Avto > Testi
860 ogledov

1,5-litrski Ecoboost v mondeu odlična alternativa dizlu

mondeo
1/24
Anže Petkovšek
Na Fordovega mondea smo čakali dolgo. Prinaša prefinjen videz in veliko luksuza ter še več udobja, a je tudi malenkost manj vodljiv, tu je focus prvak. Zato pa se lahko pohvali z novimi motorji, ki so vedno manjši. 1,5-litrski štirivaljnik z 118 kilovatov moči je zelo zmogljiv avtomobil. Prav pogledati sem moral v prometno dovoljenje, ali ne gre za kakšen večji motor.

Danes so avtomobili večji in večji, motorji v njih pa manjši in manjši, vozniki pa želijo več in še več. Torej hitrejši avto, ki bolje pospešuje in porabi manj goriva ob manjšem izpustu emisij CO2 v ozračje. To navsezadnje od avtomobilistov zahtevajo strožje in strožje regulative.

Pri Fordu so mojstri zmanjševanja motorjev, mora celo najboljši, če štejemo najprestižnejše lovorike, ki so jih prejeli predvsem za svoj litrski trivaljni turbobencinski motor. Vendar pa so se zmanjšani motorji do prihoda mondea vrteli predvsem v razred ali dva nižjih avtomobilskih modelih, kot je Fordov predstavnik D avtomobilskega segmenta, ki je sicer na voljo tudi s trivaljnikom. Sam sem na testu preizkusil mondea  v kombinaciji z ročnim šeststopenjskim menjalnikom in 1,5-litrskim turbobencinskim EcoBoost motorem z 118 kilovatov moči (160 KM).

Zelo prožen in nič kaj požrešen motor

mondeo | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Odločitev za ta motor se mi zdi kljub temu, da se kupci limuzin in karavanov D segmenta, v večini odločajo za dizelske izvedenke motorjev, dobra in smiselna - predvsem s stališča stroškov lastništva - motor pa je dovolj zmogljiv in ima dovolj navora, da se kosa tudi z dizelskimi predstavniki.

1.5-bencinski turbobencinski motor me je prepričal, pa čeprav v primerjavi z dizli v najnižjih vrtljajih ne more zagotoviti toliko navora, kot dizli. Zato pa je zelo "elastičen", celo zvočna kulisa motorja je prijetna, v vseh pogojih pa je, tudi na avtocesti, neverjetno tih. Tu se dizli z njim ne morejo kosati. Za razliko od 1,0-litrskega motorja je bolj prožen in omogoča manj priganjanja v visoke vrtljaje, ter manj poseganja za ročico ročnega menjalnika, ki prestavlja gladko, še vedno pa je šesta prestava daljša, kar se na koncu pozna pri nižji porabi. Na drugi strani pa kljub hvali, ne smemo pričakovati, da bo ponudil to, kar ponuja za 4.800 evrov dražji dvolitrski Ecoboost motor z 149 kilovatov moči (203 KM) ali pa z 177 kilovatov moči (237 KM), ki je dražji za dobrih šest tisočakov. Je pa 1,5-litrski motor dober kompromis med porabo in dinamiko in kot omenjeno primerna alternativa dizlom.

Porabi več kot dizli, predvsem na avtocesti

Do 100 km/h pospeši v 9,2 skunde, kar je odličen podatek za tako velik avotmobil, pospešuje pa v zelo prijetni zvokih. Tudi najvišja hitrost je z 222 km/h daleč nad tem kar povprečni voznik potrebuje, mondeo pa bo zadovoljil tudi voznike, ki iščejo več od povprečja. Pri tem sem ob umirjeni v povprečju porabil 6,7-litra bencina na 100 kilometrov, če upoštevam še bolj dinamično vožnjo pa dobrih sedem litrov in pol, kar je nekoliko več kot porabijo dizli, a ne toliko, kot bi zaradi vseh morebitnih dodatnih stroškov odštel na daljši rok lastništva avtomobila. Pri čemer je vožnja z 1,5-litrskim Ecoboostom veliko prijetnejša in udobna.

mondeo | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Petvratnik alternativa karavanom

Vendar pa so pri mondeu iskali še kaj več kot dinamiko, zato je avtomobil velik tudi v kabini in prtljažniku. Petvratni model ponuja skoraj prostornost karavana, vrata se odpirajo visoko navzgor, kar omogoča enostavno nakladanje tudi večjih, oglatih predmetov, pri tem pa zadek ostaja gladek in zapeljiv.

mondeo | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Materiali v potovalni kabini so daleč od tega, da bi izgledali, ali bili poceni. Kakovost lahko voznik občuti, je pa dejstvo, da so vozilo delali Američani, tudi zato je v Evropo zamujalo tri leta. To se pozna tako na urejenosti potovalne kabine, ki je zelo ameriška (velik ekran na dotik, veliki zračniki), a tudi udobju. Mondeo, tudi s tem motorjem, med ovinki ni tako vodljiv kot je bil predhodnik, je pa zato odličen potovalnik. Ko se enkrat pelješ z njim, ne vem zakaj bi odštel še enkrat več denarja za avtomobil s premium značko - razen zaradi imidža.

