Nedolgo nazaj smo poročali o tem, kako so romunski policisti vozniku zasegli avtomobil, ker je sopotnica odmetavala smeti ob cestišče. Kazen za smetenje ni bila le plačilo 1.100 evrov in globa lokalne agencije za okolje, ampak tudi zasegli avtomobil, ki ga bo lahko voznik po plačilu kazni dobil nazaj, če bo s tožbo dokazal, da ni kršil zakona.
Kako je to urejeno pri nas? S policije smo dobili odgovor, da Zakon o pravilih cestnega prometa v drugem odstavku petega člena določa tudi, da je iz vozila prepovedano odmetavati kakršnekoli stvari, torej tudi cigaretne ogorke, papir, plastenke in tako naprej.
Veljavni predpisi v Sloveniji sicer v primeru takšnega prekrška ne predvidevajo zasega vozila. Policisti tistemu, ki ga zalotijo med smetenjem iz avtomobila, izrečejo opozorilo ali globo, ki za omenjeni prekršek znaša 80 evrov. Predpisi torej niso tako drakonski kot v Romuniji in še nekaterih drugih državah.
Presenetljivo čista okolica cest
Slovenski policisti so sicer leta 2019 zaznali 108 kršitev te vrste, leta 2020 jih je bilo 136, leta 2021 pa 180, torej razmeroma malo glede na to, koliko ljudi se dnevno, predvsem pa v poletni sezoni, vozi po naših cestah. Zanimivo je torej vprašanje, kako je okolica naših cest videti v praksi.
Na delovni poletni dan smo se zato odpravili po eni od slovenskih transferzal, po katerih se Slovenci in tuji turisti med sezono vozijo na morje, razmeroma obremenjena pa je tudi sicer, po cesti od Ljubljane, mimo Postojne do Ilirske Bistrice oziroma mejnega prehoda Jelšane.
Pričakovali smo, da bomo lahko pisali o tem, da so počivališča ob cestah nasmetena in da se slabo skrbi zanje, a to ni res. Večina počivališč in postajališč tako ob avtocestah kot tudi ob državnih cestah je namreč že kar zgledno čista in tudi če se kje najde smeti, je to bolj zato, ker naokoli še ni prišel vzdrževalec, ne pa zato, ker bi bilo zanemarjeno.
Poleg tega pa so predvsem počivališča ob avtocestah zelo lepo urejena in na njih smo našli celo pitnike s svežo vodo. Odgovorni torej očitno kljub povečani obremenjenosti počivališč za njih zelo zgledno skrbijo. Ali pa so morda skrbni njihovi uporabniki?
Odnos se izboljšuje
Pri Direkciji RS za infrastrukturo, ki skrbi za vzdrževanje državnih cest, opažajo, da se odnos ljudi, ko gre za odmetavanje odpadkov iz vozil med vožnjo, v zadnjem času izboljšuje, povečuje pa se odlaganje smeti na počivališčih. Poleg večje količine smeti zaznavajo tudi problem nepravilnega ločevanja odpadkov, kar njihovim vzdrževalcem povzroča težave pri odlaganju smeti na pristojno odlagališče.
Direkcija ima sicer za redno vzdrževanje cest, ki vključuje tudi čiščenje njihove okolice, sklenjene koncesijske pogodbe s koncesionarji, ki redno pregledujejo ceste, počivališča in obcestni prostor in v skladu s pogodbo tudi opravijo čiščenje.
Opažajo, da je smeti več kot običajno ob ponedeljkih zjutraj. Med turistično sezono so najbolj obremenjene ceste, ki vodijo proti morju. Količina odpadkov ob njih namreč kar za petkrat presega količino v zimskem času. Najbolj obremenjene ceste po njihovem opažanju so cesta preko Gorjancev, cesta med Postojno oziroma Kozino in mejnim prehodom Starod, ter cesta med Koprom in mejnim prehodom Dragonja.
600 ton na leto
Tudi pri upravljavcu avtocest DARS-u se srečujejo s problematiko odpadkov, ki poleg odpadkov po prometnih nesrečah in zaradi vzdrževanje cest vključujejo tudi odpadke s črnih odlagališč na površinah avtocest in enormne količine mešanih komunalnih odpadkov, ki se odlagajo na površinah ob avtocesti in na počivališčih, ki jih vzdržujejo. Vodijo tudi evidence o količini odpadkov , na podlagi katerih ocenjujejo, da na letni ravni ob avtocestah zberejo približno 600 ton komunalnih odpadkov.
Bolj obremenjeni odseki avtocest so sicer primorski krak med Ljubljano in Koprom ter štajerski in pomurski krak med Ljubljano, Mariborom, Mursko Soboto in mejnim prehodom Pince.
Dodajajo, da večina odpadkov nastane upravičeno, veliko pa jih je tudi posledica nevestnega ravnanja uporabnikov avtocest. Ugotavljajo namreč da še vedno obstaja določeno število uporabnikov avtocest, ki resnično nimajo odgovornega odnosa do odpadkov in jih odvržejo vsevprek. Pri DARS-u sicer nimajo pooblastil za izrekanje glob v primeru nedovoljenega odlaganja odpadkov, kar velja tudi za sodelavce Direkcije RS za infrastrukturo, zato med uporabniki cest ne morejo »delati reda«.
Smeti ob avtocestah sicer odstranjujejo delavci DARS, ki očitno dobro opravljajo svoje delo. Za čiščenje večjih počivališč z bencinskimi servisi sicer skrbijo njihovi najemniki, se pravi pretežno Petrol, OMV in MOL, za majhna počivališča brez bencinskega servisa pa so zadolženi njihovi sodelavci, vzdrževalci avtocest.
Google je za vsak dan spletnega dela od doma plačal od 400 do 800 dolarjev. V prvem mesecu sem od Googla doma prejel 21.758 $ in 29.467 $ zadnje plače za 3 ure dela na dan...glej več informacij ............>>>>>>>> 𝐖𝐰𝐰.𝐂𝐚𝐬𝐡𝐝𝐨𝐰.𝐂𝐨𝐦
Ni vse tako, kot je napisano. Peljite se še malo proti Gorenjski in Dolenjski. Koši za smeti natlačeni, okoli njih pa polno smeti, ki jih veter veselo raznaša po bližnji okolici.
Zamenjajte luč ali pa lokacijo..