Avto > Testi
6992 ogledov

Športni skuter, ki je doma v mestu in na podeželju

Yamaha XMAX 300
1/25
Yamaha
Novinarsko predstavitev letošnje yamahe XMAX 300 tech MAX smo doživeli v Milanu, kjer smo se zapeljali po mestu, nato pa po podeželski poteh 'pičili' tja gor do jezera Como. In kaj smo ugotovili?

V številnih velikih evropskih mestih so skuterji in maksi skuterji med najbolj priljubljenimi prevoznimi sredstvi prevoza v mestni gneči, takšen način dvokolesnega prevoza je zaradi lažjega parkiranja vse bolj priljubljen tudi v naših urbanih središčih. Samo poglejte na prometne zamaške v Ljubljani!

V Yamahini ponudbi modela XMAX 300 za leto 2023 sta dve različici, serijski ter še bolj privlačna različica XMAX 300 Tech MAX. In prav tega smo imeli kot edini predstavniki iz Slovenije voziti v Italiji. Na novinarski vožnji smo jo seveda najprej okušali po mestu, nato pa smo se odpravili na italijansko podeželje in testni dan zaključili na obalah jezera Como.

Yamaha XMAX 300 | Avtor: Yamaha Yamaha
Yamaha XMAX 300 | Avtor: Yamaha Yamaha

Kaj je novega?

Oba modela XMAX, ki sta vozna s kategorijo A ali A2, sta bila letos posodobljena, največji spremembi pa sta ostrejši dizajn ter sodobna tehnika. Osvežena je LED-osvetlitev z značilnim 'iksom' zadnjih luči. Nov sedež zagotavlja boljšo ergonomija, obe različici XMAX 300 sta odslej opremljeni tudi z novimi smerniki, kar pomeni, da ju drugi udeleženci v prometu lažje opazijo.

Yamaha XMAX 300 | Avtor: Yamaha Yamaha

Skuter je prenovljen tudi po tehnični plati, vključno z lepo berljivim TFT zaslonom, Bluetooth povezavo in Garminovimi zemljevidi, ki so celozaslonski in zelo enostavni za uporabo. Nov TFT zaslon je pregleden, čeprav z 4,2-palčno velikostjo ni med največjimi. Prav tako je prijeten in enostaven za uporabo. Mogoče ga je povezati s pametnim telefonom, poleg tega pa omogoča tudi sprejemanje in opravljanje klicev ter vse druge standardne funkcije, ki jih pričakujemo od tovrstnih sistemov.

Različica Tech MAX je v primerjavi s serijskim tudi estetsko spremenjena, med drugim s sedežem iz alkantare in ličnimi vzvratnimi ogledala. Ena od glavnih prednosti modela 2023 Yamaha XMAX 300 Tech MAX pa je podpora njegove elektronike.

Yamaha XMAX 300 | Avtor: Yamaha Yamaha

Krog po nabitem mestu, nato uživaško na podeželje

Po obveznem jutranjem pogovoru z našimi vodiči smo se odpravili v prometno gnečo Milana prav v času konice. Skozi svetovno prestolnico mode smo prevozili le 10 kilometrov, nato pa prispeli na obrobje mesta. A verjemite, teh deset kilometrov v Milanu v času konice je zelo napornih.

Gneča: avtomobili, skuterji, avtobusi, pešči, vse se prepleta, vozniki vozijo na milimetre, prednost si moraš velikokrat kar vzeti … Kljub temu je bila to dobra izkušnja, da smo XMAX 300 preizkusili v njegovem naravnem okolju in yamaha je to nalogo opravila odlično.

Morda se 27 'konjev' ne sliši veliko, vendar je tudi v mestni gneči, kjer je potrebno ostro pospeševanje, zaviranje in manevriranje, to dovolj. Položaj za krmilom je odličen za mestno vožnjo, sedi se v prijetnem in sproščenem položaju, glava je višje nad glavo povprečnega voznika avtomobila. Eden ključnih dejavnikov, zaradi katerih je takšna yamaha odlična za mestno vožnjo, je masa in način njene porazdelitev. Teža skuterja z vsemi tekočinami je 183 kilogramov, kar pomeni, da je lažji od konkurenčnih 300-kubičnih ali večjih maksi skuterjev na trgu.

Skuter je v mestni vožnji okreten, pri počasnem premikanju se ga lahkotno krmili, na odprti cesti pa je dobro stabilen.

Na odprti cesti smo se znašli, ko smo se zapeljali proti jezeru Como in kjer smo imeli priložnost preizkusiti športno plat najnovejšega Yamahinega maksi skuterja. Na zavitih cestah je zelo primeren za hitro vožnjo. Agilnost, ki jo je bilo moč opaziti že v mestni vožnji, se je nadaljevala tudi na podeželskih cestah.

Yamaha XMAX 300 | Avtor: Yamaha Yamaha

Ena od stvari, ki jo še posebno velja izpostaviti, je oprijem na italijanskem asfaltu, včasih dvomljive kvalitete. Sprednji 265-milimetrski zavorni kolut v kombinaciji z osnovnim dvokanalnim sistemom ABS zagotavlja presenetljivo veliko zavorne moči. Pri močnem zaviranju je potreben odločnejši stisk ročice, med našo vožnjo pa velikokrat ni bilo čutiti, da bi se ABS na sprednjem kolesu sploh vključil. Vozne lastnosti so na splošnem dobre, na nekaterih večjih luknjah in neravninah pa se utegne voznik pritoževati zaradi udarcev, kjer trpi hrbtenica.

Yamaha XMAX 300 | Avtor: Yamaha Yamaha

Eden od elementov, ki sicer duši te udarce in ki je letos tudi posodobljen, je nekoliko drugačen (in daljši) sedež v primerjavi s predhodnim modelom. Med voznikom in sovoznikom ni le nekaj prostora več, temveč ima ta tudi veliko prostora za premikanje, če si želi spočiti hrbet. Stranice sedeža so letos odrezane, tako da je sprednji del sedeža nekoliko ožji kot pri predhodnem modelu. Pod spremenjenim sedežem je še vedno prostor za dve čeladi, čeprav se je dejanski volumen nekoliko zmanjšal.

Sedež in pokrovček za gorivo se upravljata brez ključa, kar je prednost v tem segmentu. Za odpiranje obeh zavrtiš kolesce za vžig na nastavitev "odprto" in nato pritisneš ustrezen gumb, nameščen med nogami.

Yamaha XMAX 300 | Avtor: Yamaha Yamaha

Yamaha XMAX 300 | Avtor: Yamaha Yamaha

Yamaha XMAX 300 | Avtor: Yamaha Yamaha

Yamaha XMAX 300 | Avtor: Yamaha Yamaha
Yamaha XMAX 300 | Avtor: Yamaha Yamaha
Yamaha XMAX 300 | Avtor: Yamaha Yamaha
Yamaha XMAX 300 | Avtor: Yamaha Yamaha
Yamaha XMAX 300 | Avtor: Yamaha Yamaha

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.