Avto
239 ogledov

Volvo S90 – limuzina, ki se sama izogiba pešcem pri nas za dobri 50 tisočakov

Volvo S90
1/13
Gregor Prebil
S90 je po XC90 drugi Volvov model nove dobe. Pri nas se prodaja limuzine uradno začne junija. Cene se začnejo pri 50.466 evrih, S90 pa ima serijsko vgrajeno tehnologijo, ki omogoča polsamodejno vožnjo, torej sledenje vozilom v ovinek, samodejno zaviranje pred pešci in večjimi živalmi. Jeseni bo na prodaj še karavanski V90 s ceno nad 54 tisoč evri.

Volvo je pod kitajskim lastnikom začel novo pot, a še vedno na vsakem koraku poudarja švedski dizajn. Leta 2011 so napovedali pogled v prihodnost. Že leta 2020 napovedujejo, da v njihovih avtomobilih ne bo umrla, ali pa bila težje poškodovana, nobena oseba.

Modeli, kot sta XC90 in zdaj limuzina S90 in njen derivat, karavan V90, sta del poti do končnega cilja. Varnost, Volvo je bil leta 1959 prvi, ki je v svoja vozila uvedel tritočkovni varnostni pas, je eden od treh glavnih stebrov znamke, ki izpostavlja še kakovost in skrb za okolje.

Kje je plastika?

Četrti steber je dizajn, ki je tipičen skandinavski. S90 je naznanil konceptni model coupe, ki je imel skoraj identično obliko prednjega dela, s sedaj že prepoznavnimi žarometi, ki spominjajo na Torovo kladivo in serijsko svetijo v led svetlobi (za doplačilo so polni led žarometi tudi prilagodljvi).

Potniška kabina je urejena minimalistično, tipično skandinavsko: je lepa, rpeprosta in funkcionalna. Poudarek je na materialih. Plastike praktično ni, les je pravi, uporabili so aluminij in steklo. Na novo so razvili sedeže, ki so tanjši, zato je notranjega prostora več, kot v predhoniku V80. Osrednji prostor zaseda 9-palčni zaslon na dotik, pred voznikom je še 12,3-palčni digitalni prikazovalnik podatkov.

Volvo S90 | Avtor: SAA SAA


Še stopnjo višje od modela XC90, zaradi katerega je Volvo lani že beležil rekordno prodajo (503.000 votzil v enem letu), je S90 postavil varnost.

Serijsko se izogiba pešcem

Kot prvi avto na svetu namreč S90 uvaja prepoznavanje velikih živali, kot so srne, krave jeleni, konji, divjimi prašiči ... Ja, tudi losi na Švedskem. Sistem polavtonomne vožnje za svoje delovanje ne potrebuje več vozila, ki bi vozil pred njim, kot v XC90, tako da lahko S90 sedaj povsem sam na podlagi spremljanja obcestnih cestnih črt vozi vse do hitrosti 130 km/h. Če želi voznik nenapovedano, brez uporabe smernega kazalca zapustiti vozni pas, mu električni servo volan to prepreči in sam poravna vozilo. Vgrajeno ima tudi opozorilnik na premajhno varnostno razdaljo, prepoznava prometne znake … Vse to je del serijske opreme, s katero se bo ponašal tudi karavanski V90, ki ga lahko pri nas pričakujemo septembra.

Volvo S90 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Volvo S90 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

 

 

 

 

 

Na začetku le z avtomatskim menjalnikom

V začetku prodaje ne bo na voljo najcenejšega paketa opreme (kinetic) in ročnega menjalnika. Motorna paleta je sorodna modelu XC90, to pomeni samo štirivaljne motorje vključno z zmogljivim T8 plug-in hibridom in njegovimi 294 kilovatov (400 KM). Dizelski motorji, D3 (na voljo bo kasneje), D4 in D5, ponujajo moč v razponu od 110 kilovatov (150 KM) do 173 kilovatov (235 KM), bencinarja sta dva T5 z 187 kilovatov moči (254 KM) in T6 z 235 kilovatov moči (320 KM).

Za najcenejši bencinski model z avtomatskim menjalnikom (T5) je treba pri nas odšteti 50.446 evrov, vrh ponudbe predstavlja T6 model z avtomatskim menjalnikom in štirikolensim pogonom za 66.255 evrov. Dizelski D4 z avtomatskim menjalnikom stane 52.820 evrov, najdražji dizel je D5 z avtomatskim menjalnikom in štirikolesnim pogonom za 61.694 evrov.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.