Res je, ni tako enostavno, ampak spet ni pa čisto tako kot je tu prikazano. Proizvajalci avtomobilov konzervativno in previdno uporabljajo PREVERJENE, STESTIRANE in DOKUMENTIRANE polprevodniške komponente, ki morajo biti na razpolago 5, 10, 15 in več let. Ob vsem… ...prikaži več tem pa seveda cela dobavna veriga stiska za ceno vsakega zrnca SiO2 peska. Če gledaš na to nazaj, to seveda zgleda kot zastarelo, ni pa to cilj.
Cena opreme pa je tržna, prinesti mora milijone ki se (poleg da gredo v žep lastnikom) vlagajo v razvoj naslednjih avtov. Jasno, da zgleda predraga in jasno, v veliki meri tudi je, ampak zadaj pa so tudi potrebe.
Mislim da je taka cen bolj v prvem delu. Seveda treba vlagat v razvoj, vendar, če ti uporabljaš pred 10 leti razvite komponente, potem tu ni toliko razvoja. Tistega pokriva segment avtov 50k€+.
Avto bo moral ostat avto, ne postat space shuttle. Zadostno močen 10 let star mikroprocesor je preverjen in poznan. Z njim lahko udejaniš recimo matrični LED žaromet in lahko računaš, da ne bo odpovedal kar tako. Z ta mikrokontroler si… ...prikaži več napisal program, ki mora biti pisan posebej za ta mikrokontroler in stestirano se ta program ne bo sesipal in obešal, delal bo točno to kar mora.
ZATO NE BOŠ kupoval novega dražjega močnejšega modernega nepreverjenega nekompatibilnega mikroprocesorja. Realnost je taka, nikomur od proizvajalcev mikrokontrolerjev ni v interesu delati novih boljših stestiranih komponent za isto ceno, niti jih delati medsebojno kompatibilne (sploh ne med različnimi proizvajalci).
Cela avtomobilska industrija pa vlaga ogromno energije držati cene komponent pod kontrolo, če bi se začelo popuščati nekje, bi se zgodil plaz podražitev in menjav, posledično pa bi strošek za izdelavo avtomobila narastel. In veš, komu se bo ta strošek… ...prikaži več prenesel, kupcem, pod pogojem, da bodo seveda višjo ceno sprejeli. Če ne bodo, bodo avti ostali neprodani, pozneje ne izdelani, in proizvodnja ugasne.
Razumem to. To se dogaja tudi v letalski industriji, ko so pač preverjen stvari. Ampak v nekaj letih in za ceno, za katero prodajajo te "bonbončke" me težko prepričaš, da se ne da preveriti nove tehnologije. Izgleda, da so pač… ...prikaži večč zaspali in sedaj se vse draži, ker kao ni čipov.
Mi pa je čudno. Kolega, ki dela v elektroniki, je rekel, da imajo probleme, ker je automotive industrija zakupila veliko linij proizvodnje. In posledično imajo probleme z dobavami. To je bilo tik pred korono.
Da ne bo pomote, ne pravim da vem, kaj se je zgodilo zdaj, pravim le da poznam kako delajo. Glej, par let sem bil v razvoju elektronike, avtomotive je stisnjen del trga, po svoje mora biti "kvalitetno, stestirano in dokumentirano",… ...prikaži več po drugi pa poceni.
Ko se recimo žaromet razvija 2-3 leta, se kvalificira, stestira in POTEM SE PRAVILOMA NE SPREMINJA NIČ.
Proizvajalci elektronike morajo prej ali slej imeti ločene KVALIFICIRANE (posledično se ne smejo spreminjati) linije, ker morajo delati iste stare zastarele komponente po 15 in več let (kot ostale zadeve od avta, recimo manšete za homokinetični zglob in ročice za… ...prikaži več vrata) in pa zato, ker morajo imeti avtomotive kontrole na liniji in se za zabavno industrijo to ne dela oz. splača. A to dovolj zgleda kot zakupljena linija, mogoče rezervirana, zagotovljena, odvisno od zornega kota.
