Avto
140 ogledov

Toyota bo s pomočjo WRC reli dirkalnika razvijala avtonomno vožnjo

Toyota yaris WRC
1/5
Toyota
Vse ljubitelje dirkanja je na salonu v Parizu razveselila novica, da se Toyota po 17 letih vrača v svet relija. A sledijo je še večje presenečenje ...

Novico je v francoski prestolnici najavil kar sam šef Toyote Aikido Toyoda, ki je bil glavni zaveznik nove usmeritve najbolje prodajane znamke na svetu pri kovanju novih modelov izdelanih na TNGA platformi.

Ta je omogočila, da so novi modeli bolj agilni in po okusu evropskih kupcev, to pa želijo pokazati tudi z udejstvovanjem v svetovnem prvenstvu WRC in sicer z yarisom WRC. Toyoda pravi, da so spočiti in pripravljeni na dirkaške izzive. Toyotin šef je med drugim dejal, da bo yaris WRC neke vrste eksperiment za razvoj avtonomnih vozil, saj bodo v reliju pridobivali podatke, ki bodo uporabni za samodejno vožnjo. Kdo bi si misli kaj takega?

Reli najbolj zahtevno tekmovanje

Svetovno reli prvenstvo WRC je morda celo najbolj vozniško orientirano motošport tekmovanje, saj se vozniki zanašajo na minimalno število elektronskih pomagal. Na pogosto zelo načetih cestah, z malo oprijema, in na vseh vrstah podlag (blato, pesek, asfalt, makadam, sneg) morajo vozniki uporabiti vse svoje veščine in to pri doseganju najvišjih možnih hitrostih.

Po besedah šefa Toyotine motosport ekipe Koeiga Sage, se lahko pri razvoju sistemom za samodejno vožnjo veliko naučijo prav s pomočjo relija. Med pogovorom za britanski Autocar je Saga razložil, da bodo z udejstvovanjem v WRC leta 2017 lahko razvili boljše senzorje, ki jih bodo vključili v sistem za samodejno vožnjo.

Toyota yaris WRC | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Senzorji največji izziv

"Trenutno je največja tehnična ovira (za samodejno vožnjo), da na cesti lahko pričakujemo prav vse. Ko nekdo na zelo prometni cesti nenadno zapelje proti našemu vozilu, ali pa če ljudje nenadno prečkajo cesto, brez, da bi se prepričali, da jim nasproti prihaja vozilo, večina senzorjev, ki jih poznamo, zdaj tega ne zazna. To je eden glavnih izzivov, kateremu se trenutno posvečamo," pravi Toyotin strokovnjak.

Zato so senzorje namestili na reli vozilo. Na ta način lahko predvidevajo, da je pred vozilom na cesti skala. Ko bodo senzorji sposobni prepoznavati tovrstne ovire na cesti, in to pri hitrostih, ki jih dosegajo reli vozila, potem bodo lahko senzorje uporabili tudi pri samodejnih vozilih.

Prav zato so pri Toyoti za namen udejstvovanja v reliju sklenili sponzorstvo z Microsoftom, s katerim že tesno sodelujejo na področju razvoja sistemom za samodejno vožnjo.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.