Ima tudi napihljive varnostne pasove, a ...

Še posebej zaradi tehnologij, ki jih ponuja Ford. Z opremo titanium z vrha ponudbe smo priložnost na testu izkoristili tudi za preizkus nekaterih modernih asistnečnih sistemov, ki jih ponuja Ford.

S stališča udobja tudi zato, ker sem imel avtomobil parkiran pred blokom (test je bil v zimskih mesecih) hvalim zimske bonbončke, predvsem ogrevano vetrobransko steklo, ki je led stalilo v največ dveh minutah in sem zaradi tega lahko nekoliko podaljšal jutranji spanec. Večje udobje potovanja v službo je bilo tudi zaradi ogrevanega volana, ki deluje prijetno in ne pretirano, gretje sedežev pa pride prav le toliko, da začne delovati ogrevanje klimatske naprave. Znajo pa proizvajalci dražjih avtomobilov in premium znamk bolje razporediti in kontrolirati nivo ogrevanja zadnjice in hrbta, kot so to storili pri Fordu, kjer vse preveč greje v zadnjico, manj pa v predel hrbta.

Ford fusion | Avtor: Ford Ford

mondeo | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Pri Fordu so bili med prvimi, ki so ponudili sistem samodejnega parkiranja. Morda je tudi zato njihova tehnologija med najbolj dodelanimi, na listi doplačil pa stane 820 evrov. Mondea polsamodejni sistem parkira brezhibno, še vedno pa je treba uravnavati stopalko zavore in ročico menjalnika. Zelo dobro deluje tudi sistem za prepoznavanje prečnega prometa, ki v nepreglednih delih z glasnim in jasnim opozorilom na digitalnih merilnikih voznika opozori, da se mu priblužuje avtomobil. Tudi prepoznavanje prometnih znakov deluje zelo natančno, si pa grajo pri Fordu zaslužijo, ker na seznam serijske opreme niso ponudili sistema samodejnega zaviranja pri nizkih hitrostih. Tudi s to potezo bi avtomobilski proizvajalci eden drugega prisilili, da ta aktivni varnostni pripomoček, ki dokazano preprečuje trke, uvrščajo med serijsko opremo. Doplačati je treba tudi za zelo dobre bi-led žaromete  (1460 evrov), sicer pohvalno, a v mojem primeru povsem nepraktično so se izkazali napihljivi varnostni pasovi zadaj. Zagotovo dober varnostni pripomoček, a naj se tisti, ki imajo doma otroke pred nakupom prepričajo, ali lahko zadaj namestijo otroške sedeže. Otroški sedež, ki ga imamo doma pri nas, varnostni pas pa je treba speljati znotraj sedeža, ne ustreza napihljivemu pasu v mondeu, ker je predebel in je nemogoče zapeti zaponko in zapreti otroški sedež.

mondeo | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Veliki popusti ga naredijo mikavnega

Ford za mondea ponuja obilne popuste, trenutno v višini 5.300 evrov, zaradi česar je to zelo konkurenčen avtomobil. Petvratni mondeo z 1,5-litrskim ecoboost motorjem in šeststopenjskim ročnim menjalnikom z vključenim popustom in najbogatejšo opremo titanium stane 24.030 evrov, kar je skoraj dva tisočaka manj od dvolitrskega turbodizelskega motorja z 110 kilovatov moči (150 KM) in več kot tri tisoč evrov manj od dvolitrskega turbodizelskega motorja z 132 kilovatov moči (180 KM). Z vsemi naprednimi dodatki cena (z vključenim popustom) naraste na 29.150 evrov – še vedno vredno nakupa. Škoda le, da smo ga čakali tako dolgo, Američani so si januarja v Detroitu že lahko ogledali pomlajeni model.

Podatki o vozilu: (Ford mondeo 5v 1.5 ecoboost titanium).
Prostornina motorja: 1498 ccm
Moč motorja: 118 kW (160 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 240 Nm med 1.500 in 4.0500 vrt./min
Zmogljivosti: 222 km/h, 9,2 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 7,6 litra/100 km
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.871 x 1.482 x 1.852, medosna razdalja 2.850
Prostornina prtljažnika (v litrih): 550-1.446
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 134 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 29.330/34.450/29.150 (testni/z dodatki/testni z dodatki in popustom).

Plusi: Zmogljiv motor in natančen menjalnik, prostornost, cena s popustom, delovanje vgrajene tehnologije;

Minusi: Manj oster med ovinki, kot je mondeo znal biti, omejena uporabnost napihljivega varnostnega pasu, Američanom so predstavili že pomlajeni model;