Tegobe invalidov v mobilnosti so še danes velike. Tako na primer, ko morajo opravljati vozniški izpit z avtomobilom prirejenim za vožnjo invalida, ki ga šole vožnje nimajo, pri nakupu avtomobila, kjer predhodna testna vožnja ni mogoča, ker trgovci nimajo za to urejenih avtomobilov, kot na primer pri zavarovanju. "V paketu pri zavarovanju plačujem tudi pravico do nadomestnega vozila v primeru okvare, ki pa ga ne morem dobiti, saj takih nadomestnih avtomobilov ni," poudarja Dane Kastelic, predsednik zveze paraplegikov Slovenije, ki letos praznuje 49 let obstoja, vanjo pa je vključenih preko 1.000 članov, od tega je 500 voznikov.
33-odstotkov paraplegikov v Zvezi paraplegikov Slovenije je invalidov postal ov prometnih nesrečah.
"Naštete težave rešujemo na različne načine. Na leto pet do šest naših članov opravi vozniški izpit. V zvezi imamo en avto, ki si ga izposojamo za pridobitev vozniškega izpita. Inštruktor in kandidat prevzameta avtomobil in v domačem okolju opravita izpit,“ pojasnjuje Kastelic, ki se veseli, da se tudi na področju mobilnosti invalidov stvari premikajo na bolje.
Slovenski izum za lažjo mobilnost invalidov
Slovensko podjetje BREND7 d.o.o. iz Tržiča je razvilo in izdelalo posebno ročico, ki invalidom na prijazen način omogoča ročno upravljanje z avtomobilom. Z njo so pritegnili pozornost Toyote Slovenija, ki je med drugim postala tudi sponzor paraolimpijskega komiteja Slovenije. Toyota bo namreč leta 2020, ko bodo v Tokiu na Japonskem tako olimpijske kot paraolimpijske igre športnikov, pokrovitelj največjega športnega dogodka. Avtomobilski gigant bo do takrat na Japonskem invalidom s pomočjo robotov in samovozečih avtomobilov omogočil večjo enakopravnost v primerjavi z zdravimi osebami, tako z enostavnimi stvarmi, ki pomagajo v vsakodnevnem življenju kot v mobilnosti. Za Japonsko na tem področju močno zaostaja ves ostali razviti svet, zato so pri Toyoti Slovenija prepoznali ročico BDF kot zaupanja vredno, z njihovo pomočjo pa so ročico kot vzorčni primer prepoznali tudi na evropskem sedežu Toyote v Bruslju. Prav zato se utegne slovenski izum pojaviti v Toyotinih hibridnih vozilih (hibridi zaradi samodejnega CVT menjalnika) po vsej Evropi.
Ročica je plod slovenskega znanja in rok. Razvila jo je ekipa vizionarjev in inženirjev pod budnim očesom invalida paraplegika, ki na trgu ni našel dovolj kakovostnega izdelka za ročno upravljanje svojega vozila. Tako so vozniki invalidi dobili zanesljiv, všečen, uporaben, predvsem pa varen izdelek. Snovalci kot prednost navajajo tudi to, da ima vsa potrebna dovoljenja za uporabo ter vso zahtevano tehnično dokumentacijo za pridobitev homologacije. Namenjena je ljudem, ki ne morejo uporabljati nog, imajo pa neovirano oz. delno ovirano delovanje rok. Uporabljajo jo paraplegiki, lažje gibalno ovirani tetraplegiki, osebe nižje rasti, osebe brez nog, bolniki s cerebralno paralizo ali multiplo sklerozo in drugi, ki ne morejo ali težje uporabljajo noge pri vožnji avtomobila.
Toyota je v namen invalidom vožnjo in mobilnost narediti prijaznejšo pet prodajnih salonov po Sloveniji opremila s testnim avtomobilom, kjer lahko vsak invalid pred nakupom vozila na testni vožnji preizkusi nov avtomobil in ugotovi, ali mu sploh ustreza. Direktor podjetja Toyota Slovenija, Primož Tiringar, pravi, da želijo strankam invalidom omogočiti enako storitev kot vsem ostalim strankam – da imajo pred odločitvijo o nakupu možnost preizkusiti vozilo, ki ga bodo kasneje tudi kupili.
Vozila na ročno upravljanje tudi v šoli vožnje
V projekt se je vključil tudi AMZS, kjer skrbijo tudi za strokovno vgradnjo in vzdrževanje ročice (ima petletno garancijo) pa so odprli tudi prvo šolo vožnje z vozilom z omenjeno ročico predelanim za invalide (v Ljubljani) in možnost udeležbe na treningih varne vožnje v AMZS centru na Vranskem prav tako v prirejenem vozilu z BDF ročico. V AMZS še pravijo, da žal (še) nimajo možnosti, da bi članom v sklopu članskih storitev invalidom zagotavljali nadomestni avto z ročico za upravljanje, jim pa nudijo cenovno ugodnejše AMZS članstvo.
Direktorica AMZS, d. d., Lucija Sajevec pravi: "Prizadevali si bomo, da pripomoremo k uveljavljanju varnostnih standardov na področju vgradnje tovrstne opreme, saj je kakovostna in tehnično brezhibna oprema vozil eden od predpogojev zagotavljanja varnosti voznika in drugih udeležencev v prometu. V našem centru varne vožnje na Vranskem omogočamo celostno vozniško izkušnjo v smislu nadgradnje in treninga vozniških spretnosti, s simulatorjem pa ponujamo tudi možnost usposabljanja za pravilno uporabo opreme. Kot prvi v Sloveniji bomo v naši šoli vožnje invalidom zagotovili avtomobil s to opremo, kar jim bo učenje vožnje in opravljanje vozniškega izpita nedvomno zelo olajšalo.”
Naroči taxi in shrani račun ki ga boš predlozil zavarovalnici.
Opcija "ASISTENCA" je paket,ki je posebej plačljiv in neobvezen pri kasku,zato ne vem,če je tale gornji podatek resničen??