"Po letu 2020, ko je pandemija covida-19 povzročila veliko nestanovitnost svetovnega gospodarstva in dramatično zmanjšanje gospodarske dejavnosti po vsem svetu, se je povpraševanje po pnevmatikah lani okrepilo, saj ga je poganjala okrepljena gospodarska dejavnost," so danes sporočili iz družbe v Kranju.
Potem ko je Goodyear Slovenija predlani beležila 3,54 milijona evrov izgube iz poslovanja, so lani beležili dobiček iz poslovanja v višini 7,39 milijona evrov. Skupno število proizvedenih enot je v kranjskem Goodyearu sledilo gibanju evropskega trga, saj se je lani iz predlanskih 5,99 milijona povečalo na 7,38 milijona enot.
V Goodyearu Slovenija so lani nadaljevali z rednimi naložbami v proizvodni obrat ter z drugo fazo razširitvene naložbe, ki obsega gradnjo dveh dodatnih stavb in nameščanje nove proizvodne opreme. Začetek druge faze naložbe so zaradi pandemije covida-19 zamaknili v leto 2021, zaključek projekta pa je predviden v drugi polovici leta 2022.
Naložba v skupni vrednosti 94 milijonov evrov bo proizvodne zmogljivosti povečala za okoli 25 odstotkov, kar pomeni, da bodo na letni ravni lahko proizvedli do 1,8 milijona dodatnih enot, predvsem tehnološko dovršenih pnevmatik za vozila s platišči večjega premera. S širitvijo bodo v družbi ustvarili okoli 160 novih delovnih mest, so zapisali v sporočilu za javnost.
Kot so še izpostavili, so septembra lani v kranjski družbi začeli uporabljati izključno hidro električno energijo, s čimer bo v Sloveniji po njihovih izračunih na letni ravni prihranjenih več kot 46.000 ton ogljikovega dioksida. Sprememba je del Goodyearovega dolgoročnega načrta, v sklopu katerega vsi njegovi obrati v Evropi in Turčiji prehajajo na obnovljivo električno energijo, so pojasnili.
V prihodnjih letih v podjetju ob ugodni makroekonomski sliki pričakujejo zmerno rast prodaje pnevmatik. Med pomembnejšimi trendi pri pnevmatikah za osebna vozila izpostavljajo nadaljevanje rasti povpraševanja po pnevmatikah za vozila s platišči večjega premera, nadaljnjo rast segmenta celoletnih pnevmatik ter pnevmatik za športne terence.
Kot je povedal glavni direktor Matej Zavrl (na fotografiji, zgoraj), podjetje letos ostaja osredotočeno na to, da s strategijami nastopa na trgu in vrhunskimi pnevmatikami zagotovijo zadovoljstvo kupcev, uspešno zajamejo dodano vrednost ter ob tem učinkovito upravljajo stroške.
Goodyear Slovenija je eden vodilnih proizvajalcev pnevmatik v jugovzhodni Evropi in je od leta 1998 del mednarodne korporacije Goodyear. V družbi Goodyear Slovenija je okoli 1700 zaposlenih. Proizvajajo in tržijo pnevmatike za osebna, poltovorna in tovorna vozila, pnevmatike za industrijske in gradbene stroje in motopnevmatike. Prodajni splet sestavljajo pnevmatike petih blagovnih znamk, in sicer Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda in Debica.
Padec le pri pnevmatikah za prvo vgradnjo pri osebnih vozilih
Na podlagi podatkov ETRMA, Evropskega združenja proizvajalcev pnevmatik in gumenih izdelkov, je bilo 2021 za gumarsko industrijo pozitivno leto okrevanja. Pri nadomestnih pnevmatikah za osebna vozila se je število prodanih pnevmatik v Evropi povečalo za 14 odstotkov, pri tem je največjo, kar 35-odstotno rast, pokazal segment celoletnih pnevmatik. Pri nadomestnih pnevmatikah za tovorna vozila se je v Evropi število prodanih pnevmatik povečalo za 12 odstotkov.
Pri prvi vgradnji pa podatki ETRMA kažejo, da je segment pnevmatik za tovorna vozila na evropskem trgu zabeležil 25-odstotno rast. Edino segment pnevmatik, namenjenih prvi vgradnji pri osebnih vozilih, je na evropskem trgu zabeležil 8-odstotni padec, kar je povezano predvsem s tem, da se je avtomobilska industrija soočala s pomanjkanjem čipov in drugih pomembnih elektronskih sestavnih delov, potrebnih za izdelavo avtomobilov.
Skrbi zaradi inflacije
Ob lanskoletnih pozitivnih tržnih gibanjih znotraj gumarske industrije družbo Goodyear Slovenija skrbijo veliki inflacijski pritiski. Kot navajajo, inflacijski pristiki so in bodo tudi v naslednjih mesecih vplivali na ključne elemente poslovanja, in sicer od proizvodne in oskrbovalne verige pa do cen surovin in energije.