Moderen dizajn, živahen in varčen motor ter nadstandardna oprema - to so tri stvari s katerimi bi na hitro orisal tisto, kar sem začutil na testu z vitaro, ki je bila opremljena z najzmogljivejšim motorjem v ponudbi, 1,6-litrskim turbodizelskim štirivaljnikom, štirikolesnim pogonom in šeststopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko. Za povrh vsega pa še z drugim nabogatejšim paketom opreme (Elegance). To pomeni tudi skoraj vrh na ceniku z 24.400 evri, za 1.100 evrov je dražja s paketom opreme elegance top. Za nameček je vitaro Euro NCAP lani označil za najbolj varno vozilo v svojem segmentu. Same pohvale ... no, na nekaterih področjih vseeno zaostaja za tekmeci. A pojdimo lepo po vrsti.
Vitara je ime za legendo
Prva generacija vitare je na ceste zapeljala že leta 1988. Takrat je bil to eden pionirjev med vsestranskimi terenskimi vozili, kasneje znanimi pod kratico SUV. Športni terenec se je vrnil v času, ko je konkurence med športnimi terenci kot "listja in trave“.
Rezerve so predvsem v dizajnu potovalne kabine
Šibkejši člen Suzukijev so kabine, ki predvsem zaradi obilice plastike in zastarele grafične podobe merilnikov in oblike nekaterih stikal, malenkost spominjajo na pretekle čase.
Instrumentalna plošča je sicer dobro pregledna in berljiva, prav tako barvni zaslon na dotik, ki prikazuje sliko z vzvratne kamere (360-stopinjskega pogleda in sistema štirih kamer pri Suzukiju še niso ponudili). Za lažje vzvratno manevriranje je bil opremljen tudi s parirnimi tipali spredaj in zadaj. Del paketa elegance je bila tudi navigacija, ki je med vožnjo ni možno urejati. Škoda, ker je osrednji ekran postavljen precej nizko, kar ni več trend v modernih vozilih, ki so ga pomaknili višje proti cesti, veliko pa jih v svoja vozila vgrajuje head-up zaslone, ki podatke projecirajo pred oči voznika na vetrobransko steklo.
Krom okoli prestavne ročice in na vratih ter zaslon na dotik ne moreta prekriti vtisa plastičnosti, pa čeprav materiali obljubljajo trpežnost. Barvni zaslon na dotik ima pregledno grafiko, le pritiskanje je manj intiunativno kot pri konkurenci. Predvsem bi znalo motiti tiste z debelejšimi prsti. Sedeži z opremo elegance so oblečeni v prijetno kombinacijo usnja in alcantare, vendar bi pričakovali več oprijema okoli bokov in ledvic.
Položaj sedenja je sicer zelo soliden, saj je voznikov sedež nastavljiv tudi višinsko, volan je nastavljiv po višini in globini, zato preglednosti ne gre oporekati, če tudi za volanom sedi 1,5 metra visoka voznica ali dva metra visoki voznik.
Ima tudi radarski tempomat!
Na zadnji klopi je manj udobno kot v konkurenčnem renault capturju ali peugeotu 2008. Sedežna klop na žalost ni pomična, kar bi povečal uporabnost, bi pa bila po drugi strani zaradi tega vitara težja in manj agilna. Prtljažnik je z osnovnimi 375 litri povsem konkurenčen z modeli v tem velikostnem razredu suvov, dvojno dno pa prinaša šele tretja od štirih nivojev opreme. Prtljažni del je zelo pravokoten, zato je precej bolj uporaben, kot razkrivajo tehnični podatki. Pogrešal sem več pametnih rešitev za prevoz manjših predmetov v zadku.
