Četrta generacija modela grand cherokeeja prinaša popolno oblikovalsko prenovo zunanjosti in notranjosti ter izboljšane tehnične značilnosti. Izboljšali so tako udobje in uporabnost kot varnost. Mogočno držo na 20-palčnih kolesih lahko primerjamo s tankom na kolesih. Pogled na nos vozila z veliko kromirano masko spominja na tradicionalni Jeep. Slednje le hvalimo, zadek pa je bolj umeten, vendar prinaša dobre rešitve. Vrat prtljažnika nam ni treba vedno odpirati, saj je mogoče dvigniti le zadnje steklo. A se je treba pri tem kar globoko stegniti v 782 litrsko odprtino, zato rešitev za tiste nižje rasti ni toliko uporabna.
Tako premium, da je že kičasto
Notranjost je zmes ameriške prostornosti in evropskega prestiža. Veliko površin je oblečenih v usnje, velik volanski obroče je delno lesen, delno pa usnjen. Končna obdelava in premium vtis še vedno zaostaja za nemško sveto trojico, a ji je nova generacija grand cherokeeja blizu kot še nikoli. Centimetrsko udobje nadgrajujejo usnjeni fotelji, v naslonjala spredaj je vtisnjen logotip. Sedeži ponujajo funkcijo spomina, nastavljivi so v vse smeri, pozimi razvajajo s funkcijo gretja, poleti pa s hlajenjem. Električno nastavljiv je tudi volanski obroč.
Motor prepriča, menjalnik manj
Nov trilitrski šestvaljni turbodizelski motor razvije 177 kilovatov moči (241 KM) in 550 Nm navora in je opremljen s sodobno Fiatovo tehnologijo skupnega vbrizga (Multijet II) z zvišanim tlakom na 1.800 barov. Konjenica se kljub skoraj visoki masi, skoraj 2400 kilogramov, na cesti izkaže za dovolj poskočno in zmogljivo, še bolje bi bilo če bi bil pogonski agregat povezan z zmogljivejšim in hitrejšim samodejnim menjalnikom, ki ne prepriča niti z izgledom, kot tudi ne le s petimi stopnjami prenosa. Prestavljanje je sicer presenetljivo gladko, nikoli ne začutimo cukanja. Imeli pa smo imeli občutek, da nismo izkoristili vsega potenciala, ki ga ponuja vozilo. Ta se na naše presenečenje zaradi visoke karoserije dobro znajde tudi v ovinkih, kjer je precej stabilno, na avtocesti pa kljub ogromnim kolesom in oddaljenosti od tal zaradi izboljšanja trdnosti karoserije ter samodejnega elektronskega uravnavanja blaženja tiho in udobno.
Za skale in mesto
Voznik lahko izbira med petimi načini delovanja pogona in podvozja, z njim pa se lahko podamo tudi na bolj zahtevne terene, ko moč med prednjo in zadnjo premo ne deli več v razmerju 60:40, ampak v razmerju 50:50, pri čemer smo s pomočjo delne elektronske zapore zadnjega diferenciala tudi v praksi kos „alpinističnim“ podvigom. To je mogoče tudi zaradi zračnega vzmetenja, ki avtomobil dvigne do 27 centimetrov od tal.
Če vozimo športno se moč deli v razmerju 20:80. Od naštetih slogov vožnje je odvisna tudi poraba. V tovarni obljubljajo porabo 8,3 litra, a se temu nismo približali. Računalnik nam je izračunal porabo nekaj pod 10 litrov, ob bolj agresivni vožnji pa zlahka dosežemo porabo še za dodatna dva litra ali celo več.
Podatki o vozilu: (Jeep grand cherokee 3.0 CDR overland)
Motor: dizelski, šestvaljni
Prostornina: 2987 ccm
Najvišja moč: 177 kW (241 KM) pri 4.200
Najvišji navor: 550 Nm pri 1.800 vrt./min.
Poraba na testu: 9,8 litra/100 km (test – mešani cikel), izpust 218 g CO2/km
Zmogljivosti: 202 km/h, pospešek 8,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.822 x 1.943 x 1.781 medosna razdalja: 2.915
Prtljažnik: 782 litrov
Cena: 64.900/67.930 evrov (osnovni /testni)