Da ne bo ugibanj, naj povem, da smo vozili športni karavan BMW M3 touring, prenovljeni BMW Z4 ter priključno hibridno in električno različico novega BMW X1, statično pa smo si ogledali še novi BMW M2. Poleg tega pa še novi BMW XM, o katerem si lahko več preberete v ločenem zapisu.
Na predstavitvi je bilo izpostavljeno, da je BMW M4 touring nastal predvsem po odgovor na želje tistih navdušencev nad BMW-jevimi dinamičnimi limuzinami in kupeji, ki so si zaželeli še malce več prostora za prevoz razne krame za športne in druge prostočasne aktivnosti, Kar ga zato zares loči od limuzinskega M3 ali kupejevskega M4, je velik prtljažnik, ki meri med 500 in 1.500 litri in se lahko vanj vstopa tudi zgolj z odpiranjem zadnjega stekla.
Biturbo V8
Od navadne karavanske trojke pa ga ločijo športno izbočeni blatniki, pod katerimi se skrivajo večja kolesa od sprednjih, črni pragovi, spojler in spliter ter vsa ostala športna M tehnika, ki jo poznamo že iz limuzine in kupeja. Ta je seveda mogočna, kar je pokazal tudi kratek preskus od Bohinjskega jezera do Bohinjskega sedla in nazaj, z malo lažjega drsenja zadnjih koles na parkirišču, ki ga BMW M3 touring, kot čistokrvni predstavnik oddelka M Sport, seveda zmore brez težav.
Da je tega sposoben, mu ne pomaga le 375-kilovatni motor biturbo V8, ampak tudi športni 8-stopenjski samodejni menjalnik, športno podvozje, športne zavore in štirikolesni pogon s prioriteto zadnjega. Vse našteto mu zagotovi, da do 100 kilometrov na uro pospešuje le 3,6 sekunde.
Omenimo še, koliko BMW M3 touring stane. Za osnovnega bo treba odšteti 99.950 evrov, torej malce manj kot sto tisočakov.
Vendar pa ni vse enako kot v BMW-jih M3 in M4. Kot najmlajši brat je bil BMW M3 touring namreč deležen razvajanja z najnovejšo infozanbavno tehniko. Pred voznikom in sovoznikom se tako razteza širok ukrivljeni zaslon, ki ga sestavljata 12,3-palčni zaslon za merilnike in 14,9 palčni zaslon za upravljanje infotainmenta osme generacije. Poleg tega pa seveda zaslon omogoča tudi nastavitve vozne dinamike, ki sega od elegantno udobne do divje športne, vključno s prikazom uspeha pri driftanju in uspeha vožnje na dirkališču.
Osveženi klasični roadster
Drugi izraziteje, a vseeno manj športni avtomobil, ki smo ga lahko preskusili v Bohinju, je osveženi roadster BMW Z4. Sprememb je bolj malo in večinoma sodijo v kategorijo »zamenjave okrasne letvice«, vendar se jih vseeno opazi. Sicer še vedno klasično BMW-jevo ureditev notranjosti so osvežili z bolj prečiščenimi linijami.
Še največjo novost prinaša platnena zložljiva streha, ki se jo do hitrosti 50 kilometrov na uro lahko električno zloži v desetih sekundah. S kolegom sva jo kljub deževnemu vremenu tudi preskusila in lahko potrdim, da je to res hitro. Aerodinamika pa je takšna, da čez odprto uspešno odnaša dežne kapljice, če te le niso prepogoste.
Na Pokljuki smo lahko na hitro pokukali tudi v notranjost novega BMW-ja M2. Zanj na bavarskem pravijo, da je eden zadnjih športnim puristom namenjenih avtomobilov. Na voljo je namreč zgolj z zadnjim pogonom, poleg osemstopenjskega samodejnega pa je na voljo tudi s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Z razširjeno masko in razširjenimi blatniki je gotovo tako samosvoj, da ga ne bo mogoče zamenjati za »navadni« BMW serije 2. Poganja ga preskušeni 3-litrski vrstni biturbo šestvaljnik, ki razvije moč 338 kilovatov in ga do 100 kilometrov na uro pospeši v 4,1 sekunde. Za BMW M2, ki je seveda bogato opremljen s tehniko za obvladanje moči, bo pri nas treba odšteti najmanj 76.500 evrov. Kljub temu, da je to več, kot je bilo treba odšteti za predhodnika, pri slovenski podružnici BMW-ja pravijo, da je zaradi boljše osnovne opreme cenovno celo ugodnejši.
