Avto > Testi
7349 ogledov

Testirali smo: Audijev lamborghini na 22-palčnih kolesih

Audi Q8
1/42
Saša Despot
Vse od leta 2017, ko je Audi najavil Q8, smo nestrpno čakali na prvo vožnjo. In jo dočakali. Test.

Pri Audiju so ob predstavitvi velikega športnega terenca kupejevskih oblin Q8 poudarili, da želijo odgovoriti na kipeče želje kupcev, ki želijo združiti prestiž visoke postave z dinamiko. Veliko pove že dejstvo, da je Q8 v marsičem soroden lamborghiniju urusu, s katerim si deli platformo. 

Audi Q8 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Audi Q7 Avto Audi prenovil svojega velikega Q

Q8 se je rodil iz potrebe, da tudi pri Audiju ponudijo nekaj, kar nudi BMW X6, range rover sport ali pa mercedes-benz GLE coupe. Audi Q8 na pogled ne pretirava s kupejevsko usločeno streho v tolikšni meri kot omenjena dva nemška rivala, a ohranja razmeroma nizko strešno linijo. Čeprav je z dolžino 4,99 metra, širino 2,00 metra in višino 1,71 metra krajši in nižji od sestrskega modela Q7, pa je pogled nanj fascinanten. Videti je odlično, to si moramo priznati, nič kaj tipično za Audi, ki z zadnjo generacijo A6 in A7, na katera se oblikovno navezuje Q8, končno kaže večjo mero drznosti. Tudi v primerjavi s sicer velikanskim Q7 z bolj »boksarsko« ploščato masko.

Audi Q8 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Avto je več kot zgolj opazen na cesti, pa ne le zaradi »mišic« in tudi zvoka, ki ga proizvedeta zmogljiv šestvaljni turbodizelski motor (oznaka 50 TDI) in izpušni sistem z dvema velikima odprtinama na skrajnih koncih zadnjega odbijača. 

Audi Q8 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Avto Mimoidoči zgroženi, ko so videli, kaj gleda iz bazena na strehi audija

Njegova prednost pred zgoraj naštetimi tekmeci je prostornost. Z medosno razdaljo 3,0 metra prekaša tekmece po notranji prostornosti, hkrati je razmeroma lahek in ima zelo ugoden količnik upora, kar se ob odlični zatesnjenosti kabine pozna tudi udobju v vožnji. Sploh ob številnih drugih adutih, o katerih bomo pisali v nadaljevanju.

Audi Q8 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kaj me je navdušilo? Ena stvar zagotovo na pogled atraktivni serijski LED žarometi, še posebej zadnji, ki so združeni prek celotnih prtljažnih vrat. Prek aplikacije myAudi lahko lastniki modela Q8 številne funkcije luči aktivirajo kar s pametnim telefonom in jih tako doživijo od zunaj.

Audi Q8 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Avto Da je tisk pred izumrtjem dokazujejo pri Audiju

Čeprav izvedba v obliki kupeja pomeni, da ni ravno tako praktičen kot Q7, pa se tudi v drugi sedežni vrsti nad prostornostjo za glavo ne bi smeli zmrdovati. Nekaj manj prostora je le v prtljažniku, v katerega lahko vstavitev 605 litrov prtljage, (za primerjavo Q7 pogoltne za 770 litrov prtljage), a tudi tak zmore z lahkoto zadovoljiti družinske potrebe. Je pa Q8 na voljo le s petimi sedeži, v večji prtljažnik Q7 lahko spravite dodatna dva, torej skupaj sedem. Pri tako velikem suvu morate računati tudi na visok nakladalni rob.
Če ostanemo v kabini, je notranjost Q8 tipična Audijeva, na oko lepa, na dotik prijetna in kakovostno sestavljena. To pomeni največ kar trenutno avtomobilski proizvajalec ponuja.

Audi Q8 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Digitalni zasloni in merilniki (čistilni robček je del obvezne opreme) nadomeščajo običajne številčnice. Gumbov je zelo malo. Dva velika osrednja zaslona na dotik omogočata dostop do zabavnih vsebin, navigacije in ogrevanja. Torej na las podobno kot pri A6, A7 in A8. Kar je dobro in slabo. Prav gotovo je to eden najlepših izdelkov ta hip, če se omejimo na armaturno ploščo. A na drugi strani od uporabnika zahteva veliko prilagajanja. Čeprav je odlično odziven na dotik, vseeno načenja osredotočenost voznika na vožnjo, prav zato bi si kljub naprednosti želeli kakšen "fizični" gumb več, morda tudi vrtljiv vmesnik, kot to prakticira BMW. 

Audi Q8 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Audi Q3 Večji, boljši Avto Družinam eden najbolj prijaznih audijev doslej

Je pa zato odličen digitalni virtualni prikazovalnik za volanom. Visokoločljivostni zaslon meri 12,3 palca in ob odlični grafiki jasno prikazuje vse potrebne informacije o sami vožnji in jih tudi hipno menjuje, ko voznik po tem izrazi potrebo.

