Pod streho > Varčna hiša
28415 ogledov

Tožba: GEN-I naj bi vsako gospodinjstvo oškodoval za 600 evrov

denar gotovina banka Profimedia
ZPS toži GEN-I zaradi nezakonitih podražitev elektrike, ki naj bi vsako gospodinjstvo oškodoval za 600 evrov. Odjemalce poziva k podpori tožbe.

Zveza potrošnikov Slovenije je 16. oktobra 2025 vložila na Okrožno sodišče v Ljubljani skoraj 200-milijonsko kolektivno odškodninsko tožbo proti družbi GEN-I zaradi nezakonitih enostranskih dvigov cen električne energije gospodinjskim odjemalcem, ki jih je ta izvajala v obdobju od vključno 1. avgusta 2022 dalje. Tožba je vložena v imenu vseh gospodinjstev, ki so zaradi teh dvigov plačevala višje račune za električno energijo. 

Zahtevek v višini skoraj 200 milijonov evrov

"ZPS v tožbi zahteva, da GEN-I potrošnikom povrne razliko med pogodbeno dogovorjeno ceno elektrike in dejansko zaračunano višjo ceno, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi," navajajo v sporočilu za javnost in dodajajo, da je "po neodvisni ekonomski analizi, ki jo je pripravil prof. dr. Jože P. Damijan, skupna škoda, ki so jo utrpela gospodinjstva zaradi nezakonitih podražitev GEN-I, znaša 193.424.759 evrov".

Na ZPS ocenjujejo, da je v Sloveniji več kot 300.000 odjemalcev, ki jih je GEN-I prizadel z enostranskimi podražitvami električne energije, povprečen znesek odškodnine na posameznega gospodinjskega odjemalca tako znaša približno 600 evrov.

Močna podpora potrošnikov

ZPS je že v fazi pred začetkom postopka prejela izjemno podporo potrošnikov – več kot 1300 posameznikov je prek spletnega obrazca aktivno podprlo vložitev kolektivne tožbe. "Njihova podpora potrjuje velik interes potrošnikov, da se odpravijo nepoštene prakse na energetskem trgu in uveljavi odgovornost največjega slovenskega dobavitelja električne energije".

ZPS je predlagala, da se postopek vodi po sistemu izključitve (ti. »opt-out«), kar pomeni, da so v tožbo vključeni vsi oškodovani potrošniki, razen tistih, ki bodo izrecno izjavili, da se iz postopka izključujejo in želijo pravico uveljavljati samostojno.

V tej fazi postopka potrošnikom ni treba storiti ničesar – avtomatično so zajeti v tožbo. Kljub temu ZPS vse potrošnike vabi, da izkažejo podporo in se evidentirajo prek spletnega obrazca na povezavi: https://www.kolektivnatozbazps.si/ustavimo-pogodbene-elektro-soke/prijavite-se. S tem bodo pomembno prispevali k prizadevanjem ZPS za pravično rešitev in varstvo interesov vseh oškodovanih.

Brez tveganja za potrošnike

V postopku sodelujejo z odvetniško pisarno Jereb, ki ZPS zastopa in svetuje v vseh fazah postopka ter je tudi pripravila celotno tožbo. Odvetniška pisarna svojih storitev ZPS ne zaračunava, v primeru uspeha pa je upravičena do 10 odstotkov prisojenega zneska. Za kritje vseh ostalih stroškov postopka ZPS sodeluje s češko družbo LitFin, specializirano za financiranje pravdnih postopkov. LitFin zagotavlja financiranje v višini 330.000 evrov, s čimer prevzema tudi tveganje morebitnega neuspeha postopka. V primeru uspeha je LitFin upravičen do 10 odstotkov premije od vseh izplačanih odškodnin. ZPS se je namenoma odločila za neodvisnega mednarodnega financerja, ki nima nobenih povezav z GEN-I, drugimi energetskimi podjetji in slovenskim politično-gospodarskim prostorom.

Z izbranim modelom financiranja ZPS potrošnikom omogoča učinkovito kolektivno varstvo brez kakršnihkoli finančnih tveganj. V primeru neuspeha stroške postopka v celoti nosita LitFin in odvetniška pisarna Jereb, potrošniki pa ne tvegajo ničesar, še sporočajo.

Naslednji koraki

Sodišče mora v roku 30 dni vročiti tožbo družbi GEN-I, ki bo nato imela 30 dni časa za odgovor – vendar le glede pogojev za odobritev kolektivne tožbe. ZPS se je odločila, da bo celotno vsebino tožbe objavila po tem, ko jo bo GEN-I uradno prejel od sodišča.

Opozorilo tudi ostalim dobaviteljem

ZPS poudarja, da naj bo predmetna kolektivna tožba opozorilo tudi vsem ostalim slovenskim dobaviteljem električne energije, ki izvajajo enake ali podobne prakse enostranskega spreminjanja cen. ZPS pričakuje, da bodo podjetja v prihodnje poslovala pregledno, spoštovala potrošniško zakonodajo in pogodbe izvajala v skladu z načelom poštenosti, saj je cilj ZPS predvsem preprečiti ponavljanje podobnih ravnanj in zagotoviti večjo pravno varnost potrošnikov.

Komentarjev 39
  • Skias 09:58 23.oktober 2025.

    Tole zveni kot one tožbe zoper tele operaterje. S tega ne bo nič.

  • sandi88 05:24 23.oktober 2025.

    Kaj pa v mojem primeru ko je dobavitelj elektrike Petrol?

  • rob512 21:16 22.oktober 2025.

    Program GS j samo da ni Janša ki je napisan na prazen list papirja na kateremu ne piše nič!