Pri Nissanu pravijo, da je njihov qashqai evropski avtomobil, ki je bil razvit za Evropo in ga tudi izdelujejo v Evropi. Razvit in narejen je torej v Evropi, a vmes je precej povečal svoj doseg, saj je v 140 državah od leta 2007 do danes v treh generacijah pritegnil že več kot štiri milijone kupcev.
Ko je bila leta 1999 ustanovljena zveza Renault–Nissan, je takratni Nissanov operativni direktor Carlos Ghosn naročil podjetju, naj preoblikuje svoj portfelj izdelkov v Evropi. 25 evropskih Nissanovih inženirjev je odpotovalo v tehnični center na Japonskem, da bi začeli 12-mesečni projekt za razvoj naslednika almere. Načrtovano je bilo, da bo to večji avtomobil, ki bo konkuriral modeloma seat altea in volkswagen golf plus. Decembra 2002 so pri Nissanu ugotovili, da načrtovani model segmenta C ne bo tako dobičkonosen in konkurenčen, kot je bilo zahtevano. Razvojna ekipa je zato čez čas predlagala zamisel o "mini muranu " tipu vozila, manjšem od X-traila , ki bi lahko konkuriral kombilimuzinam in limuzinam razreda C. Razvoj je bil osredotočen na ustvarjanje evropsko usmerjenega vozila, ki bo všečen, praktičen in vsestranski SUV, vendar z velikostjo, vozno dinamiko in stroški uporabe družinske kombilimuzine. Medtem, ko je inženirsko delo opravil Nissanov evropski tehnični center (NTCE), je oblikovalski predlog predstavil Nissan Design Europe (NDE). Leta 2004 je bil predstavljen konceptni qashqai. Med končnim razvojem se je Nissan odločil, da bo qashqai zamenjava za almero v C-razredu in primero v D-razredu. Nissan je izbral Nissan Motor Manufacturing v Združenem kraljestvu za svoj proizvodni obrat za evropski trg in leta 2006 predstavil serijski qashqai. Avto tako velja za enega od začetnikov SUV trenda, še pred nekaj leti je bil to najbolje prodajan kompaktni SUV v Evropi.
V tem času se je njegov položaj precej spremenil. Če je bil v prvi generaciji pionir, ki je imel zase skoraj celotni trg športnih terencev spodnjega srednjega razreda, in je imel dober položaj tudi v drugi generaciji, se mora v tretji generaciji že boriti za obstanek med močnimi tekmeci, ki se trudijo, da bi ga zrinili s prvega mesta.
Pri Nissanu bi radi uspešno pot nadaljevali tudi s prenovljenim qashqajem, za katerega pravijo, da je najboljši doslej. Pri njegovem razvoju so se držali treh pomembnih dimenzij. Prva je oblika, druga je izboljšana tehnologija in povezljivost, tretja pa je pogonski sklop e-Power.
Samurajev oklep
Ko gre za dizajn, so bili napotki oblikovalcem jasni. V upravi so hoteli malce bolj nastopaški, drzni in premijski avtomobil, kar naj bi kupci zahtevali pred prenovo. To se najbolj odraža na sprednjem delu, ki je povsem nova interpretacija V-maske. Kovinski vložki v vzorcu še vedno nakazujejo na črko V, ki smo je bili vajeni na vseh nissanih zadnjega časa, vendar gre za veliko bolj podroben in sofisticiran dizajn.
Dizajnerji pravijo, da so se pri oblikovanju novega prednjega dela qashqaja zgledovali po razčlenjenem oklepu japonskih samurajev. Avtomobil naj bi s tem pridobil samurajski občutek odločenosti, discipline in zvestobe, kar se odraža v razčlenjenosti maske, ki je videti, kot narejena iz množice med seboj prepletenih vejic. Maska se tudi brezšivno in harmonično nadaljuje v karoserijo. Ko znamke osvežujejo svoje modele, običajno ne spreminjajo prednjih luči, a na qashqaju se je zgodilo prav to, saj jo mu namenili nove prednje luči.
