Popotnik
21861 ogledov

Nekateri davkov sploh ne plačujejo, pa jih nihče ne preganja

Avtodom Profimedia
Na nekaterih postajališčih za avtodome turistično takso pobirajo, na drugih ne.

V Sloveniji postajališča za avtodome (PZA) postajajo vse bolj priljubljena in razširjena, saj se kamping turizem, zlasti z avtodomi, hitro razvija. Urejena so različno – od osnovnih postajališč brez veliko infrastrukture, do popolnoma opremljenih kamp parcel z elektriko, vodo, odtokom, sanitarijami in včasih celo Wi-Fi povezavo.

Po podatkih spletne strani Avtokampi.net je v Sloveniji trenutno 119 postajališč za avtodome.

Ker se PZA štejejo za nastanitvene obrate, to pomeni, da morajo gostje plačati turistično takso za vsako nočitev, razen če so oproščeni po zakonu. Ponudniki PZA pa so na drugi strani dolžni voditi evidenco gostov in obračunavati turistično ter promocijsko takso. Obračun takse se običajno izvede hkrati s plačilom storitev za prenočevanje ali najpozneje zadnji dan prenočevanja gosta.

Nekatere občine turistično takso na PZA zaračunavajo dosledno, druge sploh ne ali le delno

Po Zakonu o spodbujanju razvoja turizma (ZSRT-1) se torej turistična taksa zaračunava tudi za prenočitve v avtodomih na postajališčih za avtodome (PZA), saj so PZA definirani kot podvrsta kampa. Občine imajo možnost, da z občinskimi odloki določijo višino takse in tudi oprostitve za določene oblike nastanitve ali skupine turistov, vendar pa to zahteva jasna pravila in učinkovito izvajanje.

Avtodom | Avtor: Profimedia Profimedia
V praksi pa se zapleta in prihaja do velikih razlik, kar opažajo tudi v Skupnosti občin Slovenije.

Urejanje postajališč za avtodome je precej razpršeno in odvisno od posameznih občin, turističnih ponudnikov in privatnih lastnikov zemljišč.

Kot pravi Jasmina Vidmar, generalna sekretarka Skupnosti občin Slovenije, nekatere občine turistično takso na PZA zaračunavajo dosledno in v skladu z občinskim odlokom, spet druge tega ne izvajajo ali pa izvajajo le delno.

Zakaj? "Razlogi za to so različni – od nejasnosti oziroma različno razumljenih določb zakonodaje, do praktičnih težav, kot so pomanjkanje turističnih delavcev, omejen delovni čas turistično-informacijskih centrov (TIC), odsotnost nadzora, tehnične omejitve posameznih PZA (npr. avtomati, ki ne omogočajo pobiranja turistične takse) ali pa odmaknjena lokacija postajališča," pojasnjuje.

Na podlagi konkretne situacije, potrebnega vložka in dejanskega obiska na postajališčih za avtodome zatem občine presojajo, ali so vlaganja sploh smiselna oziroma ekonomsko upravičena in ali bodo predpisale oprostitve, dodaja sogovornica.

Kaj je turistična taksa in kdo jo mora plačati? Turistična taksa je oblika javne dajatve, ki jo plačajo turisti za vsak prenočitveni dan v določenem kraju. Namenjena je financiranju razvoja turizma, vzdrževanju infrastrukture, promociji krajev in izboljšanju turistične ponudbe. Dodatek k turistični taksi je še promocijska taksa, ki znaša 25 % zneska turistične takse. Običajno turistična taksa znaša med 1,00 € in 3,00 € na osebo na noč. Ponudnik nastanitve (npr. hotel, PZA) jo obračuna in zaračuna gostu ob prihodu ali odhodu. Nato jo mora mesečno nakazati občini in o njej poročati prek sistema eTurizem.

nina.sprohar@styria-media.si

Vožnja avtodoma Ne počnite tega Avto Vozite avtodom? Ne počnite tega!
Komentarjev 9
  • Beccyiy_3714 18:01 18.junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

  • Facja 18:45 27.april 2025.

    A to cigote mislite? Ti jih že ne plačujejo. Potem imamo pa še kmete, ki jim država plačuje subvencije za vsako pizdo matrno, pol mamo župnike, ki jim država plačuje prispevke za penzijo, od "prometa"-denarja, ki ga pocuzajo od vernikov ...prikaži več pa ne plačajo davkov. Veliko je teh parazitov v naši državi. Najbolj najebe delavec, učiteljica in uslužbenec...tem poberejo pa dvakratno.

  • slavauk22 14:09 27.april 2025.

    brazilci iz žabjaka to smo mi ! :)