Volkswagen tiguan je avto, ki mu gre težko očitati kakšne resne pomanjkljivosti. V svojem razredu kompaktnih suvov za množice je bržkone najboljše, kar si lahko glede voznih lastnosti zamisli kupec.
Bodisi v puščavi ali mestni džungli tiguana vizuelno zlahka povežemo z ostalimi modeli Volkswagna, pa čeprav si na tem mestu upam pripomniti, da za razliko od golfa ali passata njegove prednje linije delujejo manj prepričljivo, preveč dolgočasno za razred športnega terenca, saj vendarle ne gre za poslovni avto. Boljša oprema highline prinese standardne LED polne žaromete, ki so vredni svojega denarja, saj z njimi noč dobi novo barvo.
Odlagališča? Zelo dobro in brez zadrege, najsi gre za 1,5-litrsko plastenko ali A4 mapo. Prirastek v dolžini celotnega avta in medosne razdalje v primerjavi s prvo generacijo se v notranjosti dobro vidi in občuti. Zadnja klop si zasluži vse pohvale - prostora za štiri potnike je dovolj za okončine in telo, klop pa je vzdolžno pomična, mogoče je nastavljati naklon hrbtišča. Bi želeli še več oziroma tri ločene sedeže? Potem kupite enoprostorca. Prtljažnik ima pod trdim dnom še globoko klet, zato je mogoče ob odstranitvi podlage prevažati naokoli konkretno količino prtljage. Nasloni zadnjih sedežev padejo v ravno dno, bonus pa je še zložljivo sopotnikovo naslonjalo. Zares uporaben avto!
Za tekmece tega cenovnega razreda pa je praktično neulovljiv glede 4x4 pogona, kot ga je imel testnik. V programu "off-road" avto že sam po sebi prilagodi številne sisteme prenosa moči, za nameček pa je na razpolago še več programov za tipe podlage. Že ob predstavitvi tiguana v Slovenijo sem se na off-road poligonu prepričal, kako zmogljiv je lahko 19 centimetrov nad zemljo nasajeni tiguan pri prečenju raznolikih naravnih ovir. Pridih pravega terenskega vozila dopolnjujejo še digitalizirani merilniki naklona v stopinjah.
Varnostna asistenca je vzor tekmecem - aktivno preprečevanje, da bi zapeljal na drug vozni pas, odličen radarski tempomat, s katerim sem se celo med hudim nalivom, ko pred seboj nismo videli praktično ničesar, počutil varno …
Motor:1.968 ccm, 110 kW (150 KM), 340 Nm pri 1.750 vrt./min
Poraba na testu:5,4 litra/100 km, 129 g CO2/km
Zmogljivosti:202 km/h, 9,3 sek 0-100 km/h
Cena:35.027 € (osnovni)/38.953 € (testni)
AvtoTest
Kakovost, zmogljivosti, uporabnost, varnost.
Težka prtljažna vrata, anemičen videz, konča cena.
Sedeži v testnem avtu niso bili usnjeni, a so vseeno nudili zelo dobro oporo telesu. Materiali in kakovost izdelave prepričajo, da bo notranjost zdržala vrsto let uporabe. Prtljažna vrata so me presenetila s svojim težkim zapiranjem, tiguan je eden prvih avtov, pri katerem bi doplačal za elektronsko dviganje.
110-kilovatni TDI je tisti motor, pri katerem ni mogoče zgrešiti. Je dovolj močan za spodobne pospeške in dovolj prožen, da je vožnja sproščena, poraba pa za suva odlična. DSG menjalnik z obvolanskimi naperki je vreden doplačila, saj udobje dvigne za nekaj dodatnih stopničk.
V Sloveniji sta kia sorento ali hyundai tucson trenutno med najbolj vročimi imeni tega razreda, a tako kot renualt kadjar ali nissan qashqai nagovarjata drugačen tip kupcev. Ne gre pozabiti niti v marsičem prepričljive mazde CX-5. Vendar prava konkurenca tiguanu bržkone šele prihaja in to kar iz lastne družine - seat alteca bo nudil večino tistega, kar tiguan, morda pa tudi ceneje.
Tiguan je cenovno postavljen višje od tekmecev, a še vedno nižje od morebitnih premium konkurentov. Klasična kombinacija 2,0 TDI in 4MOTION pogon v comfortline izvedbi nanese prek 35 tisoč evrov. Še nekaj opreme in testnk je dosegel skoraj 39 tisočakov. Preveč? Bržkone je prav cena ena izmed tistih redkih stvari, pri kateri mu konkurenca lahko pride do živega.
Testa tega avta sploh ne bi objavili, če ne bi bil VW...je preveč grd...