Še zlasti v predpoletnih in poletnih mesecih so aktualne želje, da bi bili videti čim bolje, če ne že kar tako, da bi bili lahko na naslovnicah vseh modnih revij brez računalniške obdelave fotografij. Različni oglasi ponujajo "svete grale" hujšanja, ki topijo nakopičeno maščobo in poskrbijo za čvrsto telo, pri tem pa nam naj ne bi bilo treba niti migniti s prstom.
Eden od takih izdelkov je tudi prašek Nidora – prodajalci obljubljajo, da ga treba le potresti na hrano, zagotavljajo izgubo osmih kilogramov v enem mesecu in čvrsto telo, kljub temu da lahko jeste karkoli želite. Pri tem pa kot primer navajajo ameriško igralko Angelino Jolie, ki "komajda kaj poje" in je "grozljivo suha".
Zavajanje z oglaševanjem
Ta in ostali podobni oglasi so lahko sporni z več vidikov. "Strinjamo se, da je potrebno biti pri zasnovi oglaševanja izdelkov, ki naj bi pomagali pri uravnavanju (in izgubi) telesne teže, izjemno previden in pri tem dosledno upoštevati pravni okvir, ki ureja to področje," menijo pri Slovenski oglaševalski zbornici. Konkretnega primera pri zbornici še niso obravnavali, saj o (ne)zavajajočem oglaševanju presojajo le na podlagi pritožbe, ki pa je glede konkretnega primera še niso prejeli.
Vendar tudi če le preletimo Slovenski oglaševalski kodeks, ga ta oglas eventuelno krši večkrat. Tako npr. se oglas ne sme sklicevati na pričevanja, če ta niso pristna, relevantna in preverljiva. Oglas za omenjeni izdelek pa navaja izjave ameriških zvezdnic in objave v tujih medijih (med drugim CNN, Time, The Washington Post), katerih resničnosti se ne da preveriti oziroma najti izvornih člankov. Poleg tega navajajo tudi mnenja uporabnikov – a če pogledamo npr. hrvaško verzijo oglasa, so fotografije in besede uporabnikov enake, le imena se nekoliko spremenijo, Irena Jakopič tako v hrvaškem oglasu postane Irena Ivić. Trdijo tudi, da je učinkovitost klinično dokazana, vendar natančnejši podatki uporabnikom njihove spletne strani niso na voljo.
"Pri oglaševanju nizkokaloričnih živil, prehranskih nadomestkov, sredstev za zmanjševanje teka, nadomestkov za obroke ipd. mora biti jasno, da so lahko učinkoviti samo kot del diete, pri kateri se upošteva nadzor nad kalorijami. Oglaševanje ne sme vsebovati splošnih trditev, da je mogoče v nekem obdobju izgubiti določeno število kilogramov," je zapisano v oglaševalskem kodeksu. Tudi na tej točki oglas ne upošteva določil – oglašujejo konkretno število izgube kilogramov, da pa je za zdravo izgubljanje teže potrebna uravnotežena dieta pa je zapisano v zelo drobnem tisku.
Obrvi dvignejo tudi nekateri drugi elementi na strani – vsi komentarji "uporabnikov" so vsakič stari največ štiri dni, vsi so pozitivni in akcija se vsakih zaključuje ravno na dan, ko obiščete spletno stran.
Zgrešeno čislanje sestradanosti
"Osebno mi ni jasno, zakaj bi si nekdo sploh želel zavirati (izgubljati) apetit, saj bi si v resnici morali želeti, da smo bolj zdravi, da z lahkoto vzdržujemo težo, da si želimo pridobiti mišično maso in povečati nivo energije ter izboljšati našo vitalnost. Zatorej 'zaviranje apetita' razumem zgolj kot željo nekaterih ljudi, ki iščejo le sredstvo, s katerim bi stradali, brez da bi čutili lakoto. Kar pa je velika napaka, saj če stradamo, dejansko uničujemo naše telo," pa ob teh oglasih razmišlja Kaly Kolonič, svetovalka za prehrano in dosego fizično energetskega optimuma.
Opozarja, da je treba biti pozoren tudi ne samo ne sestavine teh izdelkov, ampak tudi na količino in kombinacijo z drugimi sestavinami. V konkretnem primeru je izpostavila maltodekstrin, ki ima celo višji glikemični indeks kot beli sladkor, hitra absorpcija te snovi ob običajni telesni aktivnosti pa povzroča neželeno kopičenje maščob v telesu in celo povečuje telesno težo.
"Najboljši in edini pravi način za izgubljanje kilogramov je zdrav in uravnotežen način življenja in prehranjevanja, saj z uravnoteženimi obroki z lahkoto uravnavamo naš apetit, primerno telesno težo in vzdržujemo nivo energije," je še dejala in opozorila, da so s stradanjem uničujemo telo, bolj kot sama količina pa je pomembna vsebnost hranil v hrani.
Pa kdaj se bomo že enkrat losal tele anoreksične gravže Angeline.Na vsak stran,ki jo odpreš ta gravža skoč v ospredje in reklama za čudežno zdravilo!!Men pa še komu gre fejst na živce tole