Popotnik
9804 ogledov

Družina nam v tednu pusti 4.500 evrov

Ljubljana Profimedia
Veliko je tudi zanimanje tujih medijev, konec septembra bo oddajo o Sloveniji snemala celo ekipa Awesome Planet. Gre za 6. sezono množično gledane dokumentarne serije, ki se predvaja v vseh zveznih državah Amerike na mreži FOX.

Slovenski turizem od leta 2009 beleži pozitivni trend števila prihodov in prenočitev iz Združenih držav Amerike, so nam sporočili s Slovenske turistične organizacije (STO).

Ameriški turisti, ki obiščejo Slovenijo, konkretno gostje iz ZDA, se uvrščajo v vrh lestvice glede na povprečno dnevno potrošnjo turistov v Sloveniji – po anketi med tujimi turisti v Sloveniji znaša njihova potrošnja več kot 160 evrov na dan na osebo. To vključuje tudi nočitev in prevoze. Štiričlanska družina tako porabi v Sloveniji okoli 640 evrov na dan in kar 4.480 evrov na teden.

Visoko potrošnjo s strani ameriških turistov opažajo tudi v Turistično-informacijskem centru (TIC) Ljubljana. "Ameriški turisti na splošno spadajo med manj zahtevne goste, ki jih zanimajo splošne informacije, kje so glavne znamenitosti in dobre restavracije. Predvsem so boljši potrošniki. Po podatkih raziskave o potrošnji, ki jo je Turizem Ljubljana izvedel s podjetjem Ninamedia leta 2018, so Američani na dan v povprečju potrošili 49 evrov. Povprečna dnevna potrošnja vseh anketiranih je znašala 46,8 evrov, gre pa za potrošnjo brez stroška namestitve in prevoza," nam je pojasnila Nina Kosin iz Turizma Ljubljana. 

Na STO dodajajo, da tudi sicer pri prebivalcih ZDA, ki potujejo, velja, da gre za turiste z visokimi prihodki. Po podatkih USTOA jih je kar 85 odstotkov z letnimi prihodki med 100.000 in 250.000 ameriškimi dolarji, 45 odstotkov z visoko izobrazbo. "Radi potujejo s turističnimi agencijami, kar 66 odstotkov jih kot razlog za to navaja strokovno znanje agencije o destinacij. Prav zaradi tega je uspešna predstavitev naše dežele in njene turistične ponudbe ameriškim organizatorjem potovanj in agencijam ključnega pomena."

Naval turistov iz ZDA

ZDA so po navedbah STO eden ključnih trgov slovenskega turizma: "V letu 2018 so ustvarile prek 138.486 prihodov oziroma za skoraj 12 odstotkov več kot v letu 2017, kar jih je postavilo na 12. mesto med državami po številu prihodov v Slovenijo. Po številu prenočitev so prav tako zasedle 12. mesto s 314.862 ustvarjenimi prenočitvami, kar je za skoraj četrtino več kot v letu 2017."

ZDA turisti | Avtor: SURS, STO SURS, STO

Povprečna doba bivanja gostov iz ZDA je bila po podatkih Slovenske turistične organizacije 2,27 dneva. Največ prenočitev so opravili v zdraviliških in gorskih občinah, trend rasti prihodov in prenočitev iz ZDA je pozitiven že od leta 2009.

Pozitivni trend se nadaljuje tudi v letošnjem letu. V prvih šestih mesecih letošnjega leta so gostje iz ZDA ustvarili za 12 odstotkov več prihodov in prenočitev kot v enakem obdobju lani, s čimer so dosegli 9. mesto med državami tako po prihodih kot prenočitvah.

STO

Na STO pravijo, da so veseli rasti prihodov in prenočitev, vendar to ni nikakor edini ali osrednji cilj slovenskega turizma. Osrednji cilj je doseganje višjih prilivov iz naslova potrošnje tujih turistov za doseganje v aktualni strategiji zastavljenega cilja do 4 milijarde evrov potrošnje tujih turistov.

"Ameriški turisti nas bolj množično obiskujejo v zadnjih treh letih," opažajo v Turistično-informacijskem centru Goriška Brda. K njim prihajajo zaradi vinorodne regije, tudi na workshopih, kjer so bili prisotni v ZDA in Kanadi, je bilo glavno povoraševanje po vinu in vinski ponudbi: degustacije, wine safari ...

