Avto
9028 ogledov

Vozniki električnih vozil utegnejo zasovražiti Hrvaško

PRIMA električni avti polnjenje doseg ionity PRIMA
Na Hrvaškem so ugotovili, da so turisti z električnimi avti lahko vir za novo lupljenje: glavni ponudnik s 1. junijem cene dviguje v nebo.

Hrvaška mreža električnih polnilnic Elen, ki spada pod državno Hrvatsko elektroprivredo (HEP), ima daleč največ polnilnic na hrvaškem avtocestnem omrežju, po katerem se bodo v kratkem začele valiti gmote tujih turistov. Zaradi visoke rasti prodaje baterijskih vozil v nekaterih zahodnih državah se bo vsako leto povečevalo tudi število tistih, ki bodo na počitnice prišli z novim tipom pogona. 

Elen je pravkar objavil veliko spremembo v zaračunavanju cene energije na polnilnicah. Seveda navzgor. Ključna novost je tudi, da uvajajo posebne cene za poletno in zimsko sezono. Poleti bodo za okoli tretjino višje, čeprav naj bi bilo pridobivanje energije dražje pozimi.

Tako kot doslej bo Elen na avtocestnih polnilnicah zaračunaval več kot izven njih. Konkretno to pomeni, da bo v poletni sezoni (med 1. junijem in 30. septembrom) cena kilovatne ure na hitri polnilnici z nazivno močjo nad 50 kilovatov stala 0,85 evra za vsako kilovatno uro.  Do zdaj je bila cena 0,66 kWh, kar bo po novem zimska tarifa polnjenja. 

PRIMA električni avti test Reportaža Avto Z električnim vozilom v Zadar je lahko vojna z živci in denarnico

Lastniki fosilcev se bodo (vsaj na cesti) smejali električarjem

Za konkreten izračun si lahko pomagamo z nedavnim PRIMA testom 13 električnih avtomobilov, s katerimi smo se odpravili iz Ljubljane do Zadra in seveda vmes tudi polnili avte na hrvaškem omrežju hitrih polnilnic. Povprečna poraba teh družinsko naravnanih avtov med avtocestno vožnjo je bila po naših izračunih 25,9 kWh na 100 kilometrov. Če računamo, da v povprečju med polnjenjem pridobimo za okoli 300 dodatnih kilometrov poti (baterija ni povsem prazna, morda je tudi ne polnimo "do roba", bi za takšno razdaljo na polnilnici potrebovali za slabih 80 kW energije. Po novem Elenovem ceniku to nanese okoli 66 evrov. 

Cena bencina na Hrvaškem je ugodnih 1,32 evra na liter in 1,24 evra za liter dizla. Če računamo, da ima počitniško naložen bencinar na avtocesti porabi devet litrov bencina, dizel pa sedem litrov dizelskega goriva, potem izračun pravi, da za 300 kilometrov bencinarja plačamo dobrih 35 evrov in slabih 27 evrov za dizla.

Za primerjavo, polnilnica Ionity v Zadru, ki v teoriji omogoča polnilne moči do 350 kW, ima trenutne cene postavljene na 0,74 evra za kWh. Ponudnik MOL, ki ima prav tako vzpostavljeno mrežo polnilnic na Hrvaškem, za hitro polnjenje (CCS) zahteva 0,45 evra za kilovatno uro (prvih 30 minut, nato 10 centov pribitka). Prednost Elena kot državnega ponudnika pa je, da ima daleč največ polnilnic na strateško najboljših mestih.

Kaj pa Slovenija?

Tudi v Sloveniji nismo daleč od hrvaške prakse. Petrol kot glavni ponudnik elektropolnilnic na našem avtocestnem omrežju ima trenutno cene postavljene na 0,69 evra za kilovatno uro - velja le za registrirane uporabnike. Začasni uporabniki imajo še sedem centov drtažje polnjenje. Po 40 minutah na hitri polnilnici se tarifa pri Petrolu podraži še za 15 centov. 

Na Teslinih superchargerjih, ki sicer resda vsi stojijo izven avtocest, a relativno blizu, so cene precej nižje. Določajo se dinamično in se lahko prek dneva tudi spreminjajo v odvisnosti od časa in lokacije, vendar pa bi pred dnevi na superchargerju v Žirovnici (250 kW) za kilovatno uro porabili le 0,29 centa. Nekaj višje so bile cene v Avstriji, a še vedno le okoli 0,40 evra.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 28
  • Avatar Peter Klepec
    peter4 22:48 25.maj 2023.

    To je nov davek na bogate.

  • Boris 21:31 25.maj 2023.

    VSE države bodo osovražene, ker bodo pustile lupit EV lastnike. Ni pa variante, da bi države regulirale ceno EV polnjenja, če so že tako politično zeleno podpirale uvedbo in omejitev na EV vozila ?!?

  • rd2dmk2 18:12 25.maj 2023.

    ko greš namorje , narediš isto kot lastnik avtodomov, na streho prišravbaš en solarni panel, pa je.. pa paziš da vedno voziš za enim tavelik šleperjem.