Avto
16 ogledov

Varčnost s pomisleki

Ford fiesta ECOnetic
1/59
Žurnal24 main
Fiesta ECOnetic je delno zadovoljila naše ekološke apetite. Poraba je bila nižja od petih litrov in izpust pod sto grami CO2, nismo pa se mogli znebiti občutka, da bi lahko Ford delo opravil bolje.

ECOnetic je ekološka različica fieste, s katero so pri Fordu izpolnili obljubo, da bodo na trg poslali fiesto z izpustom manj kot sto gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Dva grama manj v ozračje izpusti ekološka fiesta s prirejenim 1,6-litrski TDCi agregatom, medtem ko je tovarniško izmerjena poraba pri mešanem režimu vožnje le 3,7 litra na sto prevoženih kilometrov.

To je bila pri testu naša iztočnica. 95 konjskih moči (70 kW) na papirju morda ni veliko, v praksi, pri fiesti, pa so pri Fordu dokazali, da znajo narediti avtomobil, ki na cesti ne razočara. Dizelski agregat je resda nekoliko glasen, a petstopenjski ročni menjalnik na cesto prenese prav vsako konjsko moč. V mestu in vožnji navkreber je treba malo bolj pritisniti stopalko za plin. Je pa vodljivost odlična, tudi zato, ker je različica ECOnetic za 20 milimetrov bližje tlom, kar pripomore k boljši aerodinamičnosti in posledično porabi. Zahvala dobri vodljivosti gre tudi zelo dobremu volanskemu mehanizmu, ki vozniku vseskozi zagotavlja potrebne povratne informacije s ceste. Za boljšo aerodinamiko so poskrbeli s spojlerjem in varčnimi 14-palčnimi pnevmatikami z nizkokotalnim uporom, ki vožnje ne naredijo športno trde, ampak prej udobno. Kot rečeno, je motor kombiniran s petstopenjskim menjalnikom, ki ima nekoliko podaljšana prestavna razmerja, a smo pri vožnji po hitri cesti še vedno pogrešali prestavo več, zaradi česar se je tudi poraba na avtocesti v povprečju vrtela okoli šestih litrov. Pri vožnji po podeželju so prestave dobro odmerjene, tudi menjalnik je natančen, za lažje prestavljanje so dodali indikator idealnega prestavljanja. Smo pa pogrešali tempomat, ki bi vozniku olajšal delo pri čim bolj ekološki vožnji, hkrati pa bi povečal voznikovo koncentracijo. Kljub vsemu je bila v povprečju poraba v kombiniranem načinu vožnje – mesto-regionalne ceste, zelo dobrih 4,7 litra plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov, se pa vseeno ne moremo znebiti občutka, da bi šlo še veliko nižje, če bi pri Fordu ekološki fiesti namenili več tehnoloških bonbončkov. Poleg tempomata smo namreč v mestu pogrešali tudi sistem start/stop.



Pomanjkanje omenjenih sistemov je nerazumljivo tudi zato, ker je bila testna fiesta dobro založena z opremo, med drugim pa je imela tudi ogrevane sedeže. V primerjavi z navadno dizelsko različico je poraba občutno nižja, več kot pol litra, vozne lastnosti pa ostajajo na podobni ravni. Tistim, ki nimate potreb po večjih pnevmatikah in aluminijastih platiščih in ste ekološko bolj ozaveščeni, nakup priporočamo, še posebej ker se razlika v ceni ne občuti (350 evrov več od navadne 1,6-litrske dizelske različice), občuti pa jo denarnica, ko se je treba manj pogosto ustavljati na bencinskih črpalkah.

Podatki o vozilu: (Ford fiesta 1.6 TDCI ECOnetic)

Motor: 1.596 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni dizelski
Moč: 70 kW (95 KM)/ pri 4.000 vrtljajih na minuto
Navor: 205 Nm/ pri 2.000 vrtljajih na minuto
Poraba: 4,7 litra/100 km, (test – mešani cikel), 98 gramov CO2
Zmogljivosti: 178 km/h, 12,2 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 3.950 mm x 1.722 x 1.481 mm; prtljažnik (v litrih): 295/979
Masa: 1.100 kg
Cena: 15.050 EUR

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.