Glej boris, če ti vložiš milijone € v razvoj, narediš dober produkt, ti ga ni potrebno več spreminjati. To pomeni določeno število let, ko lahko ta produkt "prodajaš" znotraj drugega produkta. In če prodaš milijon teh produktov, potem je cena… ...prikaži veča zgolj št €, koliko miljonov si vložil v razvoj. To ponavadi ni veliko. Sam produkt stane. Pri lučeh gre ta logika, pa so še vedno pregrešno drage. Zato se ne zgovarjati na razvoj. Pa tudi kar nekaj avtov se razdeli. To mora nekdo plačati.
resnica je da eni in drugi hlastajo po dobičku in da dejansko tudi oboji imajo prav. avto ni telefon , ki ga po izteku subvencionirane ponudbe zavržemo. po drugi strani pa avtomobilska industrija ni naredila 10 let nič glede varovanja… ...prikaži več vozil s brezstičnimi ključi. napaka avtomobilske industrije po mojem mišljenju je da so avto preveč želeli ponuditi kot multimediski izdelek, sedaj pa jim vsi ti zasloni in dodatki delajo sive lase, ni pa nikogar, ki bi imel jajca in vse to vrgel ven.
Točno tako. Zdaj bi radi v avto kar naenkrat nabutali vso tehnologijo, še 5 let nazaj si pa mogu ekstra naročat električni pomik zadnjih stekel. Sploh nemci so bili skopi z opremo. Zdej pa norijo s temi asistenčnimi funkcijami, ki… ...prikaži več jih je večina neuporabnih, če ne celo motečih🙃
vsi ti avti ,kot rabljeni ne bodo vredni nič,vse redom crkuje ,avto naj bo avto ne pa ta televizija na kolesih,za vsak drek ti lučke sveti ,nonstop te komandira in po žepu tolče.
Isti si kot Intel. Pri tem pa po otroško spregledaš dejstvo, da v avtu delujejo komponente podvržene 100 stoponjam celzija in več, vibracijam, udarcem, toplotnim šokom, ko se zjutraj motor pri monus 15 zalaufa in se nato ogreje na 100… ...prikaži več stopinj. Poleti pa so že v štartu komponente pregrete. In tako mora delovat vsaj 10 do 20 let in bognedaj da kak bistveni element odpove pei 150 ali več kilometri na uro. Tega ti nobena 22 ali celi 6 mikronska tehnologija ne prenese.
Res je, ni tako enostavno, ampak spet ni pa čisto tako kot je tu prikazano. Proizvajalci avtomobilov konzervativno in previdno uporabljajo PREVERJENE, STESTIRANE in DOKUMENTIRANE polprevodniške komponente, ki morajo biti na razpolago 5, 10, 15 in več let. Ob vsem… ...prikaži več tem pa seveda cela dobavna veriga stiska za ceno vsakega zrnca SiO2 peska. Če gledaš na to nazaj, to seveda zgleda kot zastarelo, ni pa to cilj.
Ampak pazi, za to preverjeno opremo, ki je nihče ne pogleda več let stane, kot da bi bila iz prihodnosti.
Cena opreme pa je tržna, prinesti mora milijone ki se (poleg da gredo v žep lastnikom) vlagajo v razvoj naslednjih avtov. Jasno, da zgleda predraga in jasno, v veliki meri tudi je, ampak zadaj pa so tudi potrebe.
Mislim da je taka cen bolj v prvem delu. Seveda treba vlagat v razvoj, vendar, če ti uporabljaš pred 10 leti razvite komponente, potem tu ni toliko razvoja. Tistega pokriva segment avtov 50k€+.
Avto bo moral ostat avto, ne postat space shuttle. Zadostno močen 10 let star mikroprocesor je preverjen in poznan. Z njim lahko udejaniš recimo matrični LED žaromet in lahko računaš, da ne bo odpovedal kar tako. Z ta mikrokontroler si… ...prikaži več napisal program, ki mora biti pisan posebej za ta mikrokontroler in stestirano se ta program ne bo sesipal in obešal, delal bo točno to kar mora.
ZATO NE BOŠ kupoval novega dražjega močnejšega modernega nepreverjenega nekompatibilnega mikroprocesorja. Realnost je taka, nikomur od proizvajalcev mikrokontrolerjev ni v interesu delati novih boljših stestiranih komponent za isto ceno, niti jih delati medsebojno kompatibilne (sploh ne med različnimi proizvajalci).
Cela avtomobilska industrija pa vlaga ogromno energije držati cene komponent pod kontrolo, če bi se začelo popuščati nekje, bi se zgodil plaz podražitev in menjav, posledično pa bi strošek za izdelavo avtomobila narastel. In veš, komu se bo ta strošek… ...prikaži več prenesel, kupcem, pod pogojem, da bodo seveda višjo ceno sprejeli. Če ne bodo, bodo avti ostali neprodani, pozneje ne izdelani, in proizvodnja ugasne.
