Letos smo na zurnal24.si spet obudili tekmovanje za Najbolj varčnega voznika, ki smo ga pred leti že uspešno izvedli v dveh sezonah. Prvič pa se bodo na tekmovanju za najbolj varčnega voznika Žurnalovi bralci in bralke pomerili za volanom hibridnega vozila. Naš partner pri projektu Toyota Slovenija nam v ta namen posodila svojega kompaktnega hibridnega križanca C-HR.
Bencin + elektrika + baterija
Hibridni pogon obljublja izpusti CO2 zgolj 85 gramov na kilometer poti in je pravzaprav alternativa dizelskemu pogonu, ki ga Toyota pri C-HR sploh ne ponuja. To pomeni, da bodo morali slovenski vozniki in voznice, ki po večini zaupajo dizelskim vozilo, nekoliko prilagoditi slog svoje vožnje. Hibridni pogonski sklop namreč sestavlja štirivaljni 1,8-litrski motor in električni motor s skupno močjo 90 kilovatov (122 KM), ki je na voljo pri 5.200 vrtljajih v minuti, največ 142 Nm navora pa pri 3.600 vrtljajih. Moč se na prednji kolesi prenaša s pomočjo CVT brezstopenjskega samodejnega menjalnika.
Namigi, kako voziti hibrida
Baterije, odvisno od "teže" voznikove noge, napolnjenosti, hitrost premikanja in konfiguracije ceste, omogočajo tudi vožnjo zgolj na elektriko. Zmagovalca našega tekmovanja zna odločiti prav vožnja v načinu EV. Na tem mestu ponujamo nasvet: pametna elektronika, ki nadzira delovanje pogonskega sklopa v primeru, da zadostuje moč elektromotorja, preprosto izklopi motor z notranjim zgorevanjem. Voznik lahko k čim pogostejši vožnji na elektriko prispeva z nežnim, a konstantnim pritiskanjem na plin. Še najbolje se je ravnati po 'posluhu' in za svoj avtomobil ugotoviti, kje je tista meja, ko se mora bencinski ali dizelski motor zopet zagnati.
Pri varčni vožnji v ospredju ni počasna vožnja, pač pa tekoča vožnja. Toyota pri C-HR poudarja dinamiko vožnje, ki jo je prav lahko združiti z nizko porabo. Tekoča vožnja, pomeni tudi znati predvidevati, kaj se dogaja pred in za vozilom. Manj je sunkovitega zaviranja in naglega pospeševanja, bolj ekonomična je vožnja. Tudi na račun prehitevanja počasnejšega vozila.
Lovljenje elektrike
Pri hibridnih vozilih je pomembno tudi učinkovito gospodarjenje z elektriko. Kar nekaj energije lahko v baterijo vrnemo s pomočjo regeneracije pri zaviranju. Največ elektrike je možno pridobiti, če zaviramo z zmernim pritiskom na stopalko in to počnemo čim dalj časa. To pomeni, da je treba razne postanke na semaforjih predvidevati že vnaprej in jih čim bolje izkoristiti.
Pa še nekaj je pomembno. Toyota v svojih hibridih ne uporablja klasičnih samodejnih menjalnikov, pač pa CVT brezstopenjski menjalnik, ki ima svoje posebnosti. Če ga vozimo kot bi avtomobil z ročnim ali klasičnim samodejnim menjalnikom, se hitro zgodi, da poraba naraste, motor pa velikokrat glasno tuli. Največji krivec za to je zmerno pospeševanje pri nižji hitrosti. To naj bo pri brezstopenjskem menjalniku nekoliko odločnejše, da avtomobil čim prej doseže želeno hitrost in lahko deluje pri ugodnejših vrtljajih motorja. Dalj, kot traja pridobivanje hitrosti, večji je napor in s tem poraba goriva. Ta nasvet seveda ne izključuje tistega o zmernem pospeševanju, ko želimo, da vozilo poganja le elektrika, saj gre za dva različni stvari.
Potegujte se za vikend s toyoto C-HR in bon za gorivo
Prvi tekmovalec, Pavle Čelik bo na traso, ki bo imela start in cilj na bencinskem servisu MOL v ljubljanskem BTC, potekala pa bo po Ljubljani, do Horjula in Vrhnike ter nazaj do slovenske prestolnice, zavil v ponedeljek, 13. februarja.