Avto
7099 ogledov

Ženska, ki v mačo svetu odloča o avtomobilih

Šefica Citroëna Linda Jackson Žurnal24
Še pred dobrim desetletjem si ni predstavljala, da bi lahko ženska vodila avtomobilsko podjetje, danes pa mora sama prižgati zeleno luč za vsak nov model proizvajalca s 100-letno tradicijo.

Na tridnevnem praznovanju ob 100. obletnici Citroëna smo se pogovarjali z Lindo Jackson, eno redkih žensk na čelu podjetja v "mačo svetu" avtomobilske industrije, ki ima glavno besedo pri znamki CItroën. Je ena redkih žensk na takšnem položaju. Do lani je na primer znamko Smart vodila Annette Winkler, od Jacksonove pa je bolj znana zgolj Mary Barra, ki je na čelu celotne skupine GM Group.

Jean-Pierre Mesić Avto Direktor, ki prakticira multimodalnost

V nekem intervjuju z Jacksonovo je pisalo, da je še pred desetletjem trdila, da si ni predstavljala, da bi lahko ženska vodila avtomobilsko podjetje, a so se stvari spremenile. »Če se ozrem nazaj in v tej industriji sem že zelo, zelo dolgo, se je spremenilo veliko stvari. Poglejmo gole številke. 35 odstotkov zaposlenih v moji ekipi je žensk. Še pet let nazaj ni bilo nit približno tako,« nam je povedala Jacksonova, ki verjame, da so še vedno velike rezerve. »Želim si, da bi bilo več žensk pri prodajalcih, da bi bilo več prodajalk avtomobilov. To bi pomagalo pritegniti ženske v salone,« dodaja in navaja, da je že danes 50 odstotkov kupcev vozil znamke Citroën žensk. 

Šefica Citroëna Linda Jackson | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Lexus RC300h Intervju Avto Dizli za nas niso več pomembni že dve leti

Jacksonova je pogosto brez dlake na jeziku. Med drugim je dejala, da pogosto preveč govorimo o konjskih močeh, da se tudi preveč novinarjev posveča le zmogljivostim motorja, kar veliko strank sploh ne zanima več. »Avtomobilska industrija se spreminja. Ne samo produkti, tudi izkušnja znamke, potovanje kupca do avtomobila, digitalizacija, zakaj ne bi imele ženske pomembnega deleža pri tem. A pomemben bo čas,« nam je pojasnila in dejala, da imajo ženske v njeni ekipi morda res malo drugačne ideje: »Naj povem primer. Oseba, ki skrbi za izbiro materialov, je ženska, vendar pa to ne pomeni, da dela avtomobile ženstvene, ampak pomaga pri izdelavi avtomobila za naše kupce in jih dela boljše. Na splošno pa ne mislim, da razmišljajo ženske bistveno drugače.« 

Jelka Kurnik Intervju Avto Slovenka, ki je imela prste vmes pri novem cliu

Sama mora prižgati zeleno luč za dizajn, v času testiranja konceptov tudi sama preveri uporabnost avtomobila. »Ko se usedem v avto, ki ga testiramo, se mora seveda dobro peljati in zadovoljevati vse druge pogoje, vseeno pa dajem pozornost tudi temu, ali je v njem dovolj odlagališč, predalov, tudi zato, ker ženske pogosto pakiramo prtljago, prevažamo otroke, imamo s seboj na tisoče stvari v avtu, ki jih je treba imeti pri roki. In vemo, kaj pomeni uporaben avtomobil.«

Šefica Citroëna Linda Jackson | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Čeprav je ob Mary Barra trenutno edina ženska v avtomobilski industriji na tako visokem položaju, pa pravi, da je enako težko na ta položaj priti tudi moškim. »Vse je v kredibilnosti. Če imaš dober poslovni načrt in rezultate, te bodo cenili. Na koncu dneva je povsem vseeno, ali si ženska, ali moški. Pomembno je, ali znaš voditi ekipo, ali znaš iskati prave rešitve in ideje. Všeč mi je, da se sodi zgolj po rezultatih. To je dobra stvar,« nam je še povedala Jacksonova, ki smo jo izzvali tudi z vprašanjem, ali je dizajn tisti, ki loči znamko Citroën od koncernskih zaveznikov Peugeota in Opla, s katerimi si njihova vozila delijo platforme, komponente, motorje, sisteme … »Imamo prepoznavno identiteto. Oblika izraža značilen podpis znamke. Kar počnemo, je, da ohranjamo unikaten dizajn, po katerem smo prepoznavni že vrsto let in želimo biti prepoznavni še naprej. Vsak novi model mora imeti to. Citroën je znan po evoluciji, svetlobnem podpisu. Dizajn je bil vedno naš močni adut. Imamo odlične ideje tudi za prihodnost.«

