Ministrstvo za javno upravo je v četrtek javnosti predstavilo testno storitev UeNaročanje. V poskusni fazi je projekt potekal brez večjih težav. V mesecu decembru so tako na UE Ljubljana s pomočjo aplikacije izvedli 15.000 rezervacij terminov. Ob predstavitvi sistema je minister za javno upravo Boštjan Koritnik dejal, "da bo nov sistem naročanja velika pridobitev za ljudi, saj jim bo prihranil čas, hkrati pa bo preprečil, da bi ljudje čakali v vrstah v ali pred upravnimi enotami". Sistem naj bi razbremenil tudi zaposlene in organizacijo dela na upravnih enotah.
A že dan po javni predstavitvi projekta so se začele kopičiti težave. V petek so z ministrstva sporočili, da so "zaradi zaznanih možnih varnostnih tveganj in predvsem zaradi zagotovitve najvišjih standardov varovanja osebnih podatkov uporabnikov omenjene elektronske storitve izvajalca, podjetje Ortus Inc, d. o. o., nemudoma pozvali k začasni umaknitvi spletnega sistema za naročanje strank". Na ministrstvu so se danes uporabnikom storitve za nevšečnosti opravičili.
Testna storitev UeNaročanje združuje sistem spletnega naročanja in storitve klicnega centra za upravne enote. Sistem je bilo mogoče v prvi fazi uporabljati le za upravne enote v Ljubljani, Logatcu in Litiji. Predvideno je, da se bi v sistem spletnega naročanja kasneje vključilo do dvajset večjih upravnih enot.
Predmet javnega naročila ni bila konkretna aplikacija, ampak izvajanje celovite storitve naročanja strank na storitve, ki jih nudijo upravne enote, so pojasnjevali na ministrstvu. "Ministrstvo za javno upravo ni lastnik aplikacije, ne plačuje za njeno uporabo nikakršne licenčnine, niti aplikacija ne gostuje na državni infrastrukturi," so pojasnili v petek.
Ministrstvo bo od izvajalca zahtevalo izvorno kodo sistema, da bi čim prej odpravili pomanjkljivosti in zagotovili varnost osebnih podatkov uporabnikov.
Kot so objavili na spletni strani slotech.com, kaže, da je aplikacija ranljiva na vrivanje SQL stavkov. "Kadar je spletna aplikacija ranljiva na SQL injection, torej gre za neupoštevanje minimalnih dobrih praks na področju programiranaj in za veliko malomarnost programerjev," so zapisali.
Stranke bodo lahko opravile storitve v rezerviranih terminih
Ministrstvo je od izvajalca storitve zahtevalo podatke o rezervacijah terminov za izvedbo upravnih storitev. "Ne glede na to, pa bodo lahko vse naročene stranke storitve opravile v terminih, ki so jih rezervirale preko sistem za e-naročanje," zagotavljajo na ministrstvu.
Kaj omogoča sistem?
Prek spletnega obrazca ali s klicem v klicni center se stranke lahko naročijo na termin. Na rezervacijskem portalu je mogoče izpolniti spletni obrazec, v katerem si stranke izberejo termin, v katerem želijo opraviti določeno upravno storitev in upravno enoto, na kateri jo želijo opraviti. Termin je mogoče rezervirati tudi prek klicnega centra. Klic sprejme svetovalec, ki ima vpogled v sistem UeNaročanje in za stranko uredi vse potrebno.
Podatki o rezerviranih terminih vidijo zaposleni na upravnih enotah, dostop do podatka o rezerviranem terminu ima tudi stranka, ki se je naročila na termin. Sistem omogoča tudi odpoved rezerviranega termina ali naročanje na drugi termin.
Na večini upravnih enot je kaos na dnevnem redu, ker se niso sposobni pravilno organizirat.
Večina ljudi starejše generacije nima računalnikov in se ne znajde na spletu. Pokličejo že a kaj ko se nihče ne odzove. Nesramno posiljevanje z digitalizacijo. In to, da srednje dober heker v nekaj urah vdre v sistem in naredi kaos.
Dobrodošli v najboljši intimni klub - - Se︆︆ns︆︆to︆︆s︆︆.︆︆C︆︆o︆︆m