BMW Z4 je tudi po osvežitvi ohranil predvsem udobno GT-jevsko vozno dinamiko, ki jo izdatno podpira tudi motorizacija, dva 2-litrska turbobencinska štirivaljnika z močmi 145 ali 190 kilovatov, ter 250-kilovatni 3-litrski turbobencinski šestvaljnik v različici M40. Kot novost pa je serijsko na voljo tudi paket M sport. Koliko pa stane? BMW Z4 M40 stane najmanj 68.500 evrih, za različici z štirivaljnima motorjema pa je treba odšteti vsaj 49.650 oziroma 60.000 evrov.
Elektrificirani križanec
Najbolj vsakdanje uporabno novost smo preskusili nazadnje. Gre namreč za novi različici BMW-jevega najmanjšega križanca X1: priključno hibridno in električno. Pravzaprav gre za tri različice, saj je priključni hibrid na voljo z različno močnima pogonskima sklopoma.
Električni BMW iX1 xDrive30 razpolaga z močjo 230 kilovatov, ki prihaja iz dveh elektromotorjev na obeh premah. Govorimo torej o električnem štirikolesnem pogonu, ki pa dobro opravi delo, saj med vožnjo na cestah med Bohinjskim jezerom in Pokljuko nisem imel občutka. Da bi mu moči primanjkovalo. Če ga primerjam s turbodizelskim BMW-jem X1, ki sem ga preskusil na testu, lahko povem, da je BMW iX celo malce boljše vodljiv, kar je gotovo zasluga baterije, ki mu zniža težišče.
Za BMW X1 xDrive 25e je sicer treba odšteti najmanj 46.250 evrov, močnejša različica BMW X1 XDrive30e pa stane najmanj 48.700 evrov. Električni iX1 xDrive30 pa je na voljo za najmanj 53.850 evrov.
Baterija sicer razpolaga s kapaciteto 65 kilovatnih ur in zagotavlja do 439 kilometrov avtonomije. Na izmeničnem priključku jo je mogoče polniti z močjo do22 kilovatov., na enosmerni hitri polnilnici pa z močjo do 130 kilovatov. Te navedbe bomo v praksi lahko preskusili šele na daljšem testu, lahko pa omenim, da so se pri BMW-ju potrudili tudi za učinkovito rekuperacijo, ki se zgleduje pri ostalih električnih modelih.
Kratki poskus je pokazal, da je zgolj z elektromotorjem dovolj zmogljiv in enako tih kot BMW iX1 tudi priključni hibrid. Vsaj dokler se ne oglasi bencinski trivaljnik, ki ga v kabini nezmotljivo slišite predvsem, ko se na zavitih cestah zaganja v vrtljaje. Pri BMW-ju trdijo, da je elektrike v bateriji s kapaciteto 14 kilovatnih ur po polnjenju na polnilnici z največjo močjo 7,4 kilovata dovolj za 88 do 91 kilometrov tihe vožnje. Kot rečeno, sta priključna hibrida dva. Prvi se imenuje BMW X1 xDrive25e in razpolaga s sistemsko močjo 180 kilovatov, drugi pa je BM;W X1 xDrive30e in razvija sistemsko moč 240 kilovatov.
Na dogodku sem opazil tudi, da se priključni hibridi in električni BMW iX1 od termičnih različic na zunaj ne razlikujejo tako zelo kot denimo pri drugih serijah, saj smo jih prepoznali predvsem po oznakah. S kolegom dejansko niti nisva vedela, da namesto v električnem sediva v priključno hibridnem avtomobilu, vsaj dokler se ni oglasil bencinski motor in sem pod zadkom našel lično skrit izpušni lonec.