Zlati časi družinskih enoprostorcev so minili. A ponudba na trgu je še vedno pestra in zanimiva. Preizkusili smo eno od vozil, v katero na zadnjo klop vstavite tri otroške sedeže, prtljažnik pa pogoltne še kolesa ali pasjo kletko.
Peugeot rifterja smo v redakciji testirali različni uporabniki. Tukaj lahko preberete, kako ga je ocenil oče treh otrok, tokrat pa še ena družinska ocena, očeta dveh otrok in samskega uporabnika vozila.
Partner je v svoji tretji generaciji postal rifter, njegova vloga pa je tudi zapolniti vrzel po izginjanju klasičnih enoprostorcev, kot sta bila še prejšnjo generacijo peugeot 3008 in 5008, ki sta po novem SUV vozili.
Kupce velikih družinskih vozil s petimi sedeži in ogromnim prtljažnikom ali pa sedmimi in tudi več sedeži, so proizvajalci vozil namreč preusmerili na trg lahkih gospodarskih vozil – danes potovalnim kombijem pravijo velikoprostorci. Nekateri, na primer skupina PSA, ki jo sestavljajo Peugeot, Citroën, in Opel, velik potencial vidijo tudi v neki vmesni različici – pravijo jim „prostočasna vozila,“ oziroma vozila za družine z velikimi potrebami, tudi s psom, ki veliko časa preživijo aktivno, v naravi.
To je zdaj bolj „outdoor“ vozilo, torej vozilo, ki nam ponuja vse za kakovostno preživljanje časa v naravi, ležernost, prostočasost. Gre za nov pristop v tem razredu“, so nam ob predstavitvi pojasnili pri Peugeotu.
In rifter je res tudi karakterno zelo drugačno vozilo, kot je bil prej partner, čeprav je v osnovni njegova naloga enaka kot do zdaj – ponuditi veliko prostora. A zdaj mora ponuditi še več agilnosti, udobja in varnosti.
Zaradi visokega odmik od tal in večjih steklenih površin je boljši pregled naprej. To ga ob ogromnem prtljažniku, tremi ločenimi sedeži v drugi vrsti in nadpovprečno število predalov, odprtin in skritih kotičkov za vse možne drobnarije, naredi pravega enoprostorca. Seveda ne gre spregledati drsnih stranskih vrat. Vendar pa se rifter spogleduje tudi z SUV vozili. Tudi na račun dodatne oddaljenosti od tal, še bolj pa zaradi robustnega videza prednjega dela, plastičnih zaščitnih obrob in precej velikih koles, ki so na tesnem vozilu merila 17-palcev.
Kaj o druženju z rifterjem pravi voznik, ki avto uporablja le zase.
Pravi, da gre za dober nadomestek enoprostorcev. sorodnost z berlingom in combom bi lahko pomenila potopitev v koncernsko uniformnost, a pri skupini PSA jim je uspelo vsakemu posredovati značilna obeležja znamke, ki ji pripadajo. Še posebej z i-cockpitom. Veliki, klasični merilniki, na katere se gleda skozi zgornji del volanskega obroča, se mi ne zdijo slabi, saj so zelo pregledni, majhen digitalni zaslonček med njimi pa posreduje vse potrebne informacije. Rifter je dobro opremljen avtomobil z obveznimi pripomočki (tempomat, sistemi za preprečevanje naleta ter opozarjanje pred objekti v mrtvem kotu ter parkirni pomočniki). Kabina je praktična, z veliko odlagalnimi površinami in predali. Na sprednjih sedežih se razredu primerno sedi visoko in tudi udobno, udobni, predvsem pa prostorni, pa so tudi trije ločeni sedeži v drugi vrsti, na katera se vstopa skozi dvoje drsnih vrat. Vsi so opremljeni s priponkami Isofix in tudi posamično zložljivi v ravno dno povečljivega in že v osnovi zelo prostornega prtljažnika. Družinski oče med pakiranjem opreme za počitnice torej ne bo kar tako izgubil živcev. Podvozje je mehko in prijetno požira neravnine, hkrati pa v kombinaciji z natančnim volanom omogoči tudi precej živahno vožnjo skozi ovinke. K temu pripomore tudi motor, ki z delovno prostornino 1,5 litra in največjo močjo 96 kilovatov ob tako velikem avtomobilu v začetku vzbudi nekaj sumov v zmogljivosti, a z navorom 300 njutonmetrov avtomobilu zgolj z voznikom zagotovi precej živahnosti ter obeta, da mu sape ne bo kar tako zmanjkalo niti, ko bo voznik izkoristil vse njegove prostorske potenciale in dobrih sedem stotov največje dovoljene obremenitve.
Osebno se mi bolj pomembno zdi, da je Peugeot v primerjavi z nekdanjim modelom rifterja postavil na povsem novo modularno platformo EMP2, na kateri nastajajo tudi modeli, kot so peugeot 3008 in 5008. To jim je omogočilo, da so v rifterja vgradili napredne tehnologije, ki jih najdemo tudi v omenjenih športnih terencih, hkrati pa so še izboljšali prilagodljivost in dinamično plat vozila.
