Gorenjska
1120 ogledov

Gorsko kolesarjenje vse bolj pomembno tudi na Gorenjskem

PZS
Vse več ljudi se navdušuje nad gorskim kolesarjenjem. Za mnoge je tako doživetje narave in preizkušanje lastnih zmožnosti na gorskem kolesu postal čisti užitek. Zato je po Sloveniji že vzpostavljenih veliko tras za gorsko kolesarjenje. Tudi na Gorenjskem jih je kar nekaj, si pa želijo še nove.

Na Gorenjskem si že od leta 2015 prizadevajo za celosten in sistemski razvoj kolesarstva na regionalni ravni. Takrat je začel delovati Svetovalni organ gorenjske regije za razvoj kolesarstva (SORK), kot strokovno telo Odbora za okolje, prostor in infrastrukturo pri Razvojnem svetu gorenjske regije. SORK  združuje predstavnike vseh treh razvojnih agencij na Gorenjskem, BSC Kranj, RAGOR in RA Sora, ter strokovnjake z izkušnjami razvoja kolesarstva. Najprej so se osredotočili na cestno kolesarstvo in vzpostavili 640 kilometrov državnih in lokalnih kolesarskih povezav na Gorenjskem in v nekaterih sosednjih občinah. Prizadevajo si, da bo celotno omrežje v sodelovanju z občinami in državno Direkcijo za infrastrukturo v kratkem v celoti označeno tudi na terenu.

 

V ospredju sedaj gorsko kolesarjenje

SORK se v prihodnje želi osredotočiti predvsem na gorsko kolesarstvo. Na območju Gorenjske že potekata trasi daljinske Slovenske turnokolesarske poti in turnokolesarske poti Trans Karavanke, ki omogočata eno ali večdnevne izlete. Za gorske kolesarje je na voljo že nekaj poti v naravi, večinoma pa je ta del prepuščen lokalnim entuziastom. Na Gorenjskem delujejo tudi trije bike parki – Kranjska Gora, Krvavec in Vogel.

Skupina je pred kratkim na pobudo blejske enote Zavoda za gozdove Slovenije pripravila srečanje na temo celostnega pristopa k reševanju izzivov razvoja gorskega kolesarjenja na Gorenjskem. Vsi prisotni so se strinjali, da je nujen sistemski pristop k reševanju izzivov urejene infrastrukture, ki bo usmerila obisk gorskega in gozdnega prostora za različne uporabnike, in iskanje rešitev v širšem regionalnem območju. Sodelujoči so se strinjali, da je skupina SORK tista, ki naj na regijskem nivoju prevzame koordinacijo urejanja gorskega kolesarstva.

Prvi korak skupine SORK bo tako zdaj evidentiranje in geolociranje vseh gorskih kolesarskih poti z opredelitvijo določenih atributov, kot so vrsta in zahtevnost poti, legalnost, upravljalci. Cilj je prikaz trenutnega omrežja gorsko kolesarskih tras, kar bo osnova za nadaljnjo obravnavo in določitev omrežja, v katerem bo vsaka pot imela določenega upravljalca, pozitivna soglasja pristojnih institucij in dovoljenja lastnikov.

 

Poziv k sodelovanju

Končni cilj vseh vpletenih je urediti omrežje legalnih gorskokolesarskih poti, ki bodo skrbno umeščene v prostor ter tako v veselje domačinom in obiskovalcem pri doživljanju Gorenjske. »Naša želja je, da združimo interese različnih deležnikov, ki delujemo v istem prostoru - strokovnih institucij, lastnikov zemljišč ter gorskih kolesarjev in vzpostavimo omrežje legalnih gorsko kolesarskih poti z določenim upravljalcem poti. V kolikor ste društvo, organizacija ali posameznik, ki želite legalizirati posamezno gorsko kolesarsko pot, izpolnite informativno prijavo za sodelovanje pri vzpostavitvi gorsko kolesarskega omrežja Gorenjske,« pravijo v Svetovalnem organu gorenjske regije za razvoj kolesarstva. Ob tej priložnosti so, kot rečeno, pripravili tudi spletni obrazec za informativno prijavo za legalizacijo gorskih kolesarskih poti in trailov.

Komentarjev 2
  • rd2dmk2 21:29 23.april 2021.

    ok, vse lepo in prav.kmal se bo na triglav vozilo s kolesi, ne pa šlo peš. mimgrede, jest razumem da se na avto da električni motor, naj mi pa nekdo da pametno razlago zakaj se na gorsko, treking in sploh ...prikaži več kater kol bicikel zmontira elektro motor. pa pišuka, kolesaru naj bi za zdravje in rekreacijo, zdej bo pa noge u luft, pa gasa po travniku in gozdu. upam da medvedje popizdijo, pa takim razložijo kje se naj razgibavajo. naj fuzbal štadionu naredijo terene za take bumbarje namest fuzbala.

  • Avatar Leon
    Leon 17:02 23.april 2021.

    Gorsko kolesarjenje gre po stopinjah moto krosa ,ko si lastniki dvokoles lastijo privatna zemljišča za izvajanje svojih adrenalinskih potreb. Epilog bi znal biti krvav .