Kot je pojasnil izvršni direktor za informacijske tehnologije in inteligentne sisteme v Družbi za avtoceste v RS (Dars) Anton Žagar, so vzporedno lokalno mrežo začeli graditi v torek, prek nje pa bi lahko vodili izključno požarni algoritem oziroma sistem za prezračevanje.
"Če bi prišlo do ponovnega izpada nadzorno-krmilnega sistema, bi ta del avtomatike lahko potekal ločeno in ne bi bilo treba ponovnega zapirati predorov," je dejal Žagar in dodal, da je to začasna rešitev, saj bo treba v prihodnje vzpostaviti trajnejši sistem z vsemi možnostmi rezervnega scenarija.
Trenutno je sistem v predorih Dekani in Kastelec po Žagarjevih navedbah normaliziran, predora sicer vodijo iz pogonske centrale, so pa začeli prestavljati signal v Nadzorni center Kozina, tako da bo sistem čez dan deloval popolnoma normalno.
Prevelika napaka
Dars sicer ima nekaj različnih rešitev v primeru tehničnih težav, je dejal in med drugim navedel, da lahko v primeru izpada v nadzornem centru v Kozini predore vodijo tudi iz pogonskih central obeh predorov. Napaka v tem primeru, ko so morali zapreti del primorske avtoceste, je bila takšna, da omenjene možnosti niso mogli uporabiti.
"Ostalo nam je ročno upravljanje s predorom, vendar pa se tu pojavi težava, in sicer požarni algoritem oziroma prezračevanje predora, ki pa ga zaradi kompleksnosti ni mogoče ročno voditi," je pojasnil Žagar.
Dodal je, da je sistem prezračevanja predora tudi eden od podsistemov nadzorno-krmilnega sistema, ki pa v celotnem sistemu ni deloval. To je bil največji problem in ravno zato, da se ne bi pripetila kakšna hujša nesreča, kot je požar, so bili prisiljeni popolnoma zapreti predora, je še dejal Žagar.
Zaradi napake v nadzorno-krmilnih sistemih predorov Dekani in Kastelec je Dars v ponedeljek zvečer zaprl odsek primorske avtoceste med izvozom Kozina in razcepom Srmin, vnovič pa so jo za promet odprli v torek pozno popoldne.