V prtljažnik je možno seči tudi skozi zadnje okno, ki se odpira ločeno, tako, da vedno ni treba odpirati težkih in ročno pomičnih ogromnih vrat, ki lahko služijo tudi kot senca v vročih dneh. Še najbolj posebna je kabina. V notranjosti je zaradi i-cockpita poznano okolje z izčiščenimi linijami, vidno tehnologijo in prestižnejšimi materiali. Za i-cockpit kompakten volan ima dva športno prisekana dela za boljši oprijem in lažje krmiljenje, 8-palčni zaslon na dotik s kapacitivno tehnologijo dopolnjuje 3D navigacija. Na žalost rifter ne premore digitalnih merilnikov, ki najnovejše modele znamke naredijo tako posebne.
Seznam tehnološke opreme je dolg, čeprav ne tako dolg kot pri novi generaciji limuzine in karavana 508. Prilagodljivi tempomat dobro ohranja nastavljeno hitrost in prilagaja razdaljo do vozila spredaj. Še bolje deluje v kombinaciji z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ko lahko vozilo tudi popolnoma zaustavi, mi pa smo preizkušali različico z ročnim šeststopenjskim menjalnikom. Razširjeni sistem za prepoznavanje prometnih znakov prikaže vrednost s prepoznanega prometnega znaka in največjo dovoljeno hitrost, da prilagodi hitrost tempomata/omejevalnika hitrosti vozila. Aktivni opozorilnik na nenamerno menjavo voznega pasu popravlja smer vožnje pri voznikovi nepozornosti in ni preveč nemiren. Opozorilnik na voznikovo nepozornost uporablja nadzorno kamero za analiziranje voznikovega obnašanja in premikov volana. Če sistem zazna padec pozornosti, vozniku posreduje zvočno in vizualno opozorilo. Samodejno zaviranje v sili (Active Safety Brake) se vklopi v primeru zaznane nevarnosti trčenja. Do tu vse dobro. Tudi samodejni preklop dolgih in zasenčenih luči deluje vzorno. Slabše mnenje imamo v kameri za pomoč pri vzvratni vožnji "Visiopark 180°" (če jo vozilo ima), ki prikazuje območje za vozilom pod 180-stopinjskim kotom, in sicer v standardnem pogledu, pogledu pod kotom 180° (ptičja perspektiva) ali povečanem pogledu "zoom" ob približevanju oviri. Predvsem grajamo grafiko in počasnost kamere med premikanjem vozila nazaj.
Velik korak naprej je bil narejen na premium občutku. Materiali sicer niso na nivoju 3008 ali 5008, so pa kakovostni. Kombinacija mehke in trde plastike prepriča, sedeži so udobni, v drugi vrsti so trije ločeni sedeži, kar je danes redkost pri športnih terencih.
Rifter bi moral prav gotovo navdušiti tiste, ki v vozilu iščejo veliko prostora. Za 186 litrov je odlagalnih površin. Voznik in sopotniki imajo na dosegu roke najrazličnejše odprtine, reže, žepe in predale. Pod sedežem, pred sopotnikov, v žepih hrbtišč sedežev. Za velike in male plastenke. Nov je prostor za odlaganje pod streho nad osrednjo konzolo. Veliko večji je predal pred sopotnikom. Prtljažnik je zgodba zase. Sicer električno pomičnih vzvratnih vrat ne ponuja, je pa zato volumen tako velik (meri 850 litrov), da vam otroških vozičkov ali koles ni treba razstavljati, ali pa jih pritrjevati na nosilce na zunanjosti vozila. Če podrete sedeže, pa lahko brez težav iz trgovine prepeljete omare ali hladilnik, saj se sedeži zložijo v ravno dno.
Avto je tudi občutno bolj udoben, kot je bil partner. Predvsem je manj nagibanja, pa čeprav s tem zaradi mehkega podvozja ne gre izogniti. V mestih me je presenetila okretnost vozila. Na manj kot 11 metrov površine ga lahko obrnemo. 1,5-litrski dizel je dobra in dovolj zmogljiva izbira za nabiranje kilometrov, medtem, ko je ročni petstopenjski šeststopenjski umerjen za vsestansko vožnjo. To pomeni, da poraba ne bo najmanjša na avtocesti, čeprav je s sedmimi litri plinskega olja na 100 kilometrov razmeroma ugodna, vožnja pa ne najbolj agilna. A se dobro znajde v vseh razmerah.
Rifter tudi na avtocesti ni pretirano hrupen, čeprav se zaradi škatlaste zasnove v kabino prebije šum vetra. Sosed, sicer podjetnik, vešč vozil iz LGV programa, je na sopotnikovem sedežu potrdil, da je občutek povsem drugačen kot pri partnerju, ki si ga je lastil. »To pa ni več kišta od avta,« mi je dejal.
Podatki o vozilu (peugeot rifter 1,5 BlueHDI GT line)
Motor: 1.499 cm3, turbodizel
Moč: 96 kW (130 KM) pri 3.750 vrt/min. Navor: 300 Nm pri 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.753 × 1.848 × 1.879, medosna razdalja 2.975
Prtljažnik (v litrih): 850 - 2.693
Poraba na testu: 6,7 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 118 g/km
Zmogljivosti: 183 km/h, 10,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 24.500
PLUSI: notranja prostornost, uporabnost, i-cockpit.
MINUSI: tehnološko še vedno majhen korak za osebnimi vozili znamke Peugeot, težka in velika prtljažna vrata;