Ena od pomembnih tem salona IAA v Frankfurtu so tehnologije povezljivosti. Avtomobili so s hitro razvijajočimi se infotainment sistemi stopili na vlak sprememb, ki so jih v zadnjih letih narekovali predvsem pametni mobilniki, tablice, socialna omrežja in drugi moderni trendi digitalnega sveta.
Šef Volkswagna (trenutno največji proizvajalec na svetu!) Martin Winterkorn je tako jasno napovedal, da bodo do leta 2020 pri koncernskih znamkah vse svoje avtomobile spremenili v "pametne mobilnike na kolesih." Avtomobili torej pridobivajo povsem nove vloge, ki nikakor niso povezane zgolj s kotaljenjem po cestah.
PREBERITE ŠE:
-
Vse poglavitne novosti iz Frankfurta na enem mestu
-
Tista druga lepota vsakega avtosalona
-
Šest adutov nove opel astre
-
Na IAA predstavljen avtomobil, ki med vožnjo spreminja obliko
-
F-pace na premieri postavil svetovni rekord
-
Šef BMW omedlel med govorom
Volkswagen načrtuje, da bodo njegovi avtomobili lahko sprejemali in oddajali podatke. Ne gre le za vzpostavljanje stika s socialnimi omrežji, temveč tudi za področja napredne navigacije in še bolj komuniciranja med vozili in infrastrukturo.
Kupci si sicer želijo, a "stari" trgi precej previdnejši
Takšne smele napovedi, ki jih ima v mislih še več drugih proizvajalcev, proizvajalci podpirajo tudi z različnimi bolj ali manj neodvisnimi raziskavami. Po zadnji z naslovom "Cars Online", predstavljeni prav na salonu IAA, tako kar 49 odstotkov mladih potencialnih kupcev napoveduje, da bo v svojem naslednjem avtomobilu imelo napredne sisteme za povezovanje s telefoni, kot sta Googlov Android Auto ali Applov Carplay.
V anketi je sodelovalo več kot 7.500 kupcev iz sedmih držav, med njimi iz Evrope iz Nemčije, Francije in Velike Britanije, torej treh največjih trgov. Je pa zanimivo, da so najbolj zagreti za novotarije prav kupci na razviajočih se trgih, torej v Indiji (kar 81 odstotkov), Kitajske in Brazilije, medtem ko so v ZDA in Evropi bolj zadržani. V ZDA si želi napredno povezljivost med mobilnikom in telefonom le 29 odstotkov mladih kupcev, v Veliki Britaniji pa komaj 26.
Največ pomislekov imajo vprašani zaradi varovanja zasebnosti. Je pa po isti raziskavi kar štiri petine vprašanih potrdilo, da jih avtonomna vožnja, ko bi bil avto vsaj del poti sposoben prepeljati z minimalnim "vložkom" voznika, zelo zanima in so zanjo pripravljeni dodatno plačati.
dezurni@zurnal24.si
navigacija in prostoročno telefoniranje sta že dobra, mogoče še poslušanje mp3-jev iz telefona, vse ostalo je pa odvečna motnja pri vožnji, katera tudi vpliva na varnost v prometu. kaj ti pomaga avto s 5 zvezdicami pri varnosti, če si z… ...prikaži več glavo namesto na cesti na spletu ali še kje drugje.