Novi terminal obsega 10.000 kvadratnih metrov površin v dveh etažah in je povezan z v letu 2007 zgrajeno prvo fazo terminala. Pred terminalom je parkirišče za kratkotrajno parkiranje osebnih vozil in parkirišče za avtobuse. Kapaciteta novega terminala je 1.250 potnikov na uro. Tako bodo uresničeni pogoji za doseganje strateških ciljev letališča in nadaljnjo rast potniškega letalskega prometa. Vrednost investicije je bila 21.000.000 evrov.
“Dobil sem veliko vprašanj, zakaj gradimo v času epidemije in stečaja našega letalskgea prevoznika. Nadaljevali smo, ker svoj posel poznamo in verjamemo vanj. Epidemija je res pretresla našo dejavnost, a svet potrebuje letalski promet in ta bo znova zaživel. Svetovna aviacija se bo delno preobrazila, ampak promet se bo vrnil. Nadaljevali smo, ker verjamemo v Slovenijo, njeno turisično, gospodarsko in tržno vrednost. Slovenija potrbeuje letalsko povezljivost in mi smo osnovna platforma, ki to omogoča. Nadaljevali smo, ker je treba letališko infrasturkturo načrtovati in graditi na dolgi rok. Rast prometa bomo tako pričakali pripravljeni. Nadaljevali smo tudi zato, ker cenimo naše potnike, zaposlene in zporabnike,” je na odprtju poudaril poslovodni direktor Fraporta Slovenija Zmago Skobir.
Uradni govorec na odprtju je bil predsednik vlade Janez Janša. “Odpiranje tega krasnega potniškega terminala, zgrajenega v tem času, je zahtevno. Kljub temu ste imeli viziijo in pogum, vedeli ste, da to ne bo trajalo večno in bo posijalo sonce.. Hvala Fraportu, ki je investiral v Slovenijo. Vidimo vleiko razliko med tem, kar je bilo prej, preden je Fraport postal lasntik. Slovenija polaga velike upe v to letališče. Načrte, ki jih imate,smo dolžni podpreti, nadgraditi,” je povedal Janša. Ob tem je predvsem izpostavil, da je vlada trdno odločena, da zgradi tudi hitro železniško povezavo med Ljubljano in letališčem.
Stari terminal ostaja
V novem terminalu poteka registracija vseh potnikov in prtljage, sortiranje in varnostni pregled prtljage, odprava in sprejem schengenskih in mednarodnih potnikov, prevzem prtljage, varnostna in mejna kontrola, v njem pa so tudi prostore varnostnih in državnih služb. Novi potniški terminal bo tako od obstoječega prevzel vse prometne funkcije, prve potnike pa bo sprejel 1. julija. V obstoječem terminalu bodo ohranili le čakalnice, namenjene mednarodnim potnikom ter oddajo prtljage in registracijo potnikov na letih nizkostroškovnih prevoznikov. Delno ga bodo tudi preuredili v skladu s sodobnimi smernicami vsebine letaliških terminalov. Po adaptaciji bo delno še služil prometnim potrebam, delno pa bo namenjen komercialnim vsebinam.
Tudi letalski promet ponovno živi
Na ljubljanskem letališču trenutno mednarodne lete opravljajo Aeroflot s tremi leti tedensko v Moskvo, Air France s tremi leti tedensko v Pariz, Air Serbia s petimi leti tedensko v Beograd, easyJet z dvema letoma tedensko v London, LOT Polish Airlines z dvema letoma tedensko v Varšavo, Lufthansa z devetimi tedenskimi leti v Frankfurt, Transavia z dvema letoma tedensko v Amsterdam ter Turkish Airlines s tremi leti tedensko v Istanbul. Obstoječim prevoznikom se bodo tekom poletja pridružili še drugi in tako na vrhuncu poletne sezone ljubljansko letališče povezali s 17 destinacijami.
Jeseni pa bo Ljubljana povezana tudi z arabskim polotokom. Nizkocenovni letalski prevoznik flydubai iz Združenih arabskih emiratov bo namreč 24. septembra vzpostavil neposredno povezavo s slovensko prestolnico in Dubajem. Iz Ljubljane bo v Dubaj možno poleteti trikrat tedensko, in sicer ob sredah, petkih in nedeljah ob 15:15. Vozovnice za nakup so že na voljo.