Takšne žaromete bo imela tudi nova admiralska ladja, limuzina DS 9, mi pa smo jih preskusili v športnem terencu DS 7 crossbacku, ki je medtem postal že pravi veteran znamke, saj gre za model, ki jo je povedel v novo dobo. Na samosvoj način uporablja tudi led žaromete.
Nočna vožnja še vedno velja za stresno in ponoči se tudi zgodi največ prometnih nesreč, zato so ena od tehnologij, ki so z razvojem najbolj pripomogle k izboljšanju prometne varnosti, gotovo luči, ki so bile v zadnjem desetletju ali dveh tudi deležne precejšnjega razvoja. Desetletja pred tem so se vozniki morali pri spopadanju s temo zanašati na precej omejene halogenske žarnice, potem so stanje v dražjih avtomobilih izboljšali ksenonski žarometi z močnim snopom bele svetlobe, najnovejši krik tehnike pa so laserski žarometi.
Vendar pa imajo vsi ti žarometi precej pomanjkljivosti, zato so avtomobilski proizvajalci poiskali učinkovito in cenovno ugodno alternativo, ki bi jo lahko vgradili v več avtomobilov. Našli so jo v led svetilkah, ki so postale tudi integralni del led žarometov. Ti so v avtomobilih višjih razredov lahko tudi matrični in pa prilagodljivi oziroma aktivni, kar je na svojih aktivnih žarometih DS Active LED Vision uporabila tudi znamka DS Automobiles.
Svetlobna predstava
Tehnologija francoske znamke je na nek način preprostejša od pristopov, ki so jih pri razvoju žarometov uporabile nekatere druge znamke, saj ne uporablja led svetilk, ki se na osnovi matrice segmentno aktivirajo in deaktivirajo. Enak učinek namreč doseže z eno vrsto štirih svetlobnih projektorjev z led svetilkami. Zunanji projektor je fiksen, trije projektorji pa se sučejo okoli navpične osi.
Zamisel ni nova, saj so pri DS Automobiles zamisel dobili kar pri svojem vzorniku iz zgodovine, legendarnem modelu DS, ki je bil prvi serijski avtomobil v zgodovini, pri katerem so žarometi samodejno sledili smeri vožnje. Zgodovinski sistem je bil seveda povsem mehanski, žaromet za dolgi snop svetlobe je bil namreč mehansko povezan z volanskim obročem, sodobni pa deluje povsem električno in ga namesto mehanskih povezav z volanom upravljajo avtomobilski računalnik in elektromotorji.
Vse vrste aktivnih žarometov se ob zagonu avtomobila ponastavijo in enak postopek že kar takoj, ko avtomobil odklenemo, izvedejo tudi žarometi DS Active LED Vision. Svetlobna predstava je zelo živahna in dinamična. Priznam, da smo se s sosedi kar precej dolgo zabavali z odklepanjem in zaklepanjem vozila in uživali v svetlobni predstavi, ki so jo žarometi izvajali vedno znova.
Ko odklenete avtomobil, se namreč projektorji iz neaktivnega položaja za 180 stopinj okoli navpične osi zasukajo v aktivni položaj, potem pa spet v pasivnega, opazovalcu pokažejo z zrcali opremljene hrbtne plati in delo prepustijo dnevnim lučem. Ko pa žaromete prižgete, se predstava ponovi, le da tedaj projektorji ostanejo v aktivnem položaju.
Pet načinov osvetlitve
A da ne bo pomote, takšna plesna predstava projektorjev je sicer zelo privlačna in zabavna in kar vleče poglede naključnih opazovalcev, vendar pa seveda žarometi DS Active LED Vision niso namenjeni zabavi, ampak učinkovitemu osvetljevanju ceste pred avtomobilom. Projektorji namreč s svojim sukanjem žarometom omogočijo, da se prilagodijo okoliščinam prometa. Na voljo je kar šest načinov osvetlitve, ki med seboj prehajajo samodejno: parkirni način, mestni snop, podeželski snop, avtocestni snop, zasenčeni snop in dolgi snop.
Ko s takšnimi žarometi denimo vozite po mestu pri nizkih hitrostih, se svetlobni snop razširi, da hitro prepoznate tudi možne nevarnosti in ovire, ne le na cesti ampak tudi ob njej. Ko vozite po podeželski cesti, se svetlobni snop osredotoči predvsem na cestno površino in ji glede na sukanje volana sledi tudi skozi ovinke, da kot voznik lažje vidite, kam peljete. Med vožnjo po avtocesti pri hitrostih nad 110 kilometrov na uro se snop še bolj zoži in osvetli območje daleč pred voznikom, da ta res pravočasno opazi morebitne ovire pred seboj. Še bolj do izraza ta snop pride pri vključenih dolgih lučeh. In ko vozimo v dežju ali megli, se svetlobni snop močno razširi, da čim bolje osvetli robove ceste in cestne črte in oznake.
Svetlobo žarometov DS Active LED Vision na DS 7 crossbacku smo primerjali tudi z žarometi fotografovega avtomobila, v katerih so bile tradicionalne halogenske žarnice H7. Morda bi na prvi pogled lahko rekli, da je razlika le v barvi svetlobe, ki je na žarometih DS Active LED Vision povsem bela, medtem ko halogenke oddajajo bolj rumenkasto svetlobo. A hitro opazite tudi druge razlike. Denimo to, da led žarometi svetlobo veliko manj sipajo naokoli in se zato laže osredotočite na prometne znake in druge predmete ob cesti. Njihova osvetlitev je tudi veliko bolj natančna in zares usmerjena tja, kamor avtomobil pelje.
Skrb za druge
In še nekaj je treba dodati. Aktivni žarometi DS Active LED Vision poskrbijo tudi za samodejno zasenčevanje svetlobnega snopa, ko bi ta lahko zmotil nasproti vozeče voznike in druge udeležence prometa. S tem pa ne pomagajo pri vožnji le vozniku, ampak tudi tistim, ki jih med vožnjo sreča.
Kot sem omenil na začetku, je bil DS 7 crossback prvi model nove dobe znamke DS Automobiles, kar pomeni, da tudi žarometi DS Active LED Vision spadajo v prvo generacijo tega sistema. Že nekoliko mlajši DS 3 crossback ima še bolj napredne žaromete DS Matrix LED Vision, pri katerih so trem projektorjem dodali še matrični del, ki aktivno zasenči le tisti segment svetlobnega snopa, ki bi motil nasproti vozeče, še bolj napredni sistem pa obljubljajo na novincu DS 4.
Celotni svetlobni odtis kombilimuzine DS4 bo namreč sestavljalo kar 98 led svetilk, žarometi pa bodo v enem sklopu združevali funkciji samodejnega zasenčevanja segmentov svetlobnega snopa in ukrivljanja svetlobnega snopa. Prihodnost avtomobilskih žarometov bo torej zares zanimiva.
Na naslovni fotki izgleda,kot bi neka nona sušila spodnje perilo v temi....