Volkswagen je tudi pri prenovi ostal zvest 40 desetletja dolgi tradiciji evolucije. Golf 7.5 ne prinaša bistvenih zunanjih sprememb, kljub temu pa premika meje v svojem razredu na področju tehnike. Voznik se počuti zelo domače, vse je na svojem mestu in vse deluje, tako, kot mora. Prepoznal sem ga z zaprtimi očmi. Prav uravnoteženost v kombinaciji z zanesljivostjo in tehnološko naprednostjo je glavni adut najnovejšega predstavnika iz Wolfsburga. Test.
Prenova aktualne, že sedme generacije ljudskega avtomobila je bila sprva eden od vzrokov, da je moral nesporni kraj evropski cest po sedmih letih sestopiti s prestola. Za malo ga je na mestu najboljše prodajanega avtomobila v Evropi v prvem kvartalu leta 2017 prehitela Fordova fiesta. To se je zgodilo sploh prvič po sedmih letih. A glede na preizkušeno razlogov za skrb ni. Večja skrb za golfa in fiesto so crossoverji in športni terenci, ki si režejo vse večji kos pogače na evropskem in slovenskem trgu. Ne nazadnje tudi VW T-roc, ki ga kmalu pričakujemo tudi v Sloveniji.
Golf ne sledi trendom v robustnosti, ogromnih kolesih in futurističnih linijah, zato pa na vseh drugih področjih, če že ne narekuje tempo, pa vsaj ne zaostaja za glavnimi sotekmeci.
Odlični žarometi in multimedija
Tako se je po novem poslovil od ksenonskih žarometov in uvedel prilagodljive polne led žaromete, ki po tehnološki plati predstavljajo vrh napredka na tem področju, če ne upoštevamo laserskih žarometov, ki smo jih preizkusili na najbolj prestižnem BMW serije 7. No, Oplova astra ima tudi že matrične, kar je v skupini Volkswagen trenutno rezervirano za vozila znamke Audi, a tudi žarometi na testnem vozilu so svoje delo ponoči opravili z odliko in brez težav zapišem, da sem bil po 100 kilometrih vožnje po temi spočit.
Zunanje in notranje dimenzije ostajajo enake, to je kompaktni avtomobil, s 380-litrskim prtljažnikom, v katerega sem brez težav pospravil otroški voziček in ostalo prtljago, ki jo štiričlanska družina z majhnimi otroki potrebuje za družinski izlet.
Praktičnost in funkcionalnost prepriča tudi v potovalni kabini, kjer je edina bistvena novost nov večpredstavnostni sistem discovery pro. Testni avtomobil je bil opremljen z osempalčnim zaslonom, lahko pa si omislite tudi še naprednejši večpredstavnostni sistem, ki prihaja v kompletu z 9,2-palčnim zaslonom na dotik, ki je že zaradi svoje velikosti spremenil notranjo podobo avtomobila. Ne bom rekel, da bi golfu namenil zlato medaljo za notranji dizajn, niti vgrajene materiale, bi jo pa dobil za ergonomijo in funkcionalnost, del tega pa gre pripisat tudi multimediji.
Mlinček melje hitro, porabi malo
Zaslon je opremljen funkcijo zaznavanja približevanja s prsti, ob pritiskanju prstov na zaslon so podatki obdelani v hipu, nikoli se nič ne zatika. Naprednejša multimedija omogoča tako premikanje med meniji z dotikanjem s prsti, kot glasovnim ukazovanjem in prvič v golfovem razredu celo z gestami. To smo spoznali v prestižnih nemških modelih, všečno za navdušiti prijatelje ali punco, v praksi pa sem raje vrtel gumb za glasnost auto radial in uporabljal prste za uravnavanje klimatske naprave.
