Avto
16 ogledov

Z DS3 racing v koži Sebastiena Loeba

Citroën DS3 racing
1/39
Gregor Prebil
Naj vas naslov ne zavede. Nismo sedeli v tekmovalnem Citroënovem dirkalniku, ki ga vozi sedemkratni svetovni prvak v WRC Francoz Sebastien Loeb.

Smo pa na testu preizkusili najboljši približek temu, model DS3 racing, z 202 konjskima močema, ki je šel skozi roke iste ekipe, ki je naredila dirkalni avtomobil.

Najmočnejša različica razkošnega modela znamke Citroën je kombinacija zmogljivega športnega modela za dinamično vožnjo in šminkerskega za vsakodnevno uporabo.

Že videz testnega avtomobila, ki kombinira kričečo oranžno barvo in črno visokega sijaja, je vzrok, da vas na cesti ne bodo spregledali. Zaradi 18-palčnih koles s privlačnimi oranžnimi platišči in razširjenimi pnevmatikami dimenzij 215/40 R18 ter nalepke avtomobil le še dodatno izstopa. Nalepke, ki jih je treba doplačati, so na žalost nekoliko cenene, kar je nekoliko nenavadno, saj se nabildani Francoz tako zunaj kot znotraj hvali s karbonon, ki so ga uporabili za pragove, blatnike, spojlerja spredaj in difuzorja zadaj.

V črno-oranžni notranjosti nalepke in napisi ter športni detajli in karbonski deli na vse strani opozarjajo, da gre za skoraj ekskluzivni primerek, saj je Citroën izdelal le 2.000 vozil. Sedeži so delno oblečeni v usnje, nudijo pa dober oprijem, ki vas, če boste v avtomobilu sedeli pravilno, ne bi smel s sedeža premakniti niti v najbolj ostrih zavojih.

Avtomobil je narejen za potrebe vsakodnevne vožnje, pa čeprav kakšnih daljših relacij s stališča udobja ne priporočamo. Za udobje je poskrbljeno drugače, s samodejno klimatsko napravo, parkirnimi senzorji, avdiosistemom z osmimi zvočniki, zložljivimi vzvratnimi ogledali, različnimi priključki (USBn Bluetooth …), za doplačilo v višini 900 evrov pa si je mogoče omisliti še navigacijski sitem.

Že ob pogledu na avtomobil smo od njegovega pogona in voznih karakteristik pričakovali veliko, in to tudi dobili. Pri Citroënu motorja niso navili brutalno, saj so 1,6-litrski turbobencinski motor iz 156 konjskih moči (115 kW) ustavili na moč 202 konja (152 kilovatov). Prav zaradi tega ne bi smel biti razočaran nihče, saj je najvišja hitrost 235 km/h in 6,5 sekunde pospeška z mesta do 100 km/h več kot preveč, posebej za vožnjo po naših cestah.

Bombastičen zvok

Navduši zvok motorja iz izpušnih cevi, ki daje že na daleč vedeti, da se vam približuje nekaj strupenega. Motor se je izkazal za zelo odzivnega že v nižjih vrtljajih, hkrati pa deluje uglajeno. Za dobro odzivnost gre zasluga visokemu 275 Nm navora, ki je na voljo že med 2.000 in 4.500 vrtljajih na minuto. Napredek je bil narejen tudi na sistemu upravljanja, saj se električni servovolan v mestni vožnji dovolj mehak, pri športni vožnji tudi na nož, primerno trd in natančen ter predvsem dovolj informativen. Kljub temu, da v hitrejših ovinkih nos vozila leze iz smeri, se da to nadzorovati s pomočjo volana, a delna zapora diferenciala ne bi bila odveč, saj znata nevešče voznike 202 konjski moči močno presenetiti.

Citroën DS3 racing | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
K bolj suverenim rezanjem ovinkov pripomorejo za 30 milimetrov širše pnevmatike in aerodinamična zasnova, saj je podvozje prisesano k tlom, avtomobil pa v primerjavi s standardnim modelom DS3 za 15 milimetrov nižji. V kriznih okoliščinah se dobro odzovejo zmogljive zavore s skoraj predimenzioniranimi sprednjimi diski s premerom 323 milimetrih (serijsko 283 milimetrov). Vse skupaj nadzira elektronski sistem stabilnosti (ESP), ki je na trenutke progresiven, kar na žalost ubija športne občutke, a ga je mogoče za dodaten užitek izklopiti.

Kljub športno nastavljeni obesi in čvrstosti karoserije je mogoče testnik uporabljati vsak dan, temu v prid pa priča tudi poraba, ki je bila pri kombiniranem načinu vožnje pod osmimi litri.
Konkurence je kar veliko, od do zdaj najbolj hvaljenega renault clia sport pa ga ločijo le malenkosti. Mi dodajamo, da boste z oranžno-črnim DS3 racing zagotovo najopaznejši, to pa vas bo stalo visokih 31.290 evrov.

Med pluse štejemo strupen videz in vozne lastnosti. Cena je že res visoka, a boste z njim izstopali. Škoda, da so nalepke nekoliko cenene. Notranjost je športna, a daleč od tega, da bi bila špartanska. Varnostne opreme in napredne tehnike je povsem dovolj.

Podatki o vozilu (Citroën DS3 Racing)
Motor: 1.598 cm3
Vrsta: štirivaljni, turbobencinski
Moč: 152 kW (202 KM) pri 6.000 vrtljajih na minuto
Navor: 275 Nm med 2.000 in 4.500 vrtl./min
Poraba: 8,0 litra/100 km (mešani cikel – test), 149 gramov CO2
Zmogljivosti: 235 km/h, 6,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 3.962 x 1.717 x 1.443, medosna razdalja 2.644
Cena: 31.290 EUR (testni)

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.