Audi Q8 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Takoj, ko zasedete glavni - vozniški – sedež, primete volan, zaženete motor s pritiskom na gumb in se v funkcionalni položaj postavijo velika vzvratna ogledala, boste vedeli, da ste v precej velikem avtomobilu. To Q8 tudi je, in še več kot 2,2 toni tehta. Vzvratna ogledal so ogromna, Sedi se visoko, nos vozila je tudi visok, tudi pokrov motorja je dolg. Razen manjšega zadnjega okna je preglednost precej dobra, jo pa še dodatno izboljšajo številne kamere na vozilu in razločna slika na zaslonu.

Audi Q8 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

A med vožnjo je občutek, da ne opravljamo z neokretnim avtomobilom. Čeprav ogromen, Je precej agilen avtomobil in tudi okreten na račun štirikolesnega krmiljenja. Je presenetljivo gibčen na podeželskih cestah, tudi v mestu ga boste obrnili na enako ozkem prostoru kot za "konfekcijsko številko« manjši avtomobili. Tudi na avtocesti je štirikolesno krmiljenje odličen pripomoček, saj je občutek ob menjavanju pasov bolj stabilen. Prav na avtocesti se najbolje počuti, ko mehko blaži neravnine, odlična zvočna zatesnjenost omogoča še več udobja, vrhunski asistenčni sistemi pa poskrbijo, da voznik le nadzira dogajanje na cesti. 

Audi Q8 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Audi e-tron skuter Znana cena Avto Audi je združil električni skiro in rolko

Tako kot je pri Audiju že v navadi, lahko izbirate med petimi različnimi režimi vožnje, pri čemer vsak prilagodi različne parametre, na primer vzmetenje ali odzivnost stopalke za plin, trenutno situaciji ali vozni podlagi. Večino časa pa tako ali tako verjetno večina uporablja način "udobno", saj gre avto kot po tračnicah oziroma kot na leteči preprogi, sploh ker je standardno opremljen z odličnim zračnim vzmetenjem. Je dovolj agilen, v načinu sport pa volan otrdi in tudi avto je bolj "nervozen". Če bi pričakovali, da bo Audijev orjak lahko tekmoval s porschejem cayennejem v vozni dinamiki, pa tega ni zmožen.

Audi Q8 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kljub 22-palčnim platiščem, to ni pretrd in neudoben avtomobil. Lahko je zelo hiter (6,3 sekunde od 0 do 100 km/h), za kar je zaslužnih 221 kilovatov moči (286 KM) in enako tudi kar 600 Nm navora. Ko voznik pohodi stopalko za plin, je veselja dovolj. Je pa šestvaljni motor na račun pametnega 48-voltnega blagega hibrida in litij-ionsko baterijo v zadku tudi dovolj varčen. Da se motor izklopi pri določenih hitrostih boste opazili šele, ko boste pozorno gledali na števec vrtljajev, saj se motor brez težav in nemoteče izklaplja in vklaplja, sistem pa generira energijo in jo s koristjo uporablja pri pospeševanju. Poraba dobrih osem litrov od Kopra do Ljubljane se mi je zdi zelo ugodna.

Audi Q8 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Je robusten in je terenec, ima odličen štirikolesni pogon – mehanski sredinski diferencial s hipnim prenosom moči med prednjima in zadnjima kolesoma v razmerju 40 proti 60, oziroma 70 odstotkov navora na sprednjih kolesih in največ 85 odstotkov navora na zadnjih, poskrbi za suveren nastop na cesti, tudi, ko je mokra ali pozimi, ko bo zasnežena. Celo uravnavati je možno oddaljenost od tal, kot se avto dvigne za dodatnih pet centimetrov, a vseeno z 22-palčnimi pnevmatikami njegov primat niso neasfaltirani tereni. 
Že v modelu A6 smo se nekoliko pritožili nad Audijevim osemstopenjskim tiptronic menjalnikom, enako pa velja za Q8. Je zelo dober, a predvsem, ko smo si zaželeli hipnega ukrepanja, nas ni ubogal. 

Audi Q8 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Audi RS6 avant Avto Poslastica za ljubitelje Audija

Cena na ceniku je 86.400 evrov, kar je slabih šest tisočakov nad šibkejšim dizlom s šestvaljnikom s 170 kilovatov moči. Z dodatno opremo se je cena ustavila pri 128.936 evrih.

Audi Q8 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Podatki o vozilu: (Audi Q8 50 TDI quattro tiptronic S line)
Motor: 2.967 cm3, dizelski, šestvaljni
Moč: 210 kW (286KM) med 3.500 do 4.000 vrt/min.
Navor: 600 Nm med 2.250 in 3.250 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4986 x 1995 x 1705, medosna razdalja 2.995
Prtljažnik (v litrih): 605
Poraba na testu: 8,6 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 172 g/km
Zmogljivosti: 245 km/h, 6,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 86.400 (osnovni) / 128.936 (testni z dodatno opremo)

Plusi: Dizajn, prostornost kabine, vsestranska uporabnost, kakovost;

Minusi: Menjalnik na trenutke neodziven, končna cena;

Komentarjev 3
  • dusan11 19:11 07.september 2019.

    To bo pravi lojtratni voz