Avto
60 ogledov

Z nahrbtnikom še letos za 18 tisočakov

1/44
Žurnal24 main
Karavanska astra v predhodni izdaji je pomenila okoli četrtino prodaje modela astra in glede na prodajne številke je to tolikšna količina, da so pri Oplu njen razvoj vzeli zelo resno.

Astra ST je v dolžino zrasla 28 centimetrov, ima 500 litrski prtljažnik in enako dobre lastnosti kot petvratna sestra. Na voljo bo konec letošnjega leta, razlika v primerjavi s kombilimuzino pa naj bi znašala manj kot 2.000 evrov, kolikor znaša v Nemčiji, kjer jo že prodajajo po osnovni ceni 18 tisoč evrov.

Enako dinamična oblika
Pri oblikovanju karavanske astre je seveda kot iztočnica služila petvratna različica, se pa modela občutno razlikujeta že od B-stebrička dalje, saj so odgovorni za obliko želeli ST navdahniti več kot le dodan nahrbtnik v obliki prtljažnika, kar pomeni, da je poleg dinamičnih potez eno poglavitnih vlog imela tudi skladnost. Bočna silhueta tako proti zadku strmo narašča, bočna stekla pa v celoti obkroža krom, ki se ponavlja tudi na diskretnih strešnih nosilcih. Slednja se na zadku končata v obliki strešnega spojlerja, zadek kot celota pa je v slogu športnih karavanov nagnjen močno naprej.



Še več flex sistemov
Peta ali prtljažna vrata se odpirajo dovolj visoko in ob odprtju prinesejo dovolj veliko odprtino za čim lažje nakladanje, uporabnost 500-litrskega osnovnega prtljažnika pa še povečuje ravno prtljažno dno z vodili. Dodatno uporabnost pa pomeni še prtljažni rolo, ki se umakne že zgolj na dotik, a mu domišljije žal zmanjka ob zaprtju prtljažnika glede vrnitve v prvotni položaj, s sistemom flex fold pa s potegom ročice podrete sedežno klop v drugi vrsti in dobite do 1.550 litrov velik prostor. Zanimivo pri tem je, da je ta številka celo 20 litrov višja, kot znaša prostornina povečanega prtljažnika pri večji sestri – insignii ST. Pod dvojnim dnom najdemo še sistem flex organizer – sistem pregrad za pritrditev manjših kosov prtljage, tukaj pa lahko preprosto shranite tudi prtljažni rolo, ko in če ga ne potrebujete. Pri ST je torej prilagodljivosti več, kot velevajo pravila v segmentu, manjšim pomislekom navkljub.

S pomanjkanjem prostora v prvi vrsti glede na skoraj 4,7-metrsko dolžino težav ne bi smelo biti, v drugi vrsti pa je glede prostora v razrednem povprečju, kar gre na račun enakega medosja kot pri petvratni različici, kar pod črto pomeni, da utegne dolginom kakšen centimeter tudi zmanjkati.

 

Potniški prostor je na moč podoben tistemu v petvratni astri, kar pomeni, da je notranjost krojena in urejena moderno, materiali so boljši, več pa je tudi odlagalnih površin, ki so razporejene po vsej notranjosti. Od manjše astre je dobila tudi možnost ergonomskih sedežev in vso napredno tehniko, vključno z žarometi AFL+ in sistemom za prepoznavo znakov – Oplovim očesom. ESC je vedno del serijske opreme, enako velja tudi za klimo in kar nekaj drugih elementov opreme. Osnovnemu paketu opreme so dodani še paketi enjoy, cosmo in sport, ki tako kot pri petvratni astri zasledujejo isto poslanstvo, sport športnost, cosmo eleganco, enjoy pa je namenjen mladim. Med dodatki najdemo tudi prilagodljivo podvozje, imenovano flex ride.

Devet motorjev, ecoflex kasneje
Tako kot pri petvratni astri je tudi pri ST na voljo devet motorjev z močjo od 70 do 132 kilovatov, predvsem bencinski motorji so bili podvrženi downsizingu in zdaj zmorejo za okoli desetino več moči in navora, obenem pa porabijo toliko manj goriva. Prihodnje leto pride še 70-kilovatna različica ecoflex z izpustom 109 gramov CO2, to pa bo tudi prvi opel s sistemom start&stop.
Menjalniki bodo že od začetka prodaje trije, in sicer bo poleg pet- in šeststopenjskega ročnega na voljo še enakostopenjska avtomatika. Podvozje je prav tako na moč podobno prvotni astri, kar pomeni, da poleg Mcphersona na prednji osi ter zadnje preme z Wattovim členom na zadnji astra ST nudi še boljši kompromis med športnostjo in udobjem.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.