Goriška Brda Slovenska pokrajina Popotnik Porast: to počnejo ameriški turisti v Brdih

Pri Turizmu Lubljana lahko primerjajo podatke prihodov in nočitev turistov iz ZDA ločeno od leta 2013 do 2017 in za obdobje od januarja do junija 2019/2018, saj se je metodologija zbiranja podatkov SURS leta 2018 spremenila. Pojasnjujejo, da so prebivalci iz ZDA v 2013 ustvarili 47.942 nočitev: "Število opravljenih nočitev gostov iz ZDA se je torej v petih letih skoraj podvojilo."

Od januarja do junija 2019 so po podatkih Statističnega urada RS opravili 58.071 nočitev, od januarja do junija 2018 pa 51.243 nočitev. Gostje iz ZDA so bili v prvem polletju na 3. mestu za Italijani in Nemci tako leta 2018 in 2019, maja 2019 so bili po številu opravljenih nočitev celo na prvem mestu: "Tudi povprečna dolžina bivanja gostov iz ZDA se podaljšuje – leta 2013 je bila 2,1, lani 2,3."

Nika Kosin dodaja, da narašča tudi število ameriških obiskovalcev njihovih turističnih informacijskih centrov. Do lani so statistiko vodili skupaj za obiskovalce iz ZDA in Kanade, leta 2014 jih je bilo 20.077, leta 2018 pa 33.702.

"Junija letos smo pričeli spremljati število obiskovalcev na info centrih ločeno in prvi podatki kažejo, da je gostov iz ZDA 3,4 odstotka izmed vseh obiskovalcev TIC in STIC, gostov iz Kanade je 1,5 odstotka," pojasnjuje.

Romana Purkart iz Turizma Bled nam je pojasnila, da so bili še leta 2016 najmočnejši trgi britanski, italijanski, nemški, avstrijski in slovenski, leta 2017 pa med prvimi petimi državami po realiziranih nočitvah že najdemo goste iz ZDA, ki so bili takrat na 5. mestu. Leta 2016 je bilo na Bledu po njenih navedbah nekaj več kot 48.000 nočitev ameriških gostov, leta 2017 pa že več kot 62.000.

Bled | Avtor: Profimedia Profimedia

Večji skok smo ponovno zabeležili v lanskem letu, ko so bili ameriški gostje po številu nočitev že na četrtem mestu, 71.456 nočitev. Letos smo v prvih šestih mesecih leta zabeležili 31.677 nočitev ameriških gostov, kar je ponovno nekaj več kot lani. 

Romana Purkart

So dobri in navdušeni gosti

Romana Purkart opisuje ameriške goste kot zelo dobre goste, zelo radovedne, zanimata jih narava in dobra hrana, navdušeni so nad prijaznostjo domačinov.

Po navedbah STO je največje število ameriških turistov v Sloveniji septembra, sledijo spomladanski in poletni meseci. Najbolj priljubljena destinacija je Ljubljana, na drugem mestu so gorske občine: "Pri izbiri potovanja ali počitnic ameriški turisti največ pozornosti posvečajo osebni varnosti, prijaznosti lokalnega prebivalstva in čistoči destinacije. Ob potovanjih jih več kot polovica obišče več kot le eno državo."

Dodajajo, da ima slovenski turizem na trgu ZDA največjo priložnost v pozicioniranju v segmentu posebnih doživetij, to je 5-zvezdičnih doživetij. STO Slovenijo zato na tem trgu izpostavlja kot avtentično destinacijo neokrnjene narave, bogate tradicije in kulture, pristno prijaznih prebivalcev in kot vodilno destinacijo na področju udejanjana trajnostnega turizma.

Posebej privlačni za goste iz trga ZDA so neokrnjena narava naše dežele, zgodbe, vina in kulinarika, pa tudi avtentičnost, kulturno bogastvo, izredna raznolikost na dostopnem prostoru ter pristna gostoljubnost prebivalcev naše dežele. Posebna pozornost velja tudi naši usmerjenosti v trajnostni turizem.

STO

Še posebej pa so po podatkih STO ameriški gosti navdušeni nad edinstvenimi doživetji, ki jih nudi Slovenija, saj ne pomenijo le bivanja v petzvezdičnih hotelih, temveč doživetja, ki obiskovalce presenečajo in navdušujejo na vsakem koraku. Veliko pozornost ameriških medijev so dosegli tudi z razglasitvijo Svetovnega dneva čebel, ter zgodbe o jajčecih človeške ribice v Postojnski jami.

