Volkswagnu je uspel še veliko večji met, kot so ob začetku projekta pred komaj sedmimi meseci upali sanjati. Njihov električni prototip I.D. R Pikes Peak 19,99 kilometrov v hud klanec in skozi 156 zavojev zaključil po vsega 7 minutah, 57 sekundah in 148 tisočinkah. Pred dirko so upali, da bo dirkalnik s prekaljenim dirkalnim mačkom Romainom Dumasom uspel prehiteti najhitrejši električni avto doslej, ki je za pot potreboval natanko minuto več, v resnici pa je I.D. R Pikes Peak z omenjenim časom za več kot 16 sekund podrl celo absolutni rekord, ki ga je leta 2013 s peugeotom 208 T16 Pikes Peak postavil sloviti Sebastien Loeb, seveda s klasičnim bencinskim motorjem, ki je bil doslej vedno hitrejši od električnega pogona.
Dumais je dejal, da so šele pred nekaj dnevi opazili, da bi lahko v pravih okoliščinah, če bi jim šlo na roko tudi vreme, izboljšali rekord prestižne "dirke med oblake," ki jo v ZDA prirejajo že vse od leta 1916,
Pri Volkswagnu so ob uspehu poudarili, da bo kar nekaj tehnoloških rešitev v prototipu uporabljenih tudi v novi družini serijskih električnih vozil I. D. in njihovi športni poddružini R.
Predvsem so se med razvojem osredotočili na iskanje idealnega razmerja med maso vozila in kapaciteto energije. Prototip je sicer iz dveh elektromotorjev iztisnil 500 kW (680 KM) in 650 Nm navora. Za 1.440 metrov vzpona z nadmorske višine 2.862 na kar 4.302 metra visoko goro je še bolj pomemben podatek, da je avto z voznikom vred tehtal le 1.100 kilogramov. Do 100 km/h ima pospešek 2,25 sekunde, kar je hitreje od bolida formule 1, najvišja hitrost je 240 km/h. Dumais je imel povprečno hitrost več kot 145 km/h.
Med drugimi odmevnimi rezultati vzdržljivostne dirke velja omeniti bentley bentaygo, ki je s časom 10 minut in 49 sekund za skoraj dve minuti "uničil" rekorda med športnimi terenci, ki ga je doslej imel range rove sport. Tudi bentayga prihaja iz družine Volkswagen.
dezurni@zurnal24.si
Brezveze..,