Na boku se odraža predvsem nova oprema N-design, ki jo tvorijo črni okraski na karoserijih, črna platiščih z diamantno brušenimi detajli, in treh novih barvah, ki dajo avtomobilu precej bolj športen videz. Zadaj sta povsem nova odbijač in zadnje luči. Ko so te izključene, so popolnoma prozorne, ko pa so vključene, v višjih paketih opreme svetijo zelo živahno in z globokimi barvami, kar jim omogoča tehnologija OLED. S tem je qashqajev zadek dobil precej drugačen videz od predhodnika.
Manager za produktno planiranje Antonio Montalverne pravi, da imajo njihove stranke in tudi on sam pogonski sklop e-Power radi, ker jim ponuja gladek način vožnje, pri katerem imajo električne odzive z veliko navora in veliko odzivnosti in s katerim lahko vozijo zelo živahno. Tudi na avtocestah se dobro obnese, saj je precej tih in vedno zagotavlja predvidljive vozne občutke.
V notranjosti so se precej potrudili, da so avtomobilu v vseh opremah dali bolj prestižen videz od prejšnjega. Na primeru opreme N-design smo lahko videli, kako so v notranjost integrirali obloge iz alkantare in drugih kakovostnih materialov. Poleg tega je qashqai dobil tudi novo ambientalno osvetlitev v 64 različnih barvah, ki odražajo razpoloženje voznika. Ta lahko z različnimi barvami poveže tudi različne vozne načine.
Električni pogon z bencinskim motorjem
Na predstavitvi so nam pojasnili, da so se kupci, ko so lansiral tihi pogon e-Power, začeli pritoževati nad preglasnim pišem vetra, predvsem okoli vzvratnih ogledal. Inženirji so zato spremenili zatesnitev vrat in povečali debelino stekla, ki je namesto 3,6 debelo 4,6 milimetra, torej je pridobilo cel milimeter debeline.
Nissan sicer pri qashqaju izpostavlja predvsem hibridni pogonski sklop e-Power, ki ga ima qashqai že dve leti. Zanj pravijo, da je začetni korak v električni pogon. Zanj je značilno, da bencinski motor ni v ničemer mehansko povezan s pogonskim elektromotorjem. Bencinski motor le poganja generator, ta pa napaja baterijo, ki napaja elektromotor. Kolesa na prednji premi torej neposredno poganja le elektromotor.
To pa ne pomeni, da bo qashqai odslej na voljo le s hibridnim pogonom, saj ga bo še naprej mogoče kupiti tudi z blago hibridziranim turbobencinskim motorjem. Na predstavitvi se je postavilo vprašanje, če bo hibridni pogon na voljo tudi s štirikolesnim pogonom, kakšnega ima nissan X-trail. Odgovor je bil, da ne, saj bi zahteval preveč sprememb, zato bo štirikolesni pogon v qashqaju še naprej na voljo le v kombinaciji z blagim hibridom.
Kako se "evropski" e-Power razlikuje od "japonskega"? Kakšne so bile prilagoditve? Montalverne pravi, da je prva evropska v bistvu že druga generacija sklopa e-Power. Prva generacija je bila zares prilagojena japonskemu načinu vožnje, ki je zelo miren in zelo linearen. V Evropi smo vozniki radi bolj angažirani in radi vemo, kaj se dogaja z motorjem, razvojem moči. Zato so inženirji v Nissanovih evropskih razvojnih središčih veliko dela vložili v tako imenovano linearno nastavitev pogonskega sklopa. To pomani, da so poskušali doseči, da pogonski sklop deluje tako, da se, kadarkoli voznik pritisne pedal plina, motor odzove na ta način, kot bi se tradicionalni motor z notranjim zgorevanjem. Da vozniku zagotovijo izkušnjo, kakršne je vajen in jo pričakuje. Evropski e-Power je torej zasnovan tako, da vozniku omogoči angažirano vožnjo.