Ana Roš, Chef’s Table | Avtor: Chef’s Table/Netflix Chef’s Table/Netflix
Pravijo, da je gastronomija eden ključnih konkurenčnih produktov slovenskega turizma, s katerimi nagovarjamo ciljne skupine na ameriških trgih. V zadnjih letih smo v Sloveniji po njihovih navedbah na področju gastronomije naredili res velike korake in postajamo vse bolj zanimiva in prepoznavna destinacija za vrhunska petzvezdična doživetja. Na ameriškem trgu je velik korak na tem področju bil narejen, odkar je bila Ana Roš zvezda oddaj Netflix in 'Chef's Table' ter najboljša kuharska mojstrica leta 2017, vse bolj pa se tudi na tem trgu uveljavljajo imena tudi drugih kuharskih mojstrov in gostinskih obratov ter vinskih kleti in etiket.

Dodajajo, da se zanimanje za Slovenijo na ameriškem trgu, še posebej pa v ZDA, povečuje tudi zaradi povečane pozornosti svetovne javnosti, še posebej pa globalnih medijev, odkar odlična košarkarja Luka Dončič in Goran Dragić žanjeta en uspeh za drugim. To so na STO prepoznali kot odlično priložnost za povečanje prepoznavnosti Slovenije kot dežele vrhunskih športnikov in v sodelovanju z Uradom vlade za komuniciranje, Košarkarsko zvezo Slovenije številne navijače, ki so se tekme udeležili, odeli v barve nacionalne znamke I feel Slovenia: "Ameriški in globalni mediji so navijačem posvetili izredno pozornost, ki je rezultirala v objavah v vrednosti milijon evrov."

Luka Dončič | Avtor: Dallas Mavericks Dallas Mavericks

Nina Kosin iz Turizma Ljubljana pravi, da se med seboj obiskovalci iz ZDA razlikujejo, potovanje je odvisno tudi od tega, na kakšen način potujejo in od starosti. Tisti, ki prihajajo s križark, niso tako potrošniško naravnani in je tudi manj interakcij, medtem ko so tisti, ki potujejo sami, na splošno prijazni, se radi vrnejo, povedo svoje mnenje, tudi naročijo vodene oglede in organizirane izlete.

Zelo velik interes tujih medijev

V zadnjih letih beležijo v Turizmu Ljubljana tudi povečano zanimanje ameriških in britanskih medijev. Letos so že gostili pisce medijev The Daily Mail, Daily Telegraph, USA Today, Forbes, The Independent, Condé Nast traveler, National Geographic, Rough Guides, Lonely Planet, The Times of London, The Daily Beast, Olive magazine, Grazia UK in druge.

"Rast v zadnjih letih v slovenskem turizmu, tudi s trga ZDA, ni naključna. Slovenija je na ameriškem trgu, še posebej na trgu ZDA, vse bolj prepoznavna in privlačna destinacija, kar je tudi rezultat intenziviranih aktivnosti, ki jih Slovenska turistična organizacija v sodelovanju s slovenskim turističnim gospodarstvom in drugimi partnerji izvaja na ameriških trgih," opozarjajo na STO. Konstantna rast števila tujih gostov po njihovi oceni dokazuje visoko privlačnost turistične ponudbe in učinkovite promocije slovenskega turizma in hkrati vse boljšo mednarodno konkurenčnost slovenskega turizma na tem trgu.

Še posebej severnoameriški trg, to sta ZDA in Kanada, veljata po njihovih navedbah za enega najperspektivnejših oddaljenih trgov slovenskega turizma, zato so jima že do sedaj na Slovenski turistični organizaciji v aktivnostih posvečali posebno pozornost, intenzivne aktivnosti pa načrtujejo tudi za prihodnje. 

Slovenska turistična organizacija je v sodelovanju s slovenskim turističnim gospodarstvom ZDA že pred leti prepoznala kot enega ključnih prekomorskih trgov, zato so na tem trgu okrepili aktivnosti promocije in trženja. Tako na trgu ZDA izvajajo vrsto strateško zasnovanih promocijskih in tržnih aktivnosti, s katerimi ciljamj na tiste potencialne goste, ki jih odlikuje višja potrošnja. STO pri izvajanju aktivnosti na trgu ZDA zasleduje cilj povečanja prepoznavnosti Slovenije kot destinacije za edinstvena doživetja prav v segmentu gostov višjega dohodkovnega razreda.

