Magazin
63 ogledov

Renault in AvtoVAZ v partnerstvu

Lada C daje slutiti, da Rusi niso dobri samo v izdelovanju tankov. Žurnal24 main
Renault in lastniki največjega ruskega proizvajalca vozil AvtoVAZ so podpisali memorandum o partnerstvu, s pomočjo katerega bo Renault z velikimi koraki vstopil na ogromni ruski trg. General motors in še kdo drug so razočarani.

Vodja Renaulta Carlos Ghosn je memorandum v Togliatiju podpisal s predstavniki družbe Russian Technologies, AvtoVAZ-om in Troika Capital Partners. V skladu z načrti naj bi Renault in družba Russian Technologies ustanovila holding, v katerem bosta imela enakovredni delež, prek njega pa bosta imela v kontroli 50 odstotkov delnic AvtoVAZ-a.

Renault bi s tem pridobil pomemben manjšinski delež tega ruskega proizvajalca, Slovencem najbolj poznanega kot izdelovalca vozil Lada. AvtoVAZ je z milijon izdelanimi vozili na leto eden največjih evropskih proizvajalcev, nadzoruje pa kar 70 odstotkov vsega ruskega trga vozil. Prek partnerstva naj bi Renault močno okrepil svojo navzočnost na tem tržišču. Načrt predvideva, da bi Francozi z znanjem in tehnologijo pomagali pri prenovi, izboljšanju kvalitete in razširitvi palete AvtoVAZ-ovih vozil. AvtoVAZ-ova vozila naj bi se tako kmalu peljala na Renaultovih šasijah, vanje pa bodo vgrajeni francoski agregati.

Lada se bo vrnila
Ena bistvenih nalog novega holdinga bo tudi okrepitev na Zahodu že skorajda pozabljene blagovne znamke Lada. Posebna pozornost naj bi bila namenjena terenskemu modelu niva, ki je zaradi zastarelosti v Zahodni Evropi ne prodajajo več, a je kljub temu še vedno v spominu po svojih zelo dobrih terenskih sposobnostih. AvtoVAZ naj bi skladu z načrti v nekaj letih proizvodnjo povečal na več kot tri milijone vozil letno in tako postal velik globalni igralec na trgu vozil, Renault, ki je v povezavi z Nissanom četrti največji proizvajalec vozil na svetu (letos naj bi prodal 6,3-milijonov prodanih vozil), pa naj bi si z njegovim uspehom krepko navzgor popravil tudi lastne poslovne rezultate.

Dogovor med Renaultom in AvtoVAZ-om je velik udarec za ameriški General Motors, ki si je tudi prizadeval za tovrstno povezavo. GM namreč že nekaj let v skupnem podjetju sodeluje z AvtoVAZ-om pri proizvodnji terenskega modela niva. Tudi italijanski Fiat je že izkazal interes za povezovanje z Rusi. Ker pa je AvtoVAZ še vedno deloma tudi v lasti države, je k sklenitvi posla z Renaultom kot kaže odločilno vplivala kremeljska politika.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.