Avto > Testi
12669 ogledov

Tesla model 3 performance - avto za poniževanje bahačev

Tesla ‎Model 3 Performance
1/64
Saša Despot Tesla ‎Model 3 Performance
Izvedba performance je končno tista nadgradnja za model 3, kot si jo Teslin najmanjši avto zasluži. Agilnost, ki pred semaforjem lahko upepeli glasne in veliko dražje avte, prijetno skrižana z vsakdanjo uporabnostjo.

3,2 sekunde do stotke za manj kot 60 tisoč evrov? Koliko novih serijskih avtomobilov v tem cenovnem rangu poznate, da to v resnici zmorejo? Dejansko samo enega - tesla model 3 performance. Pa še to gre za nenujno glavni adut med vsemi tistimi vsakodnevnimi lastnostmi, ki jih avto hrani pod pločevino in steklom.

Na krajši test smo torej dobili najbolj popoprano različico konkretno prenovljene štirivratne limuzine. Časi, ko je tesla model 3 preživljal peklensko obdobje zaganjanja množične proizvodnje z vidnimi posledicami na kakovosti izdelave, so mimo.

Ne prezrite obširne galerije SLIK

Lahko rečemo, da je po lanskem prihodu posodobljene generacije "highland" model 3 zdaj odrasel in postal zrelejši v vseh ozirih. V marsičem, na primer pri integraciji digitalnega sveta in v gospodarjenju z energijo pa je še vedno korak ali dva pred večino sicer vse bolj številčne in sposobne konkurence. 

In potem je tu še "naš" model 3 performance, ki je bil v prejšnji generaciji morda najbolj zapostavljena različica. V primerjavi s klasično long range verzijo razen nekaj drugačnih vrstic računalniške kode, s katero je lahko sprostil dodatne demone v motorjih, ni nudil. No, razen tistega značilnega črnega spojlerja na prtljažnih vratih. Še za zmogljivejše športne zavore je bilo treba doplačati.

Tesla ‎Model 3 Performance | Avtor: Saša Despot Tesla ‎Model 3 Performance Saša Despot
Tesla ‎Model 3 Performance | Avtor: Saša Despot Tesla ‎Model 3 Performance Saša Despot
Tesla ‎Model 3 Performance | Avtor: Saša Despot Tesla ‎Model 3 Performance Saša Despot

Več moči in pospešek GT3 RS

Novi model 3 performance je zdaj pridobil konkretno mero karakterja. Začnimo pri bistvu, pogonu. Dva elektromotorja, vsak na svoji osi, lahko po evropskih specifikacijah na cesto spravita 338 kilovatov moči, kar v stari enoti pomeni 460 'konjev'. Tesla vztraja pri rešitvi, da je zadaj vgrajen sinhroni motor s stalnimi magneti, katerega slabosti ob visokih obremenitvah pomaga kompenzirati prednji indukcijski (asinhroni) motor.

V primerjavi s prejšnjo različico se je moč nekoliko povečala, še bolj bistven pa je poskok v navoru, ki ga je zdaj skupaj kar 741 njutonmetrov. Ta zalije avto hipno in v obliki cunamija ohranja skozi celoten proces pospeševanja. Verjetno prej zmanjka ravnine.

Najvišja hitrost 262 km/h po novem presega magično 'autobahn' mejo, pospešek do prvih sto je skrčen na vsega 3,2 sekunde. Slednje je še posebej zastrašujoča vrednost, vsaj na papirju je to izenačeno z modelom porsche 911 GT3 RS. Koliko že ta stane? Tam blizu 300 tisočakov oziroma petkrat več …

Kaj? Tesla model 3 performance.

Ja in? Za 57 tisočakov ne boste našli hitrejšega serijskega avta. 

Kako hiter? 3,2 sekunde do 100 km/h.

Kaj pa, če ne potrebujem takšnih pospeškov? Še vedno ostaja napreden in raznovrstno uporaben vsakdanji avto s kar dobrim dosegom. 

A niso električni avti brezveze? Si ga že kdaj vozil/-a?

Nimam potrpljenja za zafrkavanje s priklapljanjem in plačevanjem na polnilnicah ... Saj ga ne potrebuješ. Superchargerji so pač superenostavni. Iz izkušenj ...

Ne maram Elona Muska ... Pa kaj. Pravi globalni hit so nalepke v smislu "Kupil sem teslo, še preden se je Musku dokončno odpeljalo."

Bistveno vprašanje: zakaj ni dovolj že long range?

V redu, porsche je neka naslednja liga, medtem ko je naš avto skorajda 'budžet' izstrelek. Ampak kdo bi sploh kupil teslo 3 performance glede na to, da je že pri long range AWD pospešek do stotice še vedno želodec zvijajočih 4,4 sekunde, z enim polnjenjem lahko slednja različica pelje 100 kilometrov dlje, na drugi strani pa je za skoraj devet tisočakov cenejša? Zelo verjetno bolj malo ljudi.

