Klimatsko napravo v vozilu bi morali uporabljati skozi vse leto. Uporaba klimatske naprave je zaradi podmazovanja in čiščenja sistema zato ni zaželena samo v vročih dneh. S pogostejšo uporabo se prepreči tudi nastanek zdravju škodljivih organizmov na uparjalniku in zračnih kanalih prezračevanja, ki povzročajo tudi neprijetne vonjave v kabini vozila.
Zato je treba klimatski sistem redno pregledovati in vzdrževati. Tehnični inštruktor GMT Primož Rožnik to svetuje vsak vsaki dve leti, če pa na leto prevozite 30 tisoč kilometrov ali več pa vsako leto. V nasprotnem lahko povečate stroke, tudi na račun večje porabe goriva.
Rožnik pravi, da v klimatskih sistemih sodobnih vozil so vedno pogosteje nameščeni kompresorji, ki nimajo več elektromagnetne sklopke za vklop in izklop delovanja ampak so krmiljeni preko električnega regulacijskega ventila in delujejo skozi vse leto v območju med 2% in 100% njihove zmogljivosti. »Pozitivna stran tega je, da delujejo vedno s trenutno potrebno močjo ter tako zmanjšujejo porabo energije oziroma goriva in da v sistemu hladilno sredstvo pomešano z oljem vedno deloma kroži ter maže in čisti sistem. Slaba stran pa je, da ob pomanjkanju hladilnega sredstva deluje kompresor v višjem območju zmogljivosti, kot bi bilo potrebno in porablja dodatno energijo ter da sistem obratuje brez zadostnega mazanja in hlajenja, kar privede do posledične odpovedi kompresorja,« razloži strokovnjak.
Ob reciklaži plina je treba narediti še vakumiranje, dodati je treba olje in narediti test postopka. Po potrebi je treba narediti še dezinfekcijo sistema in zamenjati filter prašnih delcev. Redno vzdrževanje klime je zelo pomembno za zdravje in udobje potnikov v vozilu. Klimatske naprave so namreč gojišče mikroorganizmov (bakterij), ki se ob vklopu klimatske naprave razpršijo v notranjost vozila (potniki jih zaznajo v obliki neprijetnega vonja, smradu).
Povišano porabo energije potrebne za pogon kompresorja povzročata tudi neučinkovit kondenzator in zamašen filter zraka kabine. Odstotek povečane porabe goriva je odvisen od zmogljivosti motorja vozila, temperature zraka okolice in želene temperature notranjosti vozila. Večinoma pa je poraba goriva večja med 5. in 15. odstotki.
Glavni vzrok, da vemo, da z našim klimatskim sistemom v vozilu nekaj ni v redu je, da ne doseže temperature, ki smo jo nastavili ali pa sploh ne hladi. Da je s klimo nekaj narobe, pa lahko uporabniki začutijo že prej.
Če govorimo o sistemu hlajenja, je najbolj pogost indic, da nekaj ni v redu to, da hlajenje ni učinkovito. Opozorilo so lahko tudi nenavadni šumi, ki prihajajo iz zračnikov. Enako kot šumenje je lahko indic tudi smrad, ki pa je lahko tudi povsem normalen pojav. Drugače je, če smrdi po urinu ali zatohlem. To je lahko znak, da je v klimi umazanija. Lahko gre za zamašen filter zraka, ki prihaja v kabino.