Informacije o sinočnjem, več kot osem ur trajajočem dogajanju na seji nadzornega sveta so skope. Potem ko se je v javnosti dolgo špekuliralo, so z mesta predsednika uprave Adrie Airways nadzorniki sprva tudi v resnici razrešili Klemena Boštjančiča.
To pa je očitno šele na seji sprožilo vrsto vprašanj, saj je bil Boštjančič po naših informacijah edini v podjetju z licenco za mednarodne lete, t. i. accountable manager, ki je po zakonu vrhovna oseba, odgovorna za varnost poletov. Če bi torej Boštjančič odšel, bi vsa letala Adrie Airways danes obstala na tleh, postala bi "neplovna", so za Žurnal24 povedali dobro obveščeni viri. Tudi zaradi tega je sinoči na brniškem letališču Adriino letalo, namenjeno v Carigrad, približno uro čakalo na vzlet in razplet seje nadzornikov.
Med nadzorniki je sledil spor, potem ko so opazili, kaj bo sledilo Boštjančičevemu odhodu, so le-tega poklicali, naj se vrne na položaj. A je Boštjančič po naših virih vrnitev pogojeval s tem, da predsednik šestih nadzornikov Vinko Može odstopi, kar se je tudi zgodilo. Boštjančič tako ostaja na čelu družbe, po naših informacijah pa je odstop napovedal celotni nadzorni svet.
Može: Boštjančič je kričal
Može je v pogovoru za Žurnal24 povedal, da so sinoči Boštjančiča nadzorniki razrešili soglasno, prav tako soglasno pa za njegovega naslednika imenoval Tomaža Kostanjška. Nato pa sta prišla Boštjančič in direktor operative Rok Marolt. "Boštjančič je izsiljeval, bil je aroganten, prišlo je do vpitja, trdil je, da Adria ni plovna tako da bi morali enega človeka izšolati in prijaviti Agenciji za letalstvo kot accountable managerja. Onadva sta ustavila promet." Takrat je Može odstopil, vodenje nadzornega sveta pa je prevzel Tadej Kraševec, ki je preklical odpoklic Boštjančiča. "Ko je Boštjančič spet postal predsednik uprave, je spet sprostil promet," trdi Može. "Adria je ujeta v okovje dveh ljudi."
V uradni izjavi Adrie Airways sicer ne omenjajo pogojevanja Boštjančiča, pišejo pa, da so po odstopu Možeta preostali nadzorniki razveljavili sklep o odpoklicu Boštjančiča in s tem tudi sklep o imenovanju novega predsednika uprave. Po koncu seje so nato odstopili še Tadej Krašovec, Silva Rogelj in Darja Mataj, tako da ima nadzorni svet sedaj le dva člana, ki pa sta tudi odstop že deponirala. Že pred sejo se je govorilo o odstopu Krašovca iz NLB, pa tudi Goriupa iz Telekoma Slovenije. Krašovec naj bi odstopil zaradi navzkrižja interesov, saj je v NLB član kreditnega odbora, ki odloča o posojilih Adrii Airways.
Novi vodja preveč sporen?
Predsednik uprave Adrie naj bi namesto Boštjančiča sicer postal Tomaž Kostanjšek. A tudi brez zapleta z licenco bi Adrii grozilo, da bi letala ostala na pistah, saj naj bi piloti zagrozili, da v primeru njegovega imenovanja ne bodo leteli.
Kostanjšek je kot nekdanji šef komerciale na Adrii družbo zapustil lani, domnevno zaradi nesoglasij z vodstvom, torej z Boštjančičem in Robertom Vugo, ki zdaj vodi Adrio Airways Tehniko. Kostanjšku sicer očitajo vrsto spornih poslov, zato naj bi del menedžmenta in osebja Adrie temu močno nasprotovalo.
Može naj bi hotel kot vodjo svojega človeka
Boštjančič je bil predsednik nadzornega sveta Vegrada v času, ko je šlo podjetje v stečaj, zakon o javnih naročilih pa prepoveduje sodelovanje pri javnih naročilih družbam, ki jih vodijo osebe, povezane z insolvenčnimi postopki. Zaradi določil tega zakona se Adria tako ne more prijaviti na razpis za letalske vozovnice med Ljubljano in Brusljem. S tem argumentom naj bi Vinko Može sprva prepričal ostale nadzornike v razrešitev Boštjančiča, neuradno pa naj bi po pisanju spletnega Večera šlo za to, je Može želel pripeljati svojega človeka.
"Dokapitalizacija lahko zdrži le do konca leta"
Možetov razlog za razrešitev Boštjančiča se ne zdi verodostojen nekdanjemu predsedniku upravnega odbora Adrie in rednemu priofesorju na ekonomski fakulteti Maksu Tajnikarju. Prepričan je, da "nočna dogajanja" ne prinašajo nič dobrega in da "z lansko dokapitalizacijo lahko Adria preživi kvečjemu do konca leta," je povedal za zurnal24.si. Sicer se ne spomni nobenega domačega strokovnjaka, ki bi lahko takoj in uspešno sedel za krmilo našega letalskega prevoznika.
AUKN: nimamo vpliva na imenovanje ali razreševanje uprave
Iz AUKN so v odzivu na dogajanje v Adrii Airways sporočili, da agencija nastopa v vlogi delničarja in nima vpliva na imenovanje ali razreševanje uprave, saj gre za pristojnost in odgovornost nadzornega sveta. Agencije ne zanima, kdo bo ali ne bo zasedal posamezno mesto v družbi, zanimajo jo predvsem in izključno rezultati poslovanja.
"Glede na trenutne razmere v družbi agencija v prihodnje pričakuje, da bo poslovodstvo izvajalo sanacijski program tako po obsegu kot tudi dinamiki in da bo čim prej zagotovilo pozitivno poslovanje družbe. To pomeni tako ureditev razmer znotraj družbe, odločne in hitre ukrepe na področju zmanjševanja stroškov, kot tudi intenziviranje prodajnih aktivnosti. Agencija situacijo pozorno spremlja in bo v sodelovanju z ostalimi deležniki ustrezno ukrepala v najkrajšem možnem času," so zapisali.
Može, po moje si smešen.
Tale zgodba z ADRIO bo špilala samo tolk časa,dokler bo še kaj dnarja od dokapitalizacije.Adrio vodijo nesposobneži,ki gledajo izključno to,kolk od teh miljonov spravt v svoje žepe.Glavni pri vsem tem so pa šoferji in kelnarce,ki se jim jebe za prihodnost… ...prikaži več firme ampak jim gre za svoje koristi in zaslužke.Najboljš za celo državo in davkoplačevalce je da ADRIA danes CRKNE in so je ugasne oz.sprivatizira,saj v privat firmah ni nobenih kraj in podobnih svinjarij!!
Samo IDIOTI , teh je pa kar nekaj v z Nemožetom na čelu , si lahko predstavljajo, da če so šefi avtobusne postaje , da so potem tudi tate mate v aviaciji. Odstaviti stroko si lahko privoščijo samo bolani v… ...prikaži več glavo. Zdaj ga rukente pa še iz AERODROMA , ker bo zaradi svoje " strokovne " užaljenosti , nagajal na vso moč AA.