Avto
19 ogledov

Uber kupuje 100 tisoč avtonomnih vozil

Uber Profimedias
Uber, platforma za nizkocenovne prevoze, naj bi kmalu storila še korak dlje in se v določeni meri znebila voznikov. To potrjujejo tudi informacije, da se želi Uber povezati z Mercedes-Benzom.

Uber z vozniki, ki so kot zunanji sodelavci vključeni v sistem nizkocenovnega prevoza UberX, deli denar po znanem ključu, ko zase obdrži manjši del potnikovega plačila, ostalo gre vozniku. Vendar tudi zaradi tega ne posluje ravno rožnato, temveč z izgubo. V svojem programu ima tudi storitev Uber Black (prevoz z limuzinami) in UberVan (prevoz s suvi oziroma večjimi vozili), ki delujeta po podobnem principu.

Le vprašanje časa je bilo, kdaj bo hitrorastoča platforma skušala voznike izključiti iz te enačbe in naslednja vest dokazuje, da bo morda prav Uber eden prvih pionirjev z avtonomno vozečimi vozili. Reuters poroča, da pri Uberju želijo kupiti kar 100.000 avtonomnih vozil in da intenzivno iščejo avtomobilskega proizvajalca, s katerim bi si lahko segli v roke.

Nemška revija Manager Magazine pa je šla sklicujoč se na vire v obeh družbah še dlje, saj je objavila, da bo Uber kupil kar 100.000 prestižnih limuzin razreda S, ki jih izdeluje Mercedes-Benz.

Slednji sicer že ponuja polavtonomno vožnjo, polnoavtonomne pa uradno še ne, čeprav intenzivno razvijajo tehnologijo, ki pa jo morajo na cestah še dodobra preizkusiti. Že 2013 je tako prilagojeni razred S samostojno opravil 103 kilometre poti med Mannheimom in Pforzheimom.

Nočejo končati kot Nokia

Če drži podatek o obetajočem se poslu med Uberjem in Mercedes-Benzom, je številka še toliko bolj impresivna, saj so lani v celem letu naredili 100 tisoč S-ov.

A naj bi bili v avtomobilski industriji na drugi strani še zelo previdni pri pretesnem povezovanju s hitrorastočimi IT družbami. "Nočemo končati kot Nokia s svojim programom mobilnih telefonov, ki je bil nekoč zelo dobičkonosen, nato pa je izginil," je po pisanju Reutersa glede povezovanja z Uberjem dejal neimenovani visoki vir iz avtomobilizma.

Velika imena torej še niso povsem pripravljeni spremeniti obstoječih poslovnih modelov proizvodnje in prodaje vozil, medtem ko nov model carsharinga in ne več lastništva avtomobilov očitno jemljejo z veliko rezerve. Vendar načrti Uberja, Googla in Appla z avtonomnimi vozili kažejo, da so določeni premiki neizogibni tudi na področju dojemanja avtomobilskega prevoza kot storitve. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 2
  • allstarr111 08:35 27.marec 2016.

    Uber v Slovenijo zagotovo pride še le po ww4, takrat bo klima za posel idealna.