To pa ne pomeni, da se elektriki izogibajo, saj je v njeni ponudbi že četrto leto tudi električni spring, ki je z letošnjo pomladjo na ceste zapeljal celo močno prenovljen. Vendar pa vsaj v ponudbi Dacie dolgo ni bilo hibridov, saj so okoljske standarde dosegali s klasičnimi motorji. Zdaj pa je na ceste zapeljal hibridni dacia jogger, ki smo ga preskusili.
Ko so nam pred poltretjim letom pri Dacii prvič pokazali svoj najbolj praktični model jogger, je bil napovedan zgolj z bencinskima motorjema, čeprav je eden ponujal tudi možnost uporabe plina LPG. Hkrati pa so nam napovedali, da bodo v dveh letih, kar se nam je tedaj zdelo še kot oddaljena prihodnost, predstavili tudi joggerja s hibridnim pogonskim sklopom. Zdaj, ko je končno tu, pa pravzaprav ni več edini, saj je hibridni pogon napovedan tudi v prenovljenem dusterju.
Kaj hibridni pogonski sklop v joggerju ponuja?
Pravzaprav gre za enak pogonski sklop, kot smo ga že preskusili v renaultih cliu, capturju in meganu conquestu. Pravzaprav je takšen, kot ga poznamo v cliu, saj za prenos voznikovih ukazov v menjalnik skrbi dolga mehanska ročica in ne "električna kobrina glava", ki jo imata oba hibridna križanca. Takšna uredotev se joggerju nekako bolje poda in seveda povsem učinkovito opravi svoje delo.
Pod motornim pokrovom je torej znana tehnika, ki jo sestavljalo 1,6-litrski atmosferski bencinski štirivaljnik z močjo 69 kilovatov, pogonski elektromotor z močjo 35 kilovatov in 15-kilovatni zagonski alternator, ki skrbi tudi za izravnavanje delovanja menjalnika in proizvodnjo elektrike, ki je shranjena v bateriji s kapaciteto 1,2 kilovatne ure.
Morda se to zdi malo, a povsem zadostuje, da hibridni jogger v mestnem okolju, kot obljublja proizvajalec, zgolj z električnim pogonom opravi dobre štiri petine voženj. Glede na izkušnje s testa lahko povemo, da hibridni jogger tudi zares zelo veliko vožnje opravi električno in tudi poraba bencina je temu primerna, saj se lahko spusti tudi do 5 litrov.
Enako uporaben kot bencinski jogger
Drugače pa je na medkrajevnih vožnjah, kjer v delovanje precej posega tudi bencinski motor, ki se pogonskemu sklopu primerno rad vrti tudi v visokih vrtljajih, ko zna biti glasen. Predvsem pa je bencinski motor v uporabi, ko se na avtocestah vozite s hitrostmi okrog 130 kilometrov na uro. Tedaj namreč prevzame dominantno vlogo, saj uporaba elektromotorja ne bi bila smiselna. Tedaj se tudi poraba goriva lahko dvigne nad sedem litrov, a v nobenem primeru ni ekscesno visoka.
Hibridni jogger je s sistemsko močjo 104 kilovatov (140 'konjev') tudi daleč najmočnejši jogger, kar se pozna tudi pri dinamiki vožnje, ki je precej boljša kot pri bencinskih različicah. Hibridni pogon sicer joggerja ne spremeni v športnika, ampak v avtomobil, ki je kos vsem zahtevam in ki brez težav prevaža tudi sedem potnikov, kot se jih lahko največ pelje v njegovi kabini. Ti se morajo sicer sprijazniti z malce bolj togim podvozjem, saj so ga konstruktorji morali prilagoditi težjemu hibridnemu sklopu, a to je pravzaprav tudi vse.
Hibridni jogger je namreč v vseh ostalih pogledih enak bencinskim različicam, kar pomeni, da je kljub razmeroma majhnim meram precej prostoren avtomobila, v katerem se lahko solidno udobno peljejo tako voznik in sovoznik kot tudi potniki na klopi v drugi vrsti, presenetljivo udobno pa se sedi tudi v tretji vrsti. Na sedežih, ki tehtata le dobrih deset kilogramov in ju z lahkoto odstranite ter joggerja spremenite v solidnega prevoznika tovora.
Digitalizacija
Pomembna razlika je tudi v ureditvi voznikovega delovnega mesta, Ročico hibridnega sklopa, ki je nadomestila ročico ročnega menjalnika, smo že omenili. Druga pomembna razlika pa je digitalna instrumentna plošča, ki je nadomestila analogne merilnike in je seveda bolj primerna za spremljanje delovanja hibridnega pogonskega sklopa. Tudi to je jogger prevzel od clia in capturja.
Na vrhu armaturne plošče pa ostaja tudi na dotik občutljivega zaslona infozabavnega sistema, ki je sicer razmeroma preprost, a solidno deluje, tudi ko gre za zrcaljenje pametnega telefona z operacijskim sistemom Android Auto. Dobrodošla prednost je tudi upravljane klimatske naprave s posebnimi stikali.
Dacia jogger hybrid 140 pri nas stane 28.000 evrov, kar je tudi odraz tega, da je na voljo le v kombinaciji z najboljšo opremo extreme. (Testni jogger je sicer imel še nekaj dodatne opreme, ki je ceno dvignila na 29.386 evrov.) S tem je za dobrih šest tisočakov in pol dražji od najdražjega enako opremljenega bencinskega joggerja.
Razlika v ceni je torej precejšnja in ga postavi celo ma cenovni nivo hibridnega renaulta capturja, dražji pa je tudi od enako motoriziranega clia. Vendar pa bi zato težko rekli, da je nakup capturja boljša odločitev. Če namreč pri capturju dobite nekaj več prestiža in tudi udobja, je jogger gotovo bolj robusten, praktičen in vsestransko uporaben avtomobil. Navsezadnje noben drugi hibridni avtomobil za takšno ceno ne ponuja sedmih sedežev ali pa tako prostornega prtljažnika.
Podatki o vozilu (dacia jogger hybrid 140 extreme)
Motor: hibridni, štirivaljni, 1.598 ccm + 2 x elektromotor
Največja moč: 108 kW (69 kW + 36 kW (+ 15 kW))
Največji navor: 148 + 205 (+ 50) Nm
Zmogljivosti: 167 km/h, 10 sekund od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.547 x 1.784 x 1.632, medosna razdalja 2.897
Prtljažnik (v litrih): 160 – 1.819
Poraba: 4,8-5,8 litra/100 km, izpusti CO2: 106-118 g/km (kombinirani cikel WLTP).
Cena v evrih: 29.386
Zgleda da je cilj, da se bo večina vozila v amijih in topolinotih v 15 minutnih mestih.
Predraga jajca, ppo drugi strsni pa jamrajo da se slovenski vozni park vedno bolj stara...zakaj le!
Nekateri vse delajo na tem, da prevladajo Kitajci hkrati pa jočejo, da jim odžirajo trg. Pohlep zna biti na dolgi rok zanka okoli vratu.🤔