Avto > Testi
10171 ogledov

Petčlanska družina bi kupila SUV, so dovolj uporabni?

Citroen C5 Aircross
1/21
Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross
Pogosta težava športnih terencev je, da so na zunaj sicer všečni, znotraj pa nepraktični. Na podaljšanem testu smo Citroënovega SUV-ja aircross soočili z zahtevno nalogo, ali se lahko po uporabnosti kosa s škatlasto oblikovani enoprostorci, ki so priljubljeni pri družinah s tremi otroki, sploh, če vsi trije sedijo v otroških sedežih? Test.

Pogosto se pokaže, da tehnični podatki avtomobila in navedena prostornina ne kaže realne slike, ko v prtljažnike zlagamo realne predmete in ne zlivamo vode oziroma zlagamo majhnih kockic, kot to pogosto vidimo v kakšni reklami za avtomobile. Ko je treba v avto pospraviti prtljago za pet ljudi, ki se odpravlja na dopust, po možnosti v kamp, kamor s seboj odpeljemo tudi kolesa, pride do težave. 

Citroen C5 Aircross | Avtor: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Anže Petkovšek

Pogosto v vsakdanjem življenju v prtljažnik roma tudi kakšen pralni stroj, pasja kletka, deli pohištva, na primer sedežna garnitura, na katero se udobno namestimo na terasi, ko popoldan pijemo kavico. Priznajmo si, nihče si rad ne izposoja kombija ali doplačuje za prevoz pohištva, vedno poskušamo vse stlačiti v avto.

V teoriji velik

A potem, ko imamo kupljeno robo že na parkirišču, ali prtljago na domačem parkirišču pred odhodom na dopust, lahko nastanejo težave. Zato smo našega citroëna C5 aicrossa, ki ga imamo na podaljšanem testu, preizkusili v prostornosti. Preverili smo, ali lahko "pogoltne kolo", vrtno pohištvo in prtljago za petčlansko družino.

Citroen C5 Aircross | Avtor: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Anže Petkovšek
Citroen C5 Aircross | Avtor: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Anže Petkovšek

Citroën C5 aircross namreč streže stvarem drugače, kot smo bili vajeni od SUV vozil, ki so na zunaj velika, znotraj pa hitro zmanjka prostora. Zadaj so namreč trije posamezni in prilagodljivi sedeži, na katere lahko namestimo tri otroke, ali pa dva otroška sedeža ob strani, na sredini pa preizkušeno lahko še vedno udobno sedi odrasla oseba. To pomeni, da sredinski potnik ni prikrajšan za udobje. 
Zunanja sedeža zadaj sta opremljena z enostavno dosegljivimi sidrišči isofix, tudi sprednji sopotnikov sedež ima isofix sidrišče, kar je celo redkost za družinske enoprostorce. Sedeži so tudi vzdolžno pomični kar pomeni, da lahko prilagajamo prostor za noge potnikov na zadnji klopi ali več prtljage. Pika na i sta še ravno dno in prezračevanje.

C5 aircross na papirju torej obljublja veliko. Prtljažnik je z vsaj 580 litri eden večjih v segmentu, med dobrimi lastnostmi je gotovo tudi velika odprtina, ki se lahko odpira tudi prostoročno. Če drsne sedeže posamično pomaknete naprej, dobite za 720 litrov prostora, toliko prostora ne ponujajo niti karavani. Lahko pa enostavno sedeže zadaj podrete s potegom na pašček ob sedežu in dobite 1630 litrov prostora, to pa obeta tudi obisk trgovine s pohištvom. Kaj pa te številke pomenijo v praksi.

Citroen C5 Aircross | Avtor: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Anže Petkovšek
Citroen C5 Aircross | Avtor: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Anže Petkovšek
Citroen C5 Aircross | Avtor: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Anže Petkovšek

Kako prostoren je v praksi?

V roke smo vzeli meter in druge pripomočke in poiskali odgovore. Najprej smo naredili klasični preizkus uporabnosti družinskega vozila za pot na dopust. Na sani na strehi smo namestili prtljažnik za kolesa. Na streho brez težav namestimo vsaj tri kolesa. Če bi imeli kljuko, bi lahko prtljažnik za kolesa namestili tudi na zadnja vrata, na streho pa še dodaten strešni kovček. Na ta način bi imeli prostor za dodatno prtljago in prevoz koles. Torej kljukica za prevoz koles. 

