V četrtek zjutraj, na zadnji avgustovski dan, je bila zjutraj na izvozu iz Rondoja Tomačevo na cesti, ki rondo povezuje s krožiščem proti Žalam, številčna snemalna ekipa. 200 metrov pred tem je stal prometni znak z opozorilom na kratkotrajne zapore, policist je stal na izvozu iz rondoja Tomačevo. Sami smo za pot v službo namesto pol ure porabili skoraj uro in pol, saj se je zaradi snemanja naredila kolona vozil od Črnuč do rondoja in naprej do kraja snemanja. Zaradi velike nejevolje voznikov smo vprašali tako na policijo kot na Mestno občino Ljubljana (MOL), kdo je izdal dovoljenje za snemanje in zakaj snemanje ni potekalo konec tedna, ko se ljudje ne vozijo v službo.
Kratkotrajnih zapor ni treba voditi
Na MOL so nam podali odgovor, da je bila kratkotrajna zapora Štajerske ceste (do 10 minut) med krožiščem Tomačevo in Božičevo ulico izvedena za potrebe snemanja TV-oglasa »Volkswagen«. Dovoljenje so izdali 25. avgusta samo za četrtek. Pojasnili so nam, da v primeru kratkotrajnih zapor obvoza ni treba voditi. "V konkretnem primeru je bila zaradi dodatne varnosti in vidnejšega opozarjanja na zaporo prisotna policija," so nam pojasnili iz MOL, kjer pa nam niso odgovorili, zakaj so dovoljenje izdali na s prometno tako obremenjen dan, le en dan pred začetkom novega šolskega leta, ko je promet proti Ljubljani zjutraj že zelo zgoščen.
Želeli so štiripasovnico v jutranjih urah
Kot navajajo, je bil razlog, da je snemanje potekalo na Štajerski cesti, ta, da je snemalna ekipa za potrebe snemanja potrebovala 4-pasovno cesto v jutranjih urah in Štajerska cesta je po njihovem mnenju najprimernejša, saj je od alternativnih (na primer Dunajska, Celovška, Tivolska, Tržaška) manj prometna in potencialna preusmeritev prometa najmanj zapletena (prek Vojkove ceste).
Na policiji so nam odgovorili, da so skladno z izdanim dovoljenjem Mestne občine Ljubljana na odseku ceste od krožišča Tomačevo do Božičeve ulice izvajali kratkotrajne zapore, s čimer so snemalni ekipi omogočili izvedbo snemanja TV oglasa. Policisti prometa niso preusmerjali v Črnučah, ker je promet do krožišča Tomačevo bil omogočen, v času kratkotrajne zapore pa je bilo mogoče v krožišču Tomačevo zapeljati na drugi izvoz in se izogniti zapori.
Policija: zapora je zgostila promet
Zapora je bila izvedena skladno z izdelanim elaboratom, pri čemer je bila tudi zagotovljena prometna varnost, zagotavljajo na policiji, kjer priznavajo, da je zapora glede na jutranjo prometno konico vsekakor povečala gostoto prometa na omenjenem odseku.
Čeprav so nam številni bralci, ki so nas klicali, priznali, da so zamujali v službo, k zdravniku, v vrtec, pa so na MOL prepričani, da s tem, ko izdajajo dovoljenja za snemanje na različnih površinah, utrjujejo podobo Ljubljane kot filmu prijaznega mesta in ustvarjajo ugodno poslovno okolje za pridobitev srednje velikih in večjih tujih filmskih produkcij, ki za svoj snemalni prostor izberejo Ljubljano. Naj spomnimo, prejšnji teden so v Ljubljani za promet zaprli Dunajsko cesto, saj je po njej za potrebe snemanja TV oglasa vozil povsem nov ferrari portofino, ki ga bodo Italijani premierno razkrili sredi septembra na avtomobilskem salonu v Frankfurtu.
Na MOL še dodajajo, da so aktualne cestne zapore objavljene na njihovem spletnem portalu, vendar kratkotrajnih zapor praviloma ne napovedujejo, saj se posebne težave v prometu zaradi tega ne pričakujejo. "Verjetno je na jutranje zastoje v tem primeru vplival še kak drug nepredviden dogodek, ne pa samo snemanje. Upamo, da do podobnih zapletov v prihodnje ne bo prihajalo," še dodajajo.
Kako poteka postopek izdaje dovoljenj za potrebe snemanja?
- snemalna ekipa da vlogo na MOL;
- JP LPT prevzame original vloge (kopijo prejme sodelavec na Oddelku za gospodarske dejavnosti in promet (OGDP) MU MOL) in začne postopek izdaje dovoljenja, ki vsebuje izdelavo elaborata in pripravo predloga za izdajo dovoljenja;
- elaborat in predlog dovoljenja posreduje na OGDP;
- na OGDP pregledajo vlogo, elaborat in predlog dovoljenja ter na podlagi podpisane pogodbe o uporabi javne prometne površine izdajo dovoljenje;
- JP LPT na podlagi izdanega dovoljenja in v skladu s pogoji postavi začasno prometno signalizacijo.
A ko pa 5x več stojijo zaradi nesreče, pa jim uspe vseeno normalno zaključiti delovni dan?
Dajte ga lomit, no. Tale slab km "dolg" odsek niti pod razno ne more biti izgovor za zamujanje na šiht. Ob "udarnih" urah so zastoji povsod. Če ne bi čakal tukaj, bi pa na rondoju Žale ali Tomačevo ali na… ...prikaži več katerikoli drugi vpadnici v Ljubljano. Kot je že omenjeno, je bila alternativa Vojkova cesta. Preveč avtomobilov imamo, ker vsak rabi svojega. Poglejmo parkirišča pred bloki. Pred 30 leti so računali 1 avto na 2 ali 3 stanovanja, danes sta pa 2 ali 3-je avtomobili na eno.
Zdej pa naj plačajo zamudnine - oziroma čakalne minute voznikom. Z reklamo bodo itak dosti zaslužli na izdelku - torej si lahko komot privoščijo tudi to, da izplačajo ljudem, ki so imeli sitnosti zaradi tega.