Magazin
15 ogledov

Pa vi, imate vizijo?

Pogled v prihodnost Žurnal24 main
Najbrž ste že dostikrat videli 'misija/vizija uokvirjene izjave' na stenah hodnikov in pisarn, kjer delate. Večina zaposlenih jih niti ne opazi več.

Niti ne vedo, kaj je avtor želel povedati, kdo jih je napisal, kaj stoji za njimi in zakaj naj bi jih to pravzaprav brigalo. Vendar je vizija kritični del kateregakoli procesa pri doseganju ciljev. Brez vizije ni jasnega pogleda, ni usklajenosti, ni motivacije, ki spodbuja. Kljub temu veliko ljudi ali skupin nima jasno opredeljenih smernic, v skladu s katerimi bi želeli delovati, da bi dosegli začrtane cilje ali stanje. Ustvarjanje ustrezne vizije se ne zgodi čez noč in zahteva vlaganje časa in energije.

Kaj točno je vizija?
Vizija je jasna slika, izražen občutek ali predstava o želenem stanju v prihodnosti. Predstavlja cilj ali dosežek, ki motivira ljudi z namenom, da bi sodelovali pri ustreznih akcijah. Če je vizija dobra, postane živa sila in moč, s katero posameznik ali organizacija živita. Če je zastavljena slabo, ne bo motivirala ljudi, ne bo jih navdihovala in ne bodo je vzeli za svojo, kar se lahko odrazi v cinizmu in upadu delovne morale.

Zakaj je vizija tako močno sredstvo?
Morda se že sprašujete, ali je vaša vizija primerna. Je to kot pri umetnosti, ko preprosto občutimo, da je nekaj lepo? Ali pa se lahko bolj objektivno opredeli in spremlja, ali deluje, in če ne, zakaj je tako.

Potegnimo vzporednice z diamanti. Ali veste, kako se ocenjujejo? Pomemben je način brušenja, barva, jasnost in teža v karatih. Vsak element kakovosti ima svojo skalo. Na podoben način lahko ocenite tudi svojo vizijo. To, kar je na koncu bistveno, je motivacija, osredotočenost in rezultati, ki jih dosežemo z vizijo. Elemente, ki opredeljujejo pozitivno vizijo, lahko razdelimo na:

  • Jasnost. Močna vizija je jasna. Takoj veste, kako bi bilo, če bi bilo. Jasen pogled naprej, brez dvomov. Lahko se izrazi v nekaj besedah. Jasno in neposredno.
  • Konkretnost. Dobra vizija je uresničljiva. Ni abstraktna in ni nemogoča. Ne posplošuje in zajema zelo konkretne pojme. Prihodnost spreminja v nekaj oprijemljivega, realnega in čvrstega. Besednjak, s katerim jo opredeljujemo, je preprost in vsem razumljiv.
  • Izziv. Začutite jo v trebuhu. Spodbuja strast po delu in volji, in to takoj. Veste, da jo lahko uresničite, da ni nič težko ali nemogoče. Pripravljeni ste prevzeti odgovornost in za tem stojite. Zaradi nje zgodaj vstanete in pozno ležete k počitku. Vizija je vaš navdih.
  • Kreativnost. Ni rutinska ali vsakdanje dolgočasna. Zajema spremembo, preobrazbo, nove načine razmišljanja.
  • Konsenz. Sprejemajo jo vsi, ki sodelujejo pri tem, da bi postala realnost. Prepoznajo jo in želijo, da se zgodi. Čeprav je samo vaše "lastništvo", se morajo vsi počutiti kot del zgodbe.
  • Komunikacija. Naj tudi drugi postanejo del vaše vizije. Komunicirajte o svojih načrtih, naj bodo vsem jasni. Komunicirajte na vse možne in sprejemljive načine. Delajte tako, kot govorite.
  • Predanost. Da bi se vizija izrazila v rezultatih, je potrebna visoka stopnja predanosti, tudi v smislu vlaganja časa in denarja, zato da ne bi ostalo le pri praznih besedah.

Če imate ali želite imeti vizijo ali pa preprosto oceniti tuj "diamant", se lahko oprete na omenjene elemente. Dobili boste jasnejšo sliko o šibkih in močnih plateh vaših načrtov in morda kaj spremenili na bolje.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.