Kot primer navajajo predstavitve ključnim odločevalcem segmenta luksuznega turizma, članom združenja Virtuoso. Virtuoso je vodilno turistično in potovalno združenje prav s področja luksuznega turizma in združuje kar 17.500 elitnih turističnih svetovalcev in agentov iz več kot 1.000 turističnih agencij, ki pokrivajo vse celine in se nahajajo v 50 državah v Severni in Latinski Ameriki, na Karibih, v Evropi, Aziji-Pacifiku in Afriki. Največ, to je 70 odstotkov agencij, prihaja prav iz ZDA, ki predstavljajo največje tržišče v okviru Virtuosa, hkrati pa preko združenja na STO dosežejo tudi druge trge, saj deluje na globalni ravni.

Združenje sodeluje še s 1.700 izbranimi prednostnimi ponudniki s celega sveta, ki svojim strankam ponujajo ekskluzivne prednosti, redke priložnosti za doživetja in privilegiran dostop do turističnih storitev. Velik pomen sodelovanja z združenjem Virtuoso je prav v doseganju željenih ciljnih skupin višjega dohodkovnega razreda.

Veseli so, da so prav te dni deležni tudi posebnih priznanj s strani tega združenja in sicer s podelitvijo naziva Slovenije kot najbolj vroče destinacije leta in uvrstitvijo STO med najboljše nacionalne turistične organizacije sveta. Več o tem si preberite v spodnjem članku.

logarska dolina Iz Las Vegasa Popotnik Iz Las Vegasa: Slovenija najbolj vroča destinacija leta

Tudi na STO poskrbijo, da redno gostimo tudi ameriške novinarje na študijskih turah, na katerih spoznavajo različne turistične produkte Slovenije. "Navdušeni nad Slovenijo v presežnikih o naši deželi pišejo The New York Times, MNS, eden največjih ameriških novičarskih portalov, Vogue, ameriški spletni portal Conde Nast Traveler, ameriški spletni popotniški časnik Travelsquire.com, potovalne spletne strani The Point Guy ter Jetsetter in Travel & Leisure, če omenim le nekatere," naštevajo.  

Vipavska dolina | Avtor: Profimedia Profimedia
Bloomberg izpostavlja slovensko kuharsko mojstrico Ano Roš, vinska revija VinePair ne more prehvaliti slovenskih vin, revija Departures Slovenijo opisuje kot kulinarično destinacijo prihodnosti, specializirani novičarski portal Skift pa našo deželo daje za vzorni primer izpostavlja na področju trajnostne usmeritve. Slovenijo kot destinacijo vredno obiska pa izpostavljajo tudi številni globalni mediji z visokim dosegom na ameriškem trgu kot National Geographic.

"Naj izpostavimo, da je zanimanje za Slovenijo s strani ameriških medijev letos res izjemno. V drugi polovici leta bomo v Sloveniji tako gostili še novinarje medijev kot so Forbes, CBS, The Daily Beast, in Bikerumor," pravijo. 

Konec septembra pa bo oddajo o slovenskih vodah snemala tudi ekipa Awesome Planet. Gre za 6. sezono dokumentarne serije, ki se osredotoča na naravo. Serijo sestavlja 10 delov in se predvaja v vseh zveznih državah Amerike na mreži FOX.

Serijo, ki je predvajana 52 tednov, si ogleda 36 milijonov gledalcev, kar 700.000 na teden. Prav tako se jeseni v Slovenijo vrača vplivnež na družbenih medijih z več kot dvema milijonoma sledilcev na Instragramu Alex Strohl. Njegovi posnetki gorskih doživetij v Sloveniji so bili deležni na deset tisoče všečkov. Tokrat bo njegovo ustvarjanje v Sloveniji posvečeno novi pohodniški poti Julijana.

anja.scuka@zurnal24.si

 

 

Komentarjev 9
  • Avatar vec
    vec 12:23 20.avgust 2019.

    že desetletja ima Avstrija brez kapljice morja za 80% več dobička iz turizma kot SLO, HR, CG in ostale bivše republike SKUPAJ.

  • alen04 10:02 20.avgust 2019.

    Kar tako naprej Slovenija. Bolje manj gostov in tej tako kot je treba, kakor horde in avtomatika, kvaliteta pa podpovprečna.

  • kapibara1 10:00 20.avgust 2019.

    Kje puščajo take vsote.. Vsi jamrajo da ni prometa..