Trenutni svetovni prvaki na vzdržljivostnih dirkah serije WEC bodo letošnjo sezono dirkali z novim dirkalnikom toyota gazoo racing GR010 hybrid, s katerim napovedujejo tudi novi Toyotin cestni hiperšportni avtomobil in ki se precej razlikuje od predhodnika TS050 hybrid.
Novi dirkalnik je namreč tudi plod novih predpisov, s katerimi so dirkalniki postali nekoliko težji, omejili so jim tudi največjo moč in obseg hibridne komponente v celotnem pogonskem sklopu. Kot je povedal tehnični direktor Toyota Gazoo Racing Pascal Vasselon, nova sezona ni prinesla le spremembe regulacij ampak tudi regulacijskih principov, ko gre za pristop do razvoja dirkalnikov.
Če so bile prej natanko določene aerodinamične lastnosti dirkalnikov, so zdaj določena le ciljna območja ciljnih zmogljivosti, kar pomeni, da imajo ekipe več možnosti za specifično pot do doseganja svojih načrtov. Vasselon je poudaril predvsem to, da bodo posamezne znamke lahko zato veliko bolj izpostavile svoje posebnosti.
Manj potiska k tlom
V primerjavi z lanskim dirkalnikom je novi predvsem za 162 kilogramov težji, manj je tudi potiska k tlom, precej drugačen pa je tudi hibridni pogonski sklop, ki razvija 32 odstotkov manj moči. V praksi to pomeni, da se na obe kolesi prenaša natanko 500 kilovatov, ki izvirajo iz 3,5-litrskega motorja V6 z neposrednim vbrizgom goriva v zgorevalne komore in dvojni turbopolnilnikom ter sistema za rekuperacijo kinetične energije na sprednjih kolesih. Pravila zahtevajo tudi vgradnjo hidravličnih zavor, ki pa delujejo z električnimi prenosi.
Vasselon je poudaril, da je razen stikal in gumbov v primerjavi s starim nov praktično celotni dirkalnik GR010. Je tudi 250 mm daljši, 100 mm širši in 100 mm višji od predhodnika. Pri Toyoti sicer načrtujejo nekoliko slabše čase krogov od lanskih, torej tudi ne računajo na izboljšave lanskega rekorda kroga.
V Le Mansu naj bi sicer bili na krog počasnejši za dobrih deset sekund, na nemškem dirkališču Wittstock pa za dobrih pet sekund, za časovne izgube pa bodo krive praktično vse lastnosti novega avtomobila, od nižjih hitrosti vožnje skozi ovinke, do slabših pospeškov, večje mase, drugačne aerodinamike ali drugačnega hibridnega pogona.
Vrnitev k »staremu« dirkanju
Drugačne lastnosti avtomobila je komentiral tudi Toyotin dirkač Sebastien Buemi, ki ga po eni strani veseli, da jim zaradi večje zaloge ne bo treba toliko varčevati z gorivom, kar so potrdili tudi njegovi kolegi, zato lahko pred ovinki zavira pozneje, po drugi strani pa tudi zato, ker se na nek način vračajo k starim metodam dirkanja.
Za zmago bo potrebnega veliko več »fine tuninga«, kar bo pomenilo tudi prilagajanje nastavitev za vsako dirko posebej, ker pa bodo vozili z manjšo silo potiska k tlom, bodo imeli vozniki občutek, da vozijo hitreje, čeprav bo hitrost dejansko manjša. Pristnega zadovoljstva med vožnjo bo torej lahko celo več kot doslej.
Toyota Gazoo Racing bo na dirkah prvenstva WEC nastopila z dvema ekipama. V dirkalniku s številko 7 se bodo izmenjevali Mike Conway, Kamui Kobayashi in Jose Maria Lopez, v dirkalniku s številko 8 pa Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima in Brendon Hartley.