Avto
4000 ogledov

Zadnji superšportnik stare šole

lamborghini diablo
1/24
Lamborghini
Letos bo trideseti rojstni dan proslavil lamborghini diablo, za katerega nekateri pravijo, da je bil zadnji superšportnik stare šole, s katerim se je moral voznik neprestano boriti.

Njegovo ime lahko v slovenščino naravnost prevedemo kot hudič, kar izraz diablo pomeni v španščini, vendar pa hudič ni zares botroval njegovemu imenu, vsaj tisti iz pekla ne. Lamborghini je namreč svoje avtomobile vedno poimenoval po znamenitih bikih, ki so nastopali v španskih bikoborbah in diablo je bil eden izmed njih.

lamborghini diablo | Avtor: Lamborghini Lamborghini

Diabla so v devetnajstem stoletju vzgojili na posestvu vojvode Verague, ozemlja, ki se je raztezalo preko današnjih Nikaragve, Kostarike in Paname, zaslovel pa je predvsem po epski bitki z bikoborskim asom El Chicorrom 11. Julija1869 V Madridu.

Lamborghini huracan performante Dvomi o rekordu Avto Rekordni lamborghini huracan performante zavrnil kritike

Lamborghini diablo svojemu vzorniku gotovo ne bi delal sramote, saj je šlo za enega zadnjih če ne celo zadnji italijanski špartanski superšportni avtomobil stare šole, ki je v svoje središče postavljal voznika, za katerim je bil motor V12, med voznikom in sovoznikom pa je bil velikanski greben, ki je skrival klasični ročni menjalnik.

lamborghini diablo | Avtor: Lamborghini Lamborghini

Gandinijev otrok

Tako kot njegova predhodnika miuro in countacha, je tudi diabla oblikoval italijanski oblikovalec Marcello Gandini, ki si je zanj zamislil podobno ostre linije kot jih je imel countach. Pozneje so mu diabla vzeli iz rok. Leta 1987 je namreč Lamborghinija kupil Chrysler in njegovim vodilnim ostre Gandinijeve poteze niso bile všeč. Svoji oblikovalski ekipi, ki jo je vodil Tom Gale, so zaupali preoblikovanje diabla, ki je leta 1990 tako na svet prišel s precej manj agresivnim videzom. Gandini je bil nad njihovim delom menda izjemno razočaran.

Lamborghini urus Urus Avto Lamborghini urus, najbolj poseben avto zadnjega časa

Ko so ga 21. Januarja 1990 končno predstavili javnosti, jo je lamborghini diablo kljub temu izjemno navdušil. V primerjavi s predhodnikom je imel veliko bolj zglajene oblike, bil je tudi bolje opremljen, saj je imel popolnoma nastavljive sedeže in volanski obroč, električne šipe in zmogljiv avtoradio, pozneje pa tudi servo volan in celo ABS. A to je bilo bolj ali manj vse udobje, ki je bilo na voljo vozniku.

lamborghini diablo | Avtor: Lamborghini Lamborghini

Boj s hudičem

Ta se je namreč moral med vožnjo spopadati s silovitim, sprva 5,7-, pozneje pa 6-litrskim motorjem V12 z računalniško vodenim večtočkovnim vbrizgavanjem goriva, ki je razvijal moči od 362 do 444 kilovatov, odvisno od letnika ali različice. In pri tem se je moral spopadati še s težkim volanom in še težjo sklopko ter hrupom in vročino, ki sta v kabino prodirala od motorja, ki je svoje prave potenciale razvil šele nad 7.000 vrtljaji na minuto. Ker je imel menjalnik le pet stopenj, je diablo že v prvi prestavi pospešil čez 100 kilometrov na uro, ki jih je dosegel v malo več kot štirih sekundah. Voznik je bil poleg tega v avtomobilu pomaknjen tako naprej, da je imel občutek, kot da na tleh vozi vojaško letalo in tudi razgled je bil temu primeren.

Avto Malček si je zaželel lamborghinija, sledil je čudež

Vožnja je bila torej vedno boj s hudičem in z diablom so se pogosto opekli celo profesionalni vozniki. A tisti, ki so ga znali ukrotiti, baje trdijo, da niso nikoli več sedli v avtomobil, ki bi jim nudil enake občutke.

Lamborghini Avto Kako lahko z lamborghinijem na dan privarčuješ nekaj evrov

lamborghini diablo | Avtor: Lamborghini Lamborghini

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.