Pišem, ker to temo malo poznam, ne kar tako.
Razumem to. To se dogaja tudi v letalski industriji, ko so pač preverjen stvari. Ampak v nekaj letih in za ceno, za katero prodajajo te "bonbončke" me težko prepričaš, da se ne da preveriti nove tehnologije. Izgleda, da so pač… ...prikaži večč zaspali in sedaj se vse draži, ker kao ni čipov.
Mi pa je čudno. Kolega, ki dela v elektroniki, je rekel, da imajo probleme, ker je automotive industrija zakupila veliko linij proizvodnje. In posledično imajo probleme z dobavami. To je bilo tik pred korono.
Da ne bo pomote, ne pravim da vem, kaj se je zgodilo zdaj, pravim le da poznam kako delajo. Glej, par let sem bil v razvoju elektronike, avtomotive je stisnjen del trga, po svoje mora biti "kvalitetno, stestirano in dokumentirano",… ...prikaži več po drugi pa poceni. Ko se recimo žaromet razvija 2-3 leta, se kvalificira, stestira in POTEM SE PRAVILOMA NE SPREMINJA NIČ.
Proizvajalci elektronike morajo prej ali slej imeti ločene KVALIFICIRANE (posledično se ne smejo spreminjati) linije, ker morajo delati iste stare zastarele komponente po 15 in več let (kot ostale zadeve od avta, recimo manšete za homokinetični zglob in ročice za… ...prikaži več vrata) in pa zato, ker morajo imeti avtomotive kontrole na liniji in se za zabavno industrijo to ne dela oz. splača. A to dovolj zgleda kot zakupljena linija, mogoče rezervirana, zagotovljena, odvisno od zornega kota.
Glej boris, če ti vložiš milijone € v razvoj, narediš dober produkt, ti ga ni potrebno več spreminjati. To pomeni določeno število let, ko lahko ta produkt "prodajaš" znotraj drugega produkta. In če prodaš milijon teh produktov, potem je cena… ...prikaži veča zgolj št €, koliko miljonov si vložil v razvoj. To ponavadi ni veliko. Sam produkt stane. Pri lučeh gre ta logika, pa so še vedno pregrešno drage. Zato se ne zgovarjati na razvoj. Pa tudi kar nekaj avtov se razdeli. To mora nekdo plačati.
Saj jih vodijo levaki nič čudnega da so
In avtomobilska industrija s cenami te opreme ter zastarelostjo še malo bolj.
resnica je da eni in drugi hlastajo po dobičku in da dejansko tudi oboji imajo prav. avto ni telefon , ki ga po izteku subvencionirane ponudbe zavržemo. po drugi strani pa avtomobilska industrija ni naredila 10 let nič glede varovanja… ...prikaži več vozil s brezstičnimi ključi. napaka avtomobilske industrije po mojem mišljenju je da so avto preveč želeli ponuditi kot multimediski izdelek, sedaj pa jim vsi ti zasloni in dodatki delajo sive lase, ni pa nikogar, ki bi imel jajca in vse to vrgel ven.
Točno tako. Zdaj bi radi v avto kar naenkrat nabutali vso tehnologijo, še 5 let nazaj si pa mogu ekstra naročat električni pomik zadnjih stekel. Sploh nemci so bili skopi z opremo. Zdej pa norijo s temi asistenčnimi funkcijami, ki… ...prikaži več jih je večina neuporabnih, če ne celo motečih🙃
Mejdun, to pa je kriza, ko folk denar žuli in ne more do novega, boljšega statusnega simbola.
vsi ti avti ,kot rabljeni ne bodo vredni nič,vse redom crkuje ,avto naj bo avto ne pa ta televizija na kolesih,za vsak drek ti lučke sveti ,nonstop te komandira in po žepu tolče.
danes se mikroprocesorji delajo mislim da od 18 - 22 nanometrski ahitekturi in ne v opičji 70 -90 !
Isti si kot Intel. Pri tem pa po otroško spregledaš dejstvo, da v avtu delujejo komponente podvržene 100 stoponjam celzija in več, vibracijam, udarcem, toplotnim šokom, ko se zjutraj motor pri monus 15 zalaufa in se nato ogreje na 100… ...prikaži več stopinj. Poleti pa so že v štartu komponente pregrete. In tako mora delovat vsaj 10 do 20 let in bognedaj da kak bistveni element odpove pei 150 ali več kilometri na uro. Tega ti nobena 22 ali celi 6 mikronska tehnologija ne prenese.