Volkswagen naj bi iskal načine, kako zajeziti znamko Škodo, ki Nemcem povzroča hudo konkurenco znotraj iste hiše.
Znamka Volkswagen ima poleg vseh težav z emisijskim škandalom, v katere meče na milijarde evrov, še problem z rivalstvom znotraj lastne hiše, ki je posledica prodajnih uspehov češke znamke v nemških rokah.
Medtem ko imajo v nemških tovarnah Volkswagna velikanske težave z ohranjanjem delovnih mest in zahtevami sindikatov po izboljšanju razmer, pa Škodine češke tovarne delajo s polno paro, marža pri vsaki prodani škodi pa je precej višja od prodanega volkswagna in znotraj koncerna pri 8,7 odstotka zaostaja le za Porschejevimi vozili. Volkswagen na drugi strani vsak avto proda le s povprečno maržo v višini 1,8 odstotka.
Tudi na lestvicah vzdržljivosti in zadovoljstva kupcev so Škodini modeli velikokrat pred tistimi z znakom VW na nosu. Takšen je primer suva škoda kodiaq, ki je cenejši od VW tiguana, a ga je ugledni Auto Motor und Sport glede kakovosti postavil precej višje. Tudi škoda superb mediji velikokrat postavljajo pred VW passata, slednjemu se to pozna tudi v padanju proizvodnje.
Škoda naj plačuje več in Nemčiji odstopi proizvodnjo
Po poročanju Reutersa naj bi zato vodstvo Volkswagna in vplivni sindikati (slednji imajo kar polovico sedežev v upravnem odboru) zadnje čase aktivno skušali omejiti prodornost češke znamke, pri čemer se izgovarjajo na nepravične prednosti, ki jih uživa Škoda zaradi izkoriščanja kombinacije nemške tehnologije in cenejše delovne sile. Tako sindikatu zahtevajo, naj del proizvodnje iz Škodinih tovarn vodstvo koncerna VW prenese na neizkoriščene linije v nemških tovarnah.
Prav tako želijo, da bi Škoda plačevala višje zneske za to, da lahko uporablja Volkswagnovo platformo MQB, ki so jo razvili pri znamki Volkswagen in jo pričeli uporabljati leta 2012. Isto arhitekturo za kompaktne in srednje velike avtomobile od takrat uporabljajo tudi pri Audiju in Seatu.
Kupce želijo znova ločiti
Automotive News povzema, da želijo pri Volkswagnu najti način, kako bodo ob prihajajoči elektrifikaciji znova dobili v roke nedvomni primat. Tako naj bi šef znamke Volkswagen Herbert Diess na nedavnem srečanju izvršnih direktorjev pozval k večji diferenciaciji med ciljnimi strankami ene in druge znamke, še posebej pa na področju bodočih električnih vozil. To so za Reuters potrdili trije menedžerji, seznanjeni z dogajanjem v vrhu znamke.
Tako VW kot Škoda naj bi sicer leta 2020 vsak zase na novi platformi MEV predstavila električna suva, ki bi imela 500 kilometrov dosega z enim polnjenjem.
Prvi ukrepi naj bi bili vidni že sredi novembra, ko se bo sestal nadzorni svet koncerna Volkswagen in razpravljal o prihodnjih razvojnih proračunih posameznih znamk.
A rivalstvo med Volkswagnom in Škodo se znotraj koncerna že občuti. "Namesto da bi se osredotočili na to, kako premagati Teslo, si sami netimo notranje konflikte," je tako dejal neimenovani menedžer. Pri Volkswagnu so namreč nedavno priznali, da je prav Tesla tista znamka, ki je zaradi svoje učinkovitosti in napredonosti resnični izzivalec pri vozilih jutrišnjega dne, ki ga je nujno posnemati in tudi preseči.
Češka industrija je bila pred 2 svetovno vojno 6 najmocnejse gospodarstvo. To rivalstvo pa kaze samo na to, kako v resnici neproduktivni so nemci. zivijo od dela na Balkanu. tudi Slovenije. mi delamo veliko sestavnih delov za placo 600€, smetano… ...prikaži več in profit pa poberejo nemci, da lahko svojemu neproduktivnemu kadru, ki dela 35 ur na teden placuje mastne place. V evropa skozi nemske tovarne in kot dobavitaelji podarjajo svojo produktivnost, da lahko Z Evropa lepo zivi. in dzaj si je Škoda drznila
češka industrija je bila pred drugo vojno pred nemško in avstrijsko, upam da tudi njhove nekdanje znamke zopet pristanjejo v čeških rokah, da ne bodo naduti nemci mislili da so najboljši na tem svetu ... kar je daleč od resnice