"Na cesti skozi Trzin proti Mengšu že dlje časa potekajo gradbena dela. Težava je, da je pretočnost prometa v prometnih konicah urejena s semaforji, ki imajo v obe smeri enako dolg interval zelene luči, in to ne glede, ali je kolona vozil na eni strani dolga več kilometrov, na drugi pa je praktično ni," nam je vsakodnevno situacijo opisal bralec.
Preverili smo trditve, in držijo
Tudi sami smo na dan 9. aprila ob 7.30 uri zjutraj preverili, kakšno je stanje v resnici, in ugotovili, da ima bralec prav. Ob 7.30 uri zjutraj, ko je cesta zaradi migracije prebivalcev pretežno Kamnika in Mengša proti službi v Ljubljani največja, je zastoj avtomobilov segal do začetka Mengša, vožnja v službo pa v Ljubljano pa se je podaljšala za skoraj pol ure. Vse lepo in prav, če bi bil enak zastoj tudi na drugi strani iz smeri Trzina proti Mengšu, kjer so vozniki v povprečju čakali en, ali največ dva intervala na semaforju, kar pomeni največ tri minute.
Župan: izvajalca del smo pozvali k ročnemu usmerjanju
Interval semaforjev je določen z odločbo o delni zapori državne ceste Mengeš-Trzin, ki jo je izdala Republika Slovenija, Ministrstvo za infrastrukturo, Direkcija Republike Slovenija za infrastrukturo iz Ljubljane. Skladno z Zakonom o cestah je pristojnost občin omejena na upravljanje občinskih cest. Z državnimi cestami, med katere sodi tudi predmetni odsek Mengeške ceste skozi naselje Trzin, upravlja država, prek prej navedenega državnega organa, so nam pojasnili na Občini Trzin.
Župan Peter Ložar nam je pojasnil, da so v okviru tedenskih operativnih sestankov izvajalca podjetje Prenova-Gradbenik, d. o. o. iz Stanežič, pozvali k ročnemu usmerjanju prometa predvsem v prometnih konicah, prav s tega vidika izvajalec tudi ne začenja z deli pred 7. uro zjutraj.
"Prek nadzora preverjamo tudi izvajanje usmerjanja prometa. Posebnih opažanj ni, je pa občina sicer zaprosila upravljavca ceste za nastavitev optimalnejšega intervala, kolikor je to mogoče. Razumljivo je, da je delo pod prometom veliko bolj izpostavljeno nevarnostim, hkrati pa poteka počasneje. Žal upravljavec državne ceste ni naklonjen k popolni zapori ceste prav tako pa ni bil izveden ukrep obvoza po ostali mreži državnih cest. Kolikor opažamo sami, se je nekaj prometa samodejno vendarle preusmerilo bodisi na Domžale oziroma Vodice. Nekateri kljub vsemu vztrajajo na utečenih poteh, kljub seznanitvi z dejanskimi razmerami, da tam izvajajo gradbena dela. To pomeni, da morajo v čas načrtovanja poti všteti tudi možen zastoj, predvsem v času prometnih konic," dodaja Ložar.
Pooblaščen predstavnik izvajalca Damjan Modrijan je pojasnil, da bodo dela predvidoma zaključenega do 12. maja in da bodo od zdaj naprej zaporo prometa med 7. uro in 9. uro na omenjenem cestnem odseku urejali delavci ročno.
Teli semaforji so res hecni. V splošnem, ne samo ta. Zadeva je "res kompleksna". Operirati je treba s celimi štirimi parametri. No, eden je v bistvu fiksen. Čas vožnje iz smeri A, čas preklopa semaforja, čas vožnje iz smeri B… ...prikaži več in ura ( čas ). Računalnik, ki to krmili stane tam 100€, z vso krmilno elektroniko vred. Program ti napiše že višji osnovnošolec pri krožku računalništva. Glede na čas dneva se spreminja hitrost preklapljanja in vozni interval. Zapleteno, vam povem. V Sloveniji bi za tako rešitev plačali najmanj 2 miljončka po komadu. P.S. Hitrejše preklapljanje semaforja zmanjša pretočnost.