K sreči gre tokrat performance znatno dlje od predhodnice in zna navreči nekaj zelo mamljivih lastnosti, da lahko čustva zasenčijo razum. Na primer bistveno več športnega duha v samem dizajnu od predhodnice, z nižjim nosom in dramatično ozkimi matričnimi žarometi. Ali pa širše športne pnevmatike na 20-palčnih platiščih, za katerimi se skrivajo rdeče čeljusti zdaj serijsko zmogljivejših zavor.

Naj vas ne zavede tista galaktična oznaka na zadku ali na sedežih, ki na prvi pogled spominja na plaid verzijo. To ni plaid model, trije motorji ostajajo ekskluziva za model S in model X.

Tesla ‎Model 3 Performance | Avtor: Saša Despot Tesla ‎Model 3 Performance Saša Despot
Tesla ‎Model 3 Performance | Avtor: Saša Despot Tesla ‎Model 3 Performance Saša Despot

V notranjosti pa so poleg nekaj karbonskih dodatkov glavna pridobitev 'bucket' sedeži z izrazitim bočnim oprijemom, s katerimi se je mogoče precej učinkoviteje kot v ostalih trojkah zoperstavljati delovanju stranskih sil. 

Pričakujte nenadejano kričanje znotraj potniške kabine, če prevažate potnike.

Morda najbolj dobrodošla in mamljiva tehnologija, zaradi katere se tehtnica dokončno preveša v prid najbolj športne izvedbe, pa je podvozje. Poleg že omenjenih zavor, ki resnici na ljubo ne grizejo ravno v stilu porschejevih zverin, je namreč za model 3 velika novost premierna uporaba nastavljivih blažilnikov.

Z njihovo pomočjo je mogoče pri performancu v enem avtu po takšnih in drugačnih cestah potovati na tri različne načine: standardno, zelo udobno mehkobno ali pa zelo športno trdo. Nad njihovim delovanjem bdi Teslina programska oprema, zato blaženje skupaj z načinom delovanja volana in pogona povezuje v brezšivno celoto.

Tesla ‎Model 3 Performance | Avtor: Saša Despot Tesla ‎Model 3 Performance Saša Despot

'Insane' občutek vožnje

Računalniško pipo, kako naj se val energije prenaša na kolesa, sicer lahko uravnava voznik sam, nikjer drugje kot prek velikega in edinega zaslona. Na voljo ima programe Chill, Sport in Insane, ki že s poimenovanjem povedo vse.

In tisti zadnji 'insane' je res nor, takrat avto plane ob najmanjšem pritisku na plin ter se na pogled in sluh brez vsake drame hipno teleportira mimo vsega premikajočega in statičnega. Pričakujte nenadejano kričanje znotraj potniške kabine, če prevažate potnike. In imejte s seboj zalogo vrečk, če jih namerate dolgo mučiti. 

V ovinek se avto odlično uleže, volan je že v sredinskem načinu vzorno uravnotežen in odziven, nizko težišče uspe zelo dolgo časa prekrivati, da kolesa z vštetim voznikom nosijo najmanj dve toni mase.

Za piko na i pa je tu še Track mode, torej program za zaprte piste. Prek nastavitev je mogoče določiti razmerje prenosa moči in spreminjati razmerje podkrmarjenja in prekrmarjenja.

Seveda zna biti v veščih rokah predvsem slednje zelo atraktivno. Le prikolico z dodatnimi pnevmatikami vam mora nekdo ločeno dostaviti na dirkališče. Performance izvedenka namreč ne more imeti vlečne kljuke. 

Tesla ‎Model 3 Performance | Avtor: Saša Despot Tesla ‎Model 3 Performance Saša Despot

Vsakdanja neopaznost

V vsakdanjem prometu je model 3 performance lahko zelo miren, za nepoznavalce celo nevpadljiv avto za nabiranje kilometrov. Ima vse že znane dobre lastnosti ostalih izvedenk model 3, v mislih imam predvsem izredno raznovrstven, informativen in zabaven vmesnik, pa dobro počutje za volanom, preglednost, za limuzino prilično kar velik dvojni prtljažnik, eno najboljših in najbolj zmogljivih aplikacij za nadzor na daljavo …

Zares zmotila me je le vožnja brez obvolanskih ročic. Verjetno pri Tesli ne bodo priznali, da so s smerokazi na volanu naredili napako. Z razglašanjem o prečiščenju notranjosti so v ozadju morda res privarčevali nekaj dolarjev, a izvedba s slabo odzivnima gumboma, postavljenima drug nad drugim, je slaba.

