Železniška proga, ki naj bi potekala skozi Orehek in bi posledično zaradi nje morali podreti nekaj hiš, še naprej buri duhove. Na Mestni občini Kranj (MOK) so nam povedali, da so jih projektanti MOK o morebitni novi trasi seznanili v februarju letos, nato pa so jo na Direkciji za infrastrukturo predstavili sredi marca 2023.
"Takrat smo se tudi dogovorili, da bo MOK pomagala pri obveščanju javnosti glede samega projekta, saj nismo želeli, da bi se čakalo do javne razgrnitve. V marcu smo tako s tem preliminarno seznanili predsednika Krajevne skupnosti Orehek-Drulovka glede nadaljnjih korakov komuniciranja s krajankami in krajani, po dogovoru pa bomo 12. aprila 2023 skupaj z Ministrstvom RS za naravne vire in prostor, Direkcijo RS za infrastrukturo in DRI upravljanje investicij, d. o. o., pripravili predstavitev za lastnike zemljišč in drugo zainteresirano javnost, vključno z mediji," piše občina.
Idejni zasnovi na občini niso nasprotovali
Stališče MOK je, da mora katerakoli sprejeta trasa imeti čim manjše negativne vplive na občane Kranja. "Sedanji predlog rešitve direkcije – da se pod zemljo spelje celotno novo traso čez Orehek – je po oceni DRSI najbolj optimalen in predvideva najmanjši možni poseg v prostor. Idejni zasnovi po podrobnejšem pojasnilu DRSI o razlogih za začrtanje nove trase s podzemno izvedbo na Orehku načeloma nismo nasprotovali. Tudi v primeru, da bi nadgradnjo železnice delali nadzemno, bi morali namreč na obstoječi trasi umakniti nekaj objektov, ki so ob progi. Ob tem bi še vedno ostali tudi obremenilni učinki, ki jih v primeru podzemne izvedbe nadgradnje železnice ne bi bilo – hrup, izpusti v zrak, tresljaji in podobno. Občina bo v primeru potrebe po umiku katerega koli objekta na kateri koli trasi vztrajala, da lastniki objektov in zemljišč dobijo pravične odškodnine, ter jim pomagala po svojih močeh pri iskanju nadomestnih parcel v neposredni bližini."
MOK prihodnjo sredo, 12. aprila 2023, ob 17.00 v sejni sobi 15 v upravni stavbi Mestne občine Kranj, pripravlja predstavitev načrtovanih posegov na območju Orehka v sodelovanju z Ministrstvom za naravne vire in prostor, Direkcijo za infrastrukturo in DRI upravljanje investicij, d. o. o., z namenom, da občani prejmejo pravilne informacije glede tega načrtovanega projekta. "V MOK si želimo, da bi se javni diskurz o Državnem prostorskem načrtu izvedel čim bolj objektivno in bi se na podlagi dejstev pogledalo tako na pozitivne kot negativne strani, ki bi prizadele krajane ob obstoječi oziroma tiste ob predlagani novi trasi," še dodajajo na občini.
Naše železniške povezave stare čez sto let so slepo črevo hitrih evropskih povezav. Zato je hitrost 160km/h skozi Orehek samo za naivneže v ministrstvu za infrastrukturo. Ko je bil čas, bi lahko prodali železnice Nemčiji, ki je bila interesent za… ...prikaži več nakup, pa bi zdaj imeli že 20 let hitre povezave po celi državi. Tako pa so nam ostale povezave izpred več kot 100 let.
Učinki šivilje Alenke se že vidijo..Najprej bo za svoje krajane poskrbela..