Avto > Testi
419 ogledov

Preizkusili smo dvojno življenje najbolj avanturističnega audija A3

Audi A3 Allstreet
1/31
Saša Despot Audi A3 Allstreet
Audi A3 allstreet je dobrodošla nadgradnja klasične premijske kombilimuzine, ki v preobleki križanca ohranja odlično dinamiko na cesti. A dodatne vsebine zahtevajo svojo ceno.

Skupaj z medgeneracijsko prenovo četrte generacije audija A3 so v Ingolstadtu ponudili tudi zanimivo različico audi A3 allstreet. Ta vsebuje vse novosti prenove, hkrati jo nadgrajuje s prilagojeno obliko in določenimi lastnostmi križanca.

Nekaj podobnega smo pri različnih proizvajalcih in modelih vajeni že vsaj desetletje, pri Audiju so to najprej poskusili z modelom A1 allstreet, zdaj pa nadaljujejo z A3. Vsekakor se sliši kot zelo dober kompromis dveh svetov, ki smo ga želeli preizkusiti v praksi.

Tako podoben, a vendarle drugačen

Morda kdo še opazil ne bo, da je A3 allstreet nekoliko drugačen audi. Ohranja podobo klasičnega kompaktnega petvratnika stare šole. Tako kot klasična verzija sportback ima sodoben izgled svetil in odbijačev, prednji lahko za doplačilo svetijo v zadnji generaciji zelo zmogljive matrične tehnologije. In pri Audiju se na umetno svetlobo gotovo spoznajo, to vemo že dolgo.

Na drugi pogled pa so razlike s sportbackom takoj opazne. Spodnji rob avta je obrobljen s črno oziroma svetlo zaščito, ki zna oprostiti kakšen robustnejši stik s podlago v mestu ali naravi. Prav tako so zaščiteni koši blatnikov, pod masko motorja so poudarjene trapezoidne odprtine za zrak, na strehi so dodane sani za prtljažnik.

Audi A3 Allstreet | Avtor: Saša Despot Audi A3 Allstreet Saša Despot

Pustolovska narava avta pa najbolj stopi v ospredje z višjim podvozjem. Pri Audiju so vzmetenje dvignili za centimeter in pol, prav toliko so pridobili še s pnevmatikami večjih dimenzij. Pod črto je audi A3 allstreet od tal oddaljen za tri dodatne centimetre, prav toliko je višji tudi položaj sedeža.

Marsikdo, ki pri novem avtu išče to lastnost, od boomerjev do novodobnih ljubiteljev križancev, bo vesel višje možnosti, hkrati se bo na nekoliko slabših poteh počutil bolj samozavestno. In spomnimo še, da med premijskimi tekmeci A3 allstreet trenutno nima konkurenta, svoj čas je nekaj podobnega nudil volvo V40 cross country. 

Ohranja dinamiko, pelje se dlje

Kar mi je pri A3 allstreetu najbolj všeč, je ohranitev voznih lastnosti, kot jih pričakujemo od kombilimuzine. Kljub rahlo višjemu vzmetenju je to še vedno sposobno konkretne dinamike. V ovinkih A3 ostaja s prednjim in zadnjim koncem zanesljivo v tirnici in brez nagibanja, ki so mu podvrženi klasični križanci ali suvi.

Volanski mehanizem ostaja ostro natančen in zelo informativen glede oprijema, serijsko se v odvisnosti od hitrosti prilagaja trdota sicer odličnega in lepega volana. Po drugi strani pa sem z allstreetom namensko zapeljal tudi po makadamskih poteh, ki vodijo do planšarij.

Na opcijskih 19-palčnih platiščih sem brez težav prevozil vse slabše utrjene odseke z luknjami in gruščem vred. Povedano drugače, samo zaradi občasnih izletov izven asfalta nikakor ni treba kupiti pravega križanca oziroma suva. 

Audi A3 Allstreet | Avtor: Saša Despot Audi A3 Allstreet Saša Despot

Nekoliko več dileme je, če dajete prednost prostornejši notranjosti. V audiju A3 allstreet je takšna, kot je lahko v sodobni kombilimuzini - lahko povsem dovolj, ne more pa biti razkošna. Prostora za štiri odrasle osebe bi moralo biti dovolj, nekaj obzirnosti za kolena zadaj sedečih je treba nameniti pri nastavitvi prednjih sedežev.

Prtljažnik v osnovi meri nespremenjenih 380 litrov, s podiranjem naslonjal do 1.200 litrov. Tako kot smo vajeni od Audija oziroma drugih znamk koncerna Volkswagen, je oblika prtljažnika zelo uporabna, dodatno jo izboljša še opcijski prtljažni paket.

Veliko premium občutka, a ne povsod

Notranjost allstreeta je sicer moderno zasnovana, z dobrodošlo mešanico digitalnih prikazovalnikov in fizičnih tipk za hitro upravljanje pogostih funkcij. 