100 let Citroëna | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

100 let Citroëna ENKRAT V ŽIVLJENJU Avto Sedli smo v avto, ki je za vedno spremenil avtomobile

Vseeno se zdi, da je avtomobilska romantika že zdavnaj zavila s poti in avtomobilsko industrijo vodi zgolj profit. Sogovornica nas je takoj popravila in poudarila, da se zanašajo na unikaten dizajn, tudi udobje, kot smo ga poznali pri slavni žabi (DS 19). Zahvaljujoč pnevmatskemu vzmetenju je ime Citroën še vedno povezano z udobjem. Ampak to je bilo drago in razvili so nov, cenovno ugodnejši sistem, ki ga vgrajujejo v najnovejše modele.

»Naša prodaja raste iz leta v leto. Istočasno pa smo uspeli ohraniti tradicionalne vrednote znamke. Vedno moraš biti pazljiv pri sprejemanju odločitev. Če misliš, da lahko na trg pripelješ le lep in atraktiven model, ki se ne bo prodajal v velikih količinah, pa te lahko romantika ubije. Treba je najti ravnovesje. Lansirali bomo še veliko novih modelov. Še naprej želimo biti drugačni, želimo ohraniti romantiko, hkrati pa biti dobičkonosni.«

Citroen C5 Air Cross | Avtor: Anže Petkovšek Citroen C5 Air Cross Anže Petkovšek

A zdi se, da bo priljubljenost modelov, kot so 2 CV (spaček) ali pa DS 19 (žaba) nemogoče ponoviti. Jacksonova pravi, da so sprva tudi za 2CV menili, da ne bo ikoničen: »Želimo biti drugačni od drugih in tudi smo. To je naša naloga. Prepričana sem, da bodo čez 100 let, ko bo Citroën praznoval 200. obletnico proizvajanja avtomobilov, številni modeli, ki jih bomo šele predstavili, med ikoničnimi.«

Pa bodo še imeli motorje na notranje zgorevanje? Jacksonovi smo spomnili, da je Volkswagen najavil, da bo zadnjo generacijo motorja na notranje zgorevanje predstavil že leta 2026. Citroën bo očitno vozil po drugačni poti. »Odločitev želimo prepustiti kupcem. Do leta 2025 želimo v naši ponudbi prav vsak model ponuditi s pogonom na bencin, dizel ali v elektrificirani različici, torej kot 100-odstotno električno vozilo oziroma priključni hibrid.«

Citroen C5 AirCross | Avtor: Anže Petkovšek Citroen C5 Air Cross Anže Petkovšek

Jacksonova pravi, da je težko napovedati točko preloma, kdaj bodo primat prevzela elektrificirana vozila, saj ni vse odvisno od kupcev. Veliko je odvisno od zakonodaje, hitrosti izgradnje infrastrukture za električna vozila, omejitve vožnje z dizelskimi vozili v mestih … »Dokler bodo kupci povpraševali po bencinskih in dizelskih modelih, jih bomo mi ponujali,« pravi Jacksonova, ki je še poudarila, da jo veseli, da kupci že veliko bolje poznajo električna vozila, kot še pred letom ali dvema.

Za konec pogovora nismo mogli niti mimo prodaje avtomobilov v Evropi, ki je sploh prvič od leta 2013, v manjši krizi. Letos naj bi se prodaja novih vozil v Evropi malenkost skrčila. »Drži, da je prva polovica leta na splošno slabša, a naša prodaja raste. Trenutno poslujemo dobro. Vzrokov zato je več. Živimo v kaotičnem svetu, v svetu grožnje s trgovinskimi vojnami, ne vemo, kaj bo z brexitom. Vseeno trenutno na prodajo v Evropi še vedno gledamo kot stabilno,« je še dejala Jacksonova.
 

Komentarjev 2
  • 6a6330cf643e6297e0f11772a01ce2d9c0c144b1 13:40 28.julij 2019.

    Ko omenjamo ikoničnost in 200 let vem samo to, da bo vsak 2cv, če le ne bo zarjavel bat v cilindru z malo bencina vžgal (četudi ročno s kljuko) in se peljal, medtem ,ko bodo vsi novejši wanabee ikonični modeli ...prikaži več z elektroniko kvečjemu na zaslonu javili napako sistema. In s tem smo debato o ikoničnosti in romantiki avomobilizma verjetno zaključili.