Prav tako qashqai v tej generaciji še ne bo imel baterijskega električnega pogona. Ta naj bi zahteval preveč sprememb zaradi težke baterije. Pri Nissanu pravijo, da bodo tistim, ki imajo možnost polnjenja baterij doma, ponudili namensko razvite električne avtomobile, hibridni qashqai pa je odličen za vse druge, ki si želijo elektrificiran avtomobil z lastno proizvodnjo elektrike.
Nove asistence
Eden od pomembnih elementov prenovljenega qashqaja je tudi korenita prenova asistenčnih in infozabavnih sistemov. Med pomembnimi novostmi je izboljšani tridimenzionalni 8-točkovni 360 stopinjski prikaz zunanjosti avtomobila. Tega lahko vidimo iz različnih kotov, kar je dobrodošlo predvsem na tesnih parkirnih prostorih s slabo vidnimi ovirami. To je sicer eden od elementov, za katerega ori Nissanu pravijo, da je že doslej v vseh modelih naletel na zelo dobre odzive.
Ena od koristnih funkcij je tako imenovani "T Junction Monitor", ki dogajanje v križišču prikaže na zaslonu, še preden ga lahko voznik vidi s svojimi očmi. Sistem ima tudi sposobnost shranjevanja pogosto voženih križišč. da jih pokaže brez voznikovega ukaza. Druga uporabna funkcija je "Invisible Hood", prikaz dogajanja pod vozilom, ki deluje na osnovi posnetkov prednje kamere.
Povečan je tudi nabor varnostne opreme, na katerega so vplivali tudi novi evropski predpisi, a jih marsikdo ne uporablja. Med novostmi so izpostavili predvsem direktno funkcijo "Driver Assist Custom Mode", ki vozniku omogoča, da shrani kombinacijo običajno vključenih in izključenih sistemov in jo ob vključitvi avtomobila prikliče zgolj z dvema pritiskoma na gumbe, Zaradi tega mu ni treba vedno znova brskati po menijih.
Google v ozadju
S qashqajevo prenovo je eno največjih nadgradenj doživel infozabavni sistem, ki ga po novem poganja operacijski sistem Google. Sestavljajo ga trije glavni elementi.
Prvi so Googlovi zemljevidi, ki omogočajo vse funkcije, ki jih poznajo uporabniki. Drugi element je Googlov asistent s sposobnostjo prepoznavanja realnega govora, ki funkcionalnost razširja tudi na upravljanje avtomobilskih funkcij. Tretji je Googlova trgovina, iz katere lahko v avtomobil neposredno nalagate različne aplikacije. Seveda se sistem in njegov softver tudi nadgrajujeta in obnavljata tako kot ostali Googlovi sistemi.
Nissanov tržni specialist Jake Wilkinson-Filmer pravi, da ima integracija Googla v infozabavni sistem več prednosti. Ena je že ta, da imate za glasovno upravljanje na voljo šestnajst jezikov. Med njimi za zdaj sicer še ni slovenščine, saj je nabor odvisen od Googlovih dovoljenj, ni pa izključeno, da gea ne bomo mogli uporabljati, če bo to v prihodnosti dovoljeno. Poleg tega Google omogoča glasovno upravljanje v govornem jeziku in ne s pomočjo specifičnih fraz, kot je to potrebno na nekaterih drugih sistemih. V Googlu lahko govorite naravno in vas bo razumel ter v vsakem primeru naredil to, kar mu poveste. Druga prednost je, da lahko avtomobil povežete s svojim Googlovim računom in potem lahko uporabljate svoje aplikacije za glasbo ali lastno navigacijo.
Vozniku sicer ni treba uporabljati vgrajenega sistema, ampak si lahko digitalno okolje uredi po svoje, z aplikacijami in pripomočki, ki jih je najbolj vajen. Sistem je zato povsem kompatibilen tudi z Applovim operacijskim sistemom ali drugimi morebitnimi aplikacijami, ki jih uporabniki najraje uporabljajo. Namesto vgrajenega Googlovega asistenta lahko denimo uporabljajo tudi Amazonovo Alexo ali pa katerega drugega osebnega asistenta. Kljub vsemu pa najbolj intuitivno izkušnjo zagotavlja Google, pravijo pri Nissanu.