Audijev MMI vmesnik je posodobljen z zadnjo generacijo strojne opreme, ki dovoljuje ogromno raznih funkcij in prilagoditev, hitra in zanesljiva je tudi brezžična povezava s telefonom.

Asistenčnih sistemov je že serijsko ogromno, senzorji sodelujejo in skrbijo, da je A3 allstreet varno na poti ne glede na hitrost in smer. Žal pa so pri Audiju zapostavili kamero, katere slika je glede na premijski status avta preslabe kakovosti.

Audi A3 Allstreet | Avtor: Saša Despot Audi A3 Allstreet Saša Despot

Notranjost je po prenovi nekoliko bolj preščiščena, A3 se je uspel zdaj nekoliko oddaljiti od tistega, kar v družinskem deblu nudita VW golf ali seat leon. V testnem avtu je bilo dodatno vgrajeno še sicer ne ravno poceni oblazinjenje S-line z mikrovlakni, ki je kljub zaplatam manj ugledne plastike uspela pomembno dvigniti premijsko dojemanje avta. Tudi doplačilo v športna in električno nastavljiva sedeža ima smisel.

Preizkušena in varčna tehnologija pogona

Testnega audija je poganjal bencinski pogon, torej 1,5-litrski TFSI s 110 kW moči. Z njim avto sicer ni ravno raketa tipa RS, ni pa niti počasen.

Podatek o porabi ovrže kolebanje, ali bi bil kot alternativa enako močan in tri tisočake dražji dizel res boljša izbira, še posebej zaradi rušenja razporeditve mase. S klasično vožnjo, ki je vsebovala tako defenzivne kot ofenzivne etape, je bila poraba pri bencinarju po okoli 1.500 prevoženih kilometrih zelo dobrih 6,4 litra. Pomembna informacija pa je, da kljub videzu križanca A3 allstreet nima opcije quattro pogona.

V testnem avtu je bila dodana sedemstopenjska dvosklopčna tehnologija S-tronic menjalnika. Sicer je mogoče dobiti tudi bencinsko verzijo z ročnim menjalnikom, a doplačilo dveh tisočakov glede na vse udobje in koristnost avtomatike, nenazadnje tudi na preostanek vrednosti, ne bi smela biti pod vprašajem niti za hip.

Audi A3 Allstreet | Avtor: Saša Despot Audi A3 Allstreet Saša Despot

Kolikor daš, toliko imaš

Kočljivo ostaja vprašanje cene. Nadgradnja iz premijske kombilimuzine v nekoliko bolj robustno allstreet različico je po osnovnem ceniku pri dobrih 32 tisočakih sicer minimalna, kar je gotovo dobra informacija. A za nekaj resničnega in spodobnega premijskega občutka ter udobja je treba obkljukati kar nekaj dodatne opreme oziroma paketov. V nasprotnem utegnete kupiti premijski avto brez ogrevanih sedežev, kamere in še marsičesa nujnega.

Dodatna oprema pa lahko kar hitro seže v nebo in skorajda podvoji osnovno ceno. Testnik je bil napolnjen s praktično vsemi možnimi asistenčnimi sistemi, najboljšimi žarometi in najbolj zmogljivo različico MMI, pa še zelo izpopolnjeno notranjostjo.

Na seznamu je sicer ostalo še nekaj možnosti, a je testni avto že močno presegel izhodiščno vrednost in se skorajda dotaknil meje 50 tisočakov. To pa je cena, ko morajo tudi največji ljubitelji kompaktnih kombilimuzin globoko vdihniti.

Podatki o vozilu ( Audi A3 alstreet 35 TFSI)

Pogon: bencinski, štirivaljni, prednji
Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 250 Nm pri 1.500 vrt./min
Mere v mm (D x Š x V, medosje): 4.353 x 1.816 x 1.470; 2.629
Prtljažnik v litrih: 380 - 1.200
Zmogljivosti: 221 km/h, pospešek 8,4 sek od 0 do 100 km/h
Poraba (kombinirana): 6,4 l/100 km
Cena: 30.980 evrov (osnovni)/ 49.011 evrov (testni)

Audi A3 Allstreet | Avtor: Saša Despot Audi A3 Allstreet Saša Despot
Audi A3 Allstreet | Avtor: Saša Despot Audi A3 Allstreet Saša Despot
Audi A3 Allstreet | Avtor: Saša Despot Audi A3 Allstreet Saša Despot
Audi A3 Allstreet | Avtor: Saša Despot Audi A3 Allstreet Saša Despot
Audi A3 Allstreet | Avtor: Saša Despot Audi A3 Allstreet Saša Despot
Audi A3 Allstreet | Avtor: Saša Despot Audi A3 Allstreet Saša Despot
Audi A3 Allstreet | Avtor: Saša Despot Audi A3 Allstreet Saša Despot
Audi A3 Allstreet | Avtor: Saša Despot Audi A3 Allstreet Saša Despot
Audi A3 Allstreet | Avtor: Saša Despot Audi A3 Allstreet Saša Despot

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.