"V četrtek sem dobil na dom katalog trgovine Hofer, kjer je na prvi strani pomarančni sok, ki je dobil najvišjo oceno na VIP testu Zveze potrošnikov Slovenije. Na spletu je bil članek objavljen z istim datumom, v tiskani izdaji revije Vip pa 3. julija, torej le en teden prej. Ker delam v podjetju, ki se ukvarja s katalogi, vem, da do tega, da pride na dom, traja okrog deset dni. Ali podjetja obveščajo o rezultatih testov ali celo objavljajo samo teste, ki so v prid kakšnemu podjetju,“ se sprašuje bralec.
Obvestijo, a ko so že znani rezultati
Na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) zagotavljajo, da podjetja o testiranju nikakor niso obveščena vnaprej, ampak šele potem, ko so že znani rezultati, kar je navadno nekaj pred objavo revije, v kateri so rezultati objavljeni. "Protokol našega dela je jasen, javno so na spletu in dostopna vsem objavljena pravila testiranja in tudi pravila glede uporabe znaka VIP test,“ pojasnjuje Jasmina Bevc iz ZPS. Dodaja, da so zavezani visokim standardom strokovnosti, neodvisnosti in nepristranskosti, ki jih predpisuje mednarodna organizacija ICRT, ki združuje več kot 40 potrošniških organizacij.
"Testiranja se vedno izvajajo v akreditiranih laboratorijih, izdelke pa vedno kupujemo kot potrošniki, neposredno v trgovini, da so izdelki takšne kakovosti, kot so sicer na voljo končnim potrošnikom,“ zagotavlja Jasmina Bevc. Več o pravilih testiranja si lahko preberete na tej povezavi.
Hofer razkril točne datume
V Hoferju so pojasnili, da obvestila s strani Zveze potrošnikov Slovenije, vedno prejemajo na svoj javno objavljen elektronski naslov info@hofer.si. "V konkretnem primeru smo s strani ZPS prejeli dva uradna dopisa: 20. junija smo prejeli uradno obvestilo, da je ZPS skupaj z Mednarodnim inštitutom za potrošniške raziskave (MIPOR) izvedla potrošniško testiranje pomarančnih sokov, ter da sta bila med vzorce vključena tudi dva naša izdelka. K obvestilu so dodali rezultate testiranja vsebnosti vitamina C ter senzorične ocene, vendar samo za naše izdelke. 24. junija smo prejeli uradno obvestilo z rezultati testiranja in ocenami za naša izdelka, dodatno pa tudi obvestilo z najvišjo doseženo oceno, vendar brez informacije, ali je enako visoko oceno dosegel tudi kak drug izdelek. Obvestili so nas tudi o možnosti nakupa znaka VIP, s katerim lahko javno komuniciramo rezultate testiranja. Vsa obvestila smo prejeli v obliki uradnih dopisov z ustreznimi podpisi odgovornih. Prva možna objava informacije o testiranem pomarančnem soku je bila v letaku, ki smo ga delili 10. julija, kar je tudi po uradni objavi v reviji VIP 3. julija," so pojasnili v Hoferju.
V tujini že dolgoletna praksa
"V tujini je navajanje znakov kot je VIP test običajna praksa že vrsto let, vendar tudi v Sloveniji vedno bolj stopa v osredje izpostavljanje kakovosti, ki je preverjena pri neodvisni potrošniški organizaciji,“ še dodaja naša sogovornica.
ZPS na spletu objavlja tudi seznam več kot stotih izdelkov, ki smejo uporabljati znak VIP testa.
2x sem v hoferju kupil meso in NIKOLI več! Smrdlivo,neokusno in trdo! Po vrhu vsega ga pa za isto ceno za kg kupis pri lokalnemu kmetu meso tako da si prste obliznes! Ne pa nekega ponarejenega mesa! Če vam je… ...prikaži večje za lastno zdravje vseeno pol izvolite še naprej ;)
Ne se preveč razburjat, boste hitro vsi ugotovili da Lidl in Hofer nista tisto za kar se izdajata. Sta mela dobro naštudirano politiko pri nas. Najprej znižat cene in delat z minimalnim dobičkom, potem pa počasi višat, ker itak se… ...prikaži več bodo kupci navadli. Jok brate. Pa tudi tale s skokom je zavajanje, ker na spletni strani od Siola je članek prikazan kot oglas, kar pomeni, da ga je Lidl plačal, pa ne samo oglas, še kaj druga zraven!
Prodajaš buče.... najdi mi prosim en članek kjer zapirajo Lidl in Hofer. Če znaš kupovati lahko v Hoferju in Lidlu prideš skozi zelo poceni, če pa kupuješ malico pa verjamem da je dražje.