Pred zadnja prtljažna vrata, ki jih lahko odpiramo s pritiskom na stikalo na ključu vozila, smo zložili nahrbtnike, kovčke, potovalke, hladilno torbo in druge rekvizite, ki jih pogosto jemljemo s seboj na dopust. Skupaj 10 večjih kosov prtljage in še nekaj drobnarij, kot so "črvi za v vodo" in podobno. Naš cilj je bil vse spraviti v prtljažnik, brez, da bi okrnili prostor za potnike v kabini. Tudi na polico za potnike zadaj nismo želeli namestiti nič, saj bi lahko kakšen težji predmet ogrozil varnost potnikov pri trku oziroma silovitem zaviranju. Odprtina je široka, visoka in tudi dolga. Prtljažnik ima dvojno dno, zato lahko ločujemo umazane in čiste predmete.

Citroen C5 Aircross | Avtor: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Anže Petkovšek
Citroen C5 Aircross | Avtor: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Anže Petkovšek
Citroen C5 Aircross | Avtor: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Anže Petkovšek

Pri Citroënu so znali izkoristiti svoje dolgoletne izkušnje z izdelovanjem enoprostorcev in C5 aircross je dober primer, da je mogoče narediti tudi uporaben SUV. Zagotovo je to ena njegovih prednosti v razredu SUV vozil, saj nam je uspelo udobno vanj zložiti vse predmete. Torej, kljukica za prtljažnik, ki tudi v praksi in se ne v teoriji zadosti potrebam petčlanske družine. 

Če sedeže vzdolžno premikate naprej, lahko še povečate prtljažnik, a takrat je seveda prostora za kolena precej manj, oziroma se morata prilagoditi tudi potnika spredaj, ki morata svoj sedež potisniti naprej. Sedeže zazad smo nato podrli, s potegom za pašček, še bolj udobno bi bilo, če bi bilo v prtljažniku stikalo za podiranje. Takrat lahko brez, da bi odstranili sprednje kolo iz kolesa, prevažate gorsko kolo, če se na primer odpravite kolesarit in ne bi radi kolesa prevažali na strehi. Kolo v prtljažniku - kljukica.
In tretja naloga? Prevoz vrtnega pohištva. Pred C5 aircrossa smo naložili štiri velikanske kose vrtne garniture, ki se zložijo v dve pravokotni obliki. Skozi dober meter široko odprtino smo s pomikom zadnjih sedežev naprej dobili v prtljažnik del sedežne garniture, ko smo podrli še sedeže, pa vse štiri kose. Če bi želeli iz trgovine pripeljati še mizo, bi bila potrebna dva obiska, a zaključek je, da v ta avto spravimo tudi velike kose pohištva.

Citroen C5 Aircross prevoz kolesa | Avtor: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Anže Petkovšek

Ugotovitev

Ugotovili smo, da je Citroënov enoprostorec zasnovan tako, da glede na svojo skupno dolžino ponudi kar največ prostora za pet potnikov in njihovo prtljago. Pomembna razlika, ki enoprostorce loči od preostalih karoserijskih različic, je prostornost druge vrste in velikost prtljažnika. Prav na tem področju večina SUV-jev še ne dohiteva enoprostorcev. A C5 aircross je tudi pri tem dober približek enoprostorcem, saj lahko brez težav zadaj prevažamo tri otroke v otroških sedežih, toliko je tudi isofix priključkov v vozilu in še vedno spravimo v prtljažnik nadpovprečno veliko prtljage za petčlansko družino.

Citroen C5 Aircross | Avtor: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Anže Petkovšek
Citroen C5 Aircross | Avtor: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Anže Petkovšek

Na splošno je pripenjanje otrok v otroških sedežih zaradi visokega sedenja v SUV-ju enostavno. Sedežna klop je višja, tako da se lažje in udobneje sedi, ne manjka prostora ne za kolena, niti za glave, nad katerimi je lahko ogromna panoramska streha, ki osvetli celoten prostor. Ne smemo pa pozabiti niti na odlagalne površine. Predalov in odlagališč pa tudi ni nič manj kot v enoprostorcih.

Komentarjev 3
  • fenix09 06:26 14.junij 2021.

    BIlo je nekoč, ko smo 4 članska familija šli na morje s "fičkom", kasnejem pa s "jugecem". Vse mo notri naložili in prišli na destinacijo. Danes pa sodrga presranan do obisti. Pa še to o teh SUV: najbolj neuporabno terensko ...prikaži več vozilo. Marsikaterega SUV sem s svojo staro Lado Nivo vlekel iz jarka.

  • vzev 11:40 13.junij 2021.

    Kupiš karavana, v katerega spraviš precej več kot v SUV. Lepše izgleda pa še bolje se pelje.

  • Avatar karjola
    karjola 10:55 13.junij 2021.

    Kakšen dolgčas. Kaj bom kupil za svoj denar je moja stvar. Z ženo imava vsak svoj SUV neevropski seveda.