Denar. Lizing je bil vedno nekoliko dražji od klasičnega kredita, pravijo poznavalci. A tako pri lizingu kot kreditu ne gre zanemariti stroškov za pripravo pogodbe, pri posojilu stroškov zavarovanja posojila, pri lizingu pa stroškov za kaskozavarovanje avtomobila.
Stroški namreč razmerje pogosto obrnejo v prid eni ali drugi obliki financiranja. Računati pa je treba tudi na to, da je pri lizingu polog obvezen; banke po navadi vnaprej zahtevajo od 10 do 20 odstotkov vrednosti vozila, za stara vozila ponekod tudi več.
Za kredit strožji pogoji
Pri kreditu polog ni potreben, se pa pogoji za pridobitev kredita praviloma strožji. Banke za posojilo večinoma zahtevajo zaposlitev za nedoločen čas, medtem ko lahko lizing pridobijo tudi tisti, ki zaposlitve za nedoločen čas nimajo, saj je pri lizingu uradni lastnik avtomobila do poplačila zadnjega obroka banka, lizingojemalec pa le najemnik avtomobila. Banke v teh primerih po navadi zahtevajo, da si lizingojemalec pridobi kreditno sposobnega poroka ali pa – kot denimo pri Hypu – položi več kot 40 odstotkov vrednosti vozila.
Če se boste odločili za lizing, se kaskozavarovanju avtomobila ne boste mogli izogniti, saj je to ne glede na starost vozila obvezno. O zavarovanju se izplača pozanimati kar v lizinških hišah, saj imajo te z zavarovalnicami po navadi sklenjene posebne dogovore, na podlagi katerih se da iztržiti ugodne popuste. Pri kreditu kaskozavarovanje avtomobila ni potrebno, ga pa banke pri nakupu novejših in dražjih vozil priporočajo.
In kje razlik ni?
Tako pri lizingu kot kreditu vam mora na računu po mesečnih odtegljajih ostati najmanj znesek minimalne plače, ki je trenutno 572 evrov neto. Za svoje stranke nekatere banke sicer dopuščajo nižji prag (pri SKB denimo 486 evrov). Prav tako ni razlik v najdaljši možni odplačilni dobi: tako kredit kot lizing je možno odplačevati največ sedem ali osem let, odvisno od banke.