Na neavtoriziranem poprodajnem trgu lahko sicer lastniki sodobnih tesel že najdejo fizične ročice, ki jih je mogoče namestiti na volan. Samo povem.

Poraba med normalno vožnjo z iInsane' skokom sem pa tja se je ustalila pri zelo dobrih 21 kilovatih, kar je za avto takšnih zmogljivosti lep rezultat. To pomeni, da je tudi z veliko uporabe avtoceste brez težav mogoče računati na kakih 350 kilometrov poti pred naslednjim večernim priklopom na kabel.

'Par excellence' je seveda tudi ultrahitro polnjenje pri 250 kW in več. Potencialno ena redkih slabosti v primerjavi z nekaterimi konkurenti za zdaj ostaja manko V2L tehnologije napajanja zunanjih uporabnikov.

Tesla ‎Model 3 Performance | Avtor: Saša Despot Tesla ‎Model 3 Performance Saša Despot

Neracionalna racionalnost

Pri Tesli je vedno zanimivo opazovati ceno novega avta. To sicer s cmokom v grlu opazujejo tudi tisti, ki že imajo avto te znamke. Ko smo leta 2021 testirali takrat pri nas še svežo različico long range, je stala okoli 55 tisočakov. Danes je zadnja izvedba long range z dvema elektromotorjema šest tisočakov cenejša.

Novi tesla model 3 performance danes stane 57.500 evrov, čeprav nudi še bistveno več od takratnega long rangea. Za takšno cenovno politiko v nasprotju s trendi na trgu si skozi oči kupca zasluži poklon, pa četudi vam ne bo nikoli všeč. 

Tesla ‎Model 3 Performance | Avtor: Saša Despot Tesla ‎Model 3 Performance Saša Despot

Čisto pravi športni avto za dirke? To ni njegov namen, ko pa zna biti tako udoben vsakdanji družinski  prevoznik. Racionalen avto? Za takšne je long range čez glavo dovolj. 

A samo predstavljajte si obraze lastnikov vseh tistih RS4/RS6, M3/4, AMG, turbo in podobnih "jaz-sem-najjači" glasnih zverin, ko se poleg njih na semaforju postavi Teslin performance.

Verjetno si vsi ti lastniki takrat želijo samo enega - da voznik v tej 'poceni' in za vzdrževanje nezahtevnem električarju ni preklopil na 'insane' ter jim bo prihranil ponižanje leta. Pa kaj 'insane', že 'sport' načina ne bodo preživeli.

Zaradi takšnih neracionalnih trenutkov se izplača imeti teslo model 3 performance. Ker lahko dan za dnem riše širok nasmeh na obrazu lastnika. Samo semafor je treba najti. In redno menjati gume.

Tesla ‎Model 3 Performance | Avtor: Saša Despot Tesla ‎Model 3 Performance Saša Despot
Tesla ‎Model 3 Performance | Avtor: Saša Despot Tesla ‎Model 3 Performance Saša Despot
Tesla ‎Model 3 Performance | Avtor: Saša Despot Tesla ‎Model 3 Performance Saša Despot
Tesla ‎Model 3 Performance | Avtor: Saša Despot Tesla ‎Model 3 Performance Saša Despot
Tesla ‎Model 3 Performance | Avtor: Saša Despot Tesla ‎Model 3 Performance Saša Despot
Tesla ‎Model 3 Performance | Avtor: Saša Despot Tesla ‎Model 3 Performance Saša Despot
Tesla ‎Model 3 Performance | Avtor: Saša Despot Tesla ‎Model 3 Performance Saša Despot
Tesla ‎Model 3 Performance | Avtor: Saša Despot Tesla ‎Model 3 Performance Saša Despot
Tesla ‎Model 3 Performance | Avtor: Saša Despot Tesla ‎Model 3 Performance Saša Despot
Tesla ‎Model 3 Performance | Avtor: Saša Despot Tesla ‎Model 3 Performance Saša Despot
Tesla ‎Model 3 Performance | Avtor: Saša Despot Tesla ‎Model 3 Performance Saša Despot
Tesla ‎Model 3 Performance | Avtor: Saša Despot Tesla ‎Model 3 Performance Saša Despot

Komentarjev 3
  • Ruly 07:09 15.december 2024.

    Bom prodal Porscheja in Audija ter končno kupil pravi avto. Raus Deutsche klump.

  • Avatar Garancija
    Garancija 09:59 13.december 2024.

    Jajca

  • ToSmJest 13:57 12.december 2024.

    Ma ja 3 sekunde. Nekoč sva šla s kolegom preizkusiti. Jaz s svojim EV on z bencinarskim športnikom. Izkazalo se je, da na mokri cesti obema približno enako drsi. Kljub mojim boljšim pospeškom iz kataloga je njemu nekako bolje uspelo ...prikaži več to prenesti na cesto (mu je očitno za malenkost manj drselo).