Slika ponuja odlično resolucijo, parkirni pomočnik pa grafično ob piskanju tipal spredaj in zadaj prikazuje oddaljenost do predmetov okoli vozila. Radar je zdaj namesto v motorno masko skrit za logotip VW v motorni maski, kar pomeni manj pacanja, tudi pozimi. Ko se bodo temperature spustile pod ledišče, bodo najpomembnejši varnostni sistemi delovali, torej spremljanje oddaljenosti vozil spredaj, samodejno zaviranje in vzdrževanje varnostne razdalje do vozila spredaj…
1,0-litrski trivaljnik predstavlja zlato sredino med trivaljnimi turbo motorji v razredu malih motorjev. 110 konjskih moči in 200 Nm navora je manj kot to zmore Fordov večkrat nagrajeni trivaljni turbo motor Ecoobost, a se tudi v sodelovanju s povsem novim sedemstopenjskim dvosklopčnim DSG menjalnikom (počasen pri prestavljanju v vzvratno prestavo) obnaša zelo kultivirano in nič kaj potratno z gorivom. V kombiniranem ciklu vožnje je bila poraba le okoli šestih litrov, kljub vožnji po avtocesti, ki je rak rana tovrstnih motorjev. Prav za vprašati se je, kdo še potrebuje turbodizelski TDI motor? DSG lahko namreč iz trivaljnika vzbudi tudi veliko mero športnosti, a le, če ga boste priganjali v visoke vrtljaje. Takrat boste v kabini hipoma prepoznali značilni zvok trivaljnega motorja. Golf 1,0 TSI „stotico ulovi“ v 9,9 sekunde, največja hitrost je 196 km/h.
Cene za VW golfa se začnejo pri slabih 17 tisoč evrih. To je cena za osnovni motor, testni avtomobil z bogato osnovno opremo stane slabih 19 tisočakov. S številnimi dodatki je golf že drag avtomobil – saj je za testni model treba odšteti skoraj 25 tisoč evrov.
Podatki o vozilu: Volkswagen golf 1.0 TSI DSG comfortline
Motor: 999 cm3, trivaljni, turbobencinar
Največja moč: 81 kW (110 KM) pri 5.000 do 5.500 vrt/min.
Navor: 200 Nm od 2.000 do 3.500 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4258 x 1799 x 1492, medosna razdalja 2620.
Prtljažnik (v litrih): 380–1270
Poraba na testu: 6,0 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust 109 g CO2/km.
Zmogljivosti: 196 km/h, 9,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 16.657 € (osnovni 1.0 TSI Trendline)/ 18.363 (testni)/ 24.994 (testni z dodatki)
Plusi: motor, poraba, delovanje sistemov, tehnika, vozne lastnosti;
Minusi: Končna cena, cena dodatkov, najboljša multimedija ni na voljo za doplačilo v osnovnem paketu opreme;
Avto ni niti malo dolgočasen, ampak ima lepe linije, ki ne gredo v nobene ekstrem. Kaj bi pa ti kupil? Mogoče Citroen, da ti je slabo, ko ga vidiš. Sam nisem bil nikoli pristaš VW-ja. Sem si ga pa kupil… ...prikaži več in ga trenutno nebi menjal za noben avto. Lep zunaj in tudi znotraj ima vse ravno na pravem mestu. Ne pa neki dodatno vgrajeni zasloni na vrhu armaturke, ki so dobesedno grdi.
Oblikovno dolgočasen, po 10 letih ali še prej rjasti pragi, blatniki, hauba, trdo neudobno vzmetenje, luščenje notranjosti, posedanje sedežev, crkovanje turbin, glasen, robat in pogojno zanesljiv TDI, cena, dodatki. Ta ima recimo pohvalno že napredne asistenčne pripomočke. Drugače je vse… ...prikaži več polno boljših in cenejših vozil, ki prihajajo iz nenemških držav. Samo zgleda, da je imel TAS pri nas močan vpliv, da slovenci norijo za njim, sicer pa jih itak več kot 500 nazaj, odkod so prišli.
za vse brez domišljija :-)