Vitara me je prepričala z voznimi lastnostni in presenetila z naprednimi sistemi, s katerimi se ponašajo le redki, pa še ti so iz višjega cenovnega razreda. Vitarin sistem allgrip omogoča izbiro med štirimi načini pogona, ki najbolj ustrezajo vozni podlagi in voznim razmeram. Voznik lahko režim vožnje izbira s pomočjo ukaza na vrtljivem gumbu, ki je na dosegu roke na grebenu med prednjima sedežema. Sistem je nezahteven za manj vešče voznike. V praksi pa se je izkazal, da elektronika v določenih pogojih tudi zares pomaga vozniku in ni le marketinški trik. Aktivni tempomat za nadzor razdalje med vozili (ACC) omogoča, da vozilo zavira samo, sistem deluje dobro, predvsem pa se z njim upravlja enostavno. Voznik s pomočjo stikala izbere razdaljo na kateri želi slediti vozilu pred njim. Zaviranje bi sicer lahko bilo manj sunkovito, a tudi drugi avtomobilisti tega še niso izpilili. Pohvalno zna vitara v primeru kritične situacije zavirati sama, še prej pa na to pravočasno opozori voznika z glasnim signalom in tudi grafično med merilniki za volanom.
Med ovinki in na avtocesti nadpovprečna
Vitara je odlična tudi na cesti, nadpovrečna pa je tudi izven asfalta, omenili smo že sistem allgrip. 1,6-litrski dizel s Fiatovim podpisom in štirikolesni pogon vitaro ne omejujeta z visoko maso, saj tehta manj kot 1.300 kilogramov. To se pozna na agilnosti in ekonomičnosti. Vitara je zelo dobro vodljiv avtomobil, volanski mehanizem sicer ni med najbolj direktnimi, je pa zato občutek na avtocesti pri višjih hitrostih suveren.
Karoserija in podvozje sta zelo kompaktna, kar je v kombinaciji z nizko maso izrazito pri pospeševanjih od semaforja do semaforja, kjer je vitara zelo poskočna, tudi s samodejnim menjalnikom.
Vzmetenje je nekoliko trše, kar občutijo potniki na zadnji klopi, a je zato motočega nagibanja v ovinkih malo, dobro pa "vpija" tudi neravnine in luknje. Fiatov 1,6-litrski dizelski motor z velikim navorom, 320 Nm je dosegljivih že pri 1.750 vrtljajih, se odlično ujema z menjalnikom in drugimi vitarinimi lastnostmi. V kombinaciji z nizko maso in odličnim količnikom aerodinamike za razred križancev omogoča zgleden pospešek in povsem dostojno vožnjo po avtocesti, ta ni preglasna. Motor zaradi obilice navora lepo "vleče“ v vsaki prestavi, največjo moč doseže pri 3.750 vrtljajih, čeprav vleče vse do 4.400 vrtljajev. Najbolje se obnaša med 2.000 in 3.000 vrtljaji v minuti, na avtocesti se pri 130 km/h motor vrti z le 2.100 vrtljaji v minuti. V povezavi z zmogljivim podvozjem ponuja nadpovprečno veliko oprijema tudi pri hitri vožnji skozi ovinke. Tu ni v vrhu, kot mazda CX-3 ali škoda yeti, je pa tik za njima. In pri tem je zgledno ekonomičen. Na testu je bila povprečna poraba 5,5 litra plinskega olja na 100 kilometrov.
Cene za vitaro z osnovnim bencinskim motorjem, ročnim menjalnikom in prednjim pogonom se začnejo pri 14.500 evrih. Testna z najzmogljivejšim 1,6-litrskim turobdizelskim motorjem, štirikolesnim pogonom in dvoskloopčnim šeststpenjskim samodejim menjalnikom ter opremo Elegance Top je predstavljala vrh ponudbe in tudi cenovni vrh - 25.200 evrov.
Podatki o vozilu: 1.6 DDiS Elegance Allgrip TCCS (4WD, 6-st. avtomatik z dvojno sklopko)
Prostornina motorja: 1586 ccm
Moč motorja: 88 kW (120 KM) pri 3.750 vrt./min
Navor: 320 Nm pri 1.750 vrt./min
Zmogljivosti: 180 km/h, 12,4 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 5,5 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.175 x 1.1775 x 1.610, medosna razdalja 2.500
Prostornina prtljažnika (v litrih): 375-1.120
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 111 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 14.500/24.400 (osnovni/testni)
Plusi: Kombinacija motorja in menjalnika, poraba goriva, radarski tempomat eksluziva v razredu, vozne lastnosti;
Minusi: Plastična notranjost, nizko nameščen zaslon, z navigacijo